OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-02-12 (podobiekty)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Brodnica  (C)
0,000 0
 
 
  Drużyny  (C)
5,866
 
 
  Niewierz  (C)
9,349
 
 
  Małki  (C)
11,268
 
 
  Kawki  (C)
16,764
 
 
  Wrocki  (C)
22,321
 
 
  Tokary  (C)
24,774
 
 
  Gałczewko  (C)
29,702
 
 
  Golub Dobrzyń  (C)
34,871
 
  39,437
 
 
  Chełmoniec  (C)
43,196
 
  46,970
 
  49,765
 
 
  Mlewiec  (C)
55,001
 
 
  Mirakowo  (C)
62,275
 
 
  Chełmża  (C)
70,075
 
 
  Głuchowo  (C)
74,298
 
 
  Nawra  (C)
78,274
 
 
  Grzybno  (C)
80,850
 
  85,110
 
 
  Gzin  (C)
88,965
 
  92,867
 
 
  Ostromecko  (C)
98,570
 
 
 
  104,078
|
| 105,586
|
| 107,419
|
| 109,120
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2018-05-25 10:27:39)
    http://www.rynek-kol… Najpierw banda debili rozbiera odcinek Brodnica - Kowalewo, przerywając ciąg komunikacyjny Bydgoszcz - Brodnica, teraz nagle okazuje się, że na nieczynnym ogryzku Kowalewo - Chełmża można przywrócić ruch, jeżeli znajdą się chętni! Cyrk, istny cyrk! Czy ktoś na tej cholernej kolei i w rządzie jeszcze nad tym panuje??? Odpowiedz»
  • #2 Dh (2018-05-25 11:33:52)
    Wasiu jak być coś to Arriva uruchamia pociągi na trasie Brodnica Bydgoszcz ale okrężna trasa Odpowiedz»
  • #3 Kamil (2018-05-25 12:05:16)
    Celowo nie złomowano tego odcinka by można było go odtworzyć Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #1) djSon (2018-05-25 12:29:34)
    Teraz jestem ciekawy czy ktoś za to odpowie.
    W mojej opinii robią to tylko po to, bo mają nieprzyjemności z UE za te cztery wagony i dwie lokomotywy zakupione do eksploatacji tej linii do Kowalewa Pomorskiego.
    Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Maciej (2018-05-25 13:06:32)
    Jakoś Unia nie ma nic przeciwko gdy przerabia się linię Wolsztyn - Żagań na ścieżkę rowerową. Ba, nawet dokłada do tego procederu. Nie przeszkadza jej niszczenie dziedzictwa kulturowego. Zamiast komunikacji zbiorowej będzie... "eko". Podobnie jak "eko" są świetlówki zawierające rtęć. To nic, że ten ciężki metal zjemy razem z sałatą, ważne, że lud "łyknął ściemę". Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Adrian K (2018-05-25 20:07:09)
    Tak, ale na te wagony o których pisał djSon, kuj-pom pisał do UE o kasę. Powinni się z tego jakoś wywiązać, tymczasem nie ma ani taboru, ani nawet linii. Niestety kuj-pom to kraina dwóch antagonistów postawiona na głowie. Podobno ostatnio w Toruniu znów śnią o tramwaju do Bydgoszczy... "Wąskotorówka" jest w planach, na linie normalne kasy i decyzji brak. Odpowiedz»
  • #7 Michał Kłosowski (2018-05-25 21:16:05)
    Tam torowisko byłoby i tak do wymiany, więc to, że zdjęli to kij im w oko, niech odbudowują nowym materiałem!

    Ale przyznam, heca nie lada, cyrk na kołach, nóż w kieszeni się otwiera, w jakim my Kraju żyjemy?!
    Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) djSon (2018-05-26 00:55:13)
    PLK jak widzi, że linia jest rozebrana, to w ogóle na nią nie patrzy. Nieważne, że łatwiej zbudować na nowo, niż zmodernizować... Dodatkowo odcinek rozebrany tej linii ma służyć dróżce rowerowej, tak słyszałem. Durnota jakich mało... A w sumie i dużo. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...