OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-20 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,558 0
|
|
  Dziarnowo  (C)
3,755
 
  5,865
 
  7,429
 
 
  Pakość  (C)
11,766
 
 
  Piechcin  (C)
15,158
 
 
  Bielawy  (C)
16,901
 
  19,525
 
 
  Wapienno  (C)
20,090
 
 
  Barcin  (C)
23,110
 
 
  Jadowniki  (C)
30,176
 
 
  Żnin  (C)
37,758
 
 
  Podobowice  (C)
47,542
 
 
  Damasławek  (P)
55,521
 
 
  Stępuchowo  (P)
62,158
 
  65,308
 
 
  Rąbczyn  (P)
69,403
 
 
  Wągrowiec  (P)
77,365
 
 
  Dębina  (P)
 
 
  Wiatrowiec  (P)
82,940
 
  87,964
 
  96,239
 
 
  Wiardunki  (P)
103,535
 
 
  Ryczywół  (P)
109,131
 
 
  Połajewo  (P)
116,818
 
 
  Ciążyń  (P)
121,864
 
  125,840
 
  131,311
 
 
  Bzowo Goraj  (P)
135,622
 
 
  Krucz  (P)
139,069
 
 
  Gulcz  (P)
143,411
 
 
  Rosko  (P)
146,528
 
 
  Wrzeszczyna  (P)
152,056
 
  157,043
 
 
  Drawski Młyn  (P)
163,589
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #16 Kaszub (2017-07-10 01:17:47)
    Odnośnie odcinka linii 206 to spotyka mnie wątpliwy zaszczyt poinformować kolegów wyżej - ktoś wspominał, że mieszkańcy chcieliby reaktywacji połączeń od Wągrowca do Inowrocławia - nie dalej jak 3 tygodnie temu przeczytałem na jakimś portalu (nie pamiętam dokładnie jakim, najpewniej jakiś lokalny wągrowiecki) o tym, iż w Wągrowcu powstanie nowa ścieżka rowerowa która jak można przeczytać ułatwi dostanie się na wschód miasta, niestety jak można się już domyśleć ścieżka ta ma powstać na nasypie linii 206 w kierunku Inowrocławia właśnie... :( Tak przynajmniej napisane jest w tym artykule... Który to już raz przerobienie kilkusetmetrowego fragmentu linii na ścieżkę przekreśli w przyszłości możliwość reaktywacji całego ciągu... Odpowiedz»
  • #17 (odp. na #16) Adrian K (2017-07-11 22:38:16)
    O tym mówiono i pisano zanim jeszcze rozebrano ten odcinek. To wynika chyba z faktu, ze we Wągrowcu jest tylko dworzec, do którego trzeba dojechać, a z os. Wschód po śladzie 206 to jest najprostsza droga, a z kolei we Wągrowcu na prawdę korzysta sporo ludzi. Taki dziwny trend, że cykliści są ważniejsi niż pasażerowie kolei, którzy przecież mogą sobie kupić własne auta (nasza upragniona ameryka!), bo zaraz jak mowa "rozbieramy linie" słychać "zróbmy ścieżkę". Ja z dwojga złego wole już tę ścieżkę rowerową, którą w razie ewentualnej odbudowy można przesunąć, niż gdyby ślad po linii trafił w prywatne ręce i został zabudowany, co właściwie czyni go nie do odzyskania. Niestety w Polsce spotykamy się, nawet wśród ludzi związanych z transportem, z barierą psychiczną, że pod budowę torów absolutnie nie można burzyć budynków, odzyskiwać gruntów czy wycinać lasów, tak jak szeroko czyni się pod budowę dróg, czemu niewielu raczej protestuje.
    Póki co mieszkańcy Wągrowca najbardziej ucieszyliby się chyba z uruchomienia połączenia do Bydgoszczy. Obecnie są tam tylko dwa PKSy i jeden z przesiadką w Nakle. Połączenia autobusowe na pograniczu województw są fatalne, czego sam jestem ofiarą. Damasławek czy Janowiec Wielkopolski to miejscowości niemal zupełnie wycięte z sieci połączeń pasażerskich (autobusowych! o kolei to już nie ma co wspominać), jakieś kilka autobusów widmo na krzyż. Gołańcz gdyby nie 4 pociągi z Wągrowca zupełnie byłaby odcięta od świata, a dalej do Kcyni nie ma kompletnie nic, a to tylko 15 km, niestety z granicą województw pośrodku. Z Kcyni do Bydgoszczy jest już normalnie. Podział administracyjny zupełnie przedzielił w tym względzie Pałuki na pół. Niestety dzisiaj trudno ustalić jak długo utrzymywało się (o ile było) jakieś połączenie autobusowe po śladzie 206. O ile dla kolei mamy SRJP, dla autobusów nie ma nic.
