OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Twarda Góra – Nowe (242)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-01-29

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1904-11-19 Twarda Góra - Nowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1989-07-10 Twarda Góra - Nowe Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2000-01-01 Twarda Góra - Nowe Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002-10-05 Twarda Góra - Nowe Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2006-09-04 Twarda Góra - Nowe Przywrócenie przejezdności
przywrócenie przejezdnosci, być może od przyszłego roku
linię uruchomi SKPL. (info: Piottr 2006-09-04)
2009-03 Twarda Góra - Nowe Zmienione przeznaczenie
nowe przeznaczenie: utwardzona droga dla rowerów/chodnik;
linia zlikwidowana,przerobiona na ścieżkę rowerową (info: piotr galikowski, 10-11-2012)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Twarda Góra - Nowe 242

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1922 – 1936 »
1937 – 1952 »
1953 – 1963 »
1964 – 1982 »
1983 – 1989 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2017-03-07 15:00:38)
    Z tego co pamietam to przewozy pasazerskie Twarda Gora - Nowe obslugiwane byly tylko i wylacznie przez wagon motorowy SN-61 183 w kolorze zielonym, zwany przez mieszkancow obu miasteczek 'Bana' albo 'Ciuchcia'...nie przypominam sobie innych pociagow na tamtej lini...a juz napewno nie SM-41...
  • #2 Marcin (2018-03-09 15:20:38)
    Pamiętam też wcześniej SN52 jak stal na peronie zeberkowym w Twardej Górze a niektóre pociagi zabierały wagony do fabryki mebli w Nowym z SM41
  • #3 Ponk (2018-09-17 11:37:23)
    Ja kojarzę na bank SN61 i właśnie chyba coś na kształt SM41 (może jak SN bywał w naprawie??)
  • #4 roman paul poznań (2018-09-17 16:21:43)
    Nie wiem jak było w Twardej Górze ale faktycznie SN 61 takie prowadziłem. Proszę spojrzeć na mój fotoblog:spalin.flog.pl - str 1 pierwszy rząd po lewej w dół z moja podobizną. Te wagony prod węgierskiej były bardzo popularne na Polskich Kolejach, natomiast SM41 /też prod. węgierskiej/ były przeznaczone do przetoku, czyli wtaczania na tereny fabryk wagonów z konkretnym przeznaczeniem, choć nimi prowadziliśmy także lekkie pociągi pasażerskie np.Poznań - Bydgoszcz przez Wągrowiec i Szubin. Oba te typy naprawialiśmy w ZNTK Poznań. Przepraszam za tak długi wywód, jeśli ktoś chcę - mogę osobiście przesłać na maila wygląd SM41.

Linia kolejowa Twarda Góra – Nowe (242)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...