    Odpowiedz»
  • #18 Jacek Grabowski (2017-07-19 11:29:03)
    Podobnie jak odcinek z Bzowo Goraj - Czarnków również odcinek Rogoźno - Bzowo Goraj również z ruchem pasażerskim turystycznym. Obsługuje bo Nadwarcianska Kolej Drezynowa oraz TurKol. Odpowiedz»
  • #19 Adrian K (2017-10-20 16:23:37)
    Droga rowerowa po śladzie linii (od stacji Wągrowiec do byłego przejazdu kolejowego na wągrowieckiej obwodnicy, do osiedla Wschód) jest już gotowa. Odpowiedz»
  • #20 Adam (2017-10-22 10:01:38)
    W Gazecie Obornickiej pojawiła się informacja o reaktywacji linii na odcinku Wągrowiec-Rogoźno-Czarnków. Zobaczymy co z tego będzie :) Odpowiedz»
  • #21 (odp. na #20) Maciek (2017-11-10 15:32:42)
    Czy mógłbyś podać link do tego artykułu? Odpowiedz»
  • #22 greg005@interia.pl (2017-11-10 19:30:58)
    Decyzja o wznowieniu linii kolejowej — 25 października 2017
    ROGOŹNO. Rada miejska Rogoźna jednogłośnie poparła wolę reaktywacji linii kolejowej Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec. Skoro wola już jest, warto pomyśleć o sprawach technicznych i ekonomii.
    Linia wymaga ogromnych nakładów na jej usprawnienie. Potem równie kosztownym będzie jej utrzymanie. Jednak jeżeli samorządy Czarnkowa, Rogoźna i Wągrowca zechcą owe koszty ponieść, Urząd Marszałkowski jako zarządca kolei regionalnych, nie powinien być przeciwny reaktywacji tej linii.
    /http://oborniki.com.…
    Odpowiedz»
  • #23 gość (2018-04-03 23:11:29)
    Rozmowa w TVP3 w sprawie linii Rogoźno - Czarnków. Stowarzyszenie Nadwarciańska Kolej Drezynowa chce utworzyć album o tej wielkopolskiej linii kolejowej. Poruszany był temat reaktywacji tego połączenia. Rozmowa zaczyna się w 15 minucie materiału. https://poznan.tvp.p… Odpowiedz»
  • #24 Seba (2018-04-09 15:17:48)
    Jeśli samorządowcy to zrealizują to będę w pozytywnym szoku i chociaż raz przejadę się tam pociągiem. Odpowiedz»
  • #25 Maciej (2018-04-10 09:00:20)
    Gdyby udało się jeszcze odtworzyć rozebrane odcinki tego szlaku, byłby istny "cud nad torowiskiem". Chciałbym wierzyć, że doczekam takiej chwili... Póki co kasowany jest odcinek łączący Wolsztyn z Nową Solą. Będą za to mieli ścieżkę rowerową. Po prostu w głowie się nie mieści... Ciekawe co na to konserwator zabytków? Czy jego serce nie boli gdy dewastowane są pomniki kultury? Zapewne jeszcze z wykorzystaniem pieniędzy UE, dla której takie działanie jest prawdopodobnie "eko". Nieważne, że skasowano piękny, zabytkowy szlak. Nieważne, że została zaprzepaszczona szansa rozwinięcia transportu zbiorowego pomiędzy dwoma powiatowymi miastami. Tak ma być i koniec. Ważne, żeby lud był cicho i wierzył w serwowane z daleka brednie. Podobnie jak w "dogmat" o rzekomo ekologicznych świetlówkach zawierających rtęć, którą potem zjadamy razem z sałatą i rzodkiewką. Podobnie jak w "zalety" farm wiatrowych, które za cenę "ratowania klimatu" dewastują walory krajobrazowe terenu na obszarze całego powiatu. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...