OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-05-23 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1888-01-12 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1889-06-01 Kościelec Kujawski - Wągrowiec Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1896-10-01 Rogoźno Wielkopolskie - Drawski Młyn Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1941 (???) Inowrocław Rąbinek - Dziarnowo Otwarcie linii
ruch towarowy; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1965 (???) Dziarnowo - Kościelec Kujawski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1976-12-30 Inowrocław Rąbinek - Dziarnowo Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
4 km. podstawa: Stanisław M Koziarski Sieć Kolejowa Polski w latach 1918-1992 (info: Eugeniusz Lessmann, 2006-08-20)
1992-05-30 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1993-10-01 Rogoźno Wielkopolskie - Drawski Młyn Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1994-01-01 (???) Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1994-02-01 Damasławek - Stępuchowo Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1994-02-01 Stępuchowo - Wągrowiec Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
1994-11-01 (???) Damasławek - Stępuchowo Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
kampania buraczana
1996-01-01 (???) Żnin - Damasławek Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1999-05-01 Żnin - Damasławek Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 1999-06-01 Żnin - Damasławek Linia nieprzejezdna/remont
postawiony kozioł przy stacji Żnin
przed 2000-01-01 Krucz - Drawski Młyn Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2004-01-01 Rosko - Wrzeszczyna Linia nieprzejezdna/remont
Dosyć duże ubytki w torowisku, zostało dość mocno sprywatyzowane.... (info: Iwo Tondos)
2004 Bzowo Goraj - Krucz Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Lato 2004 (info: Pedro)
2004-05-04 Dziarnowo - Żnin Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2005-02 Runowo k. Wągrowca - Rogoźno Wielkopolskie Linia nieprzejezdna/remont
Rozkradzione sruby, mocowania szyn wzdłuż linii Poznań-Piła (info: Jarosław Woźny)
przed 2005-11-28 Bzowo Goraj - Drawski Młyn Linia nieprzejezdna/remont
Usunięta z D29.
przed 2010-01-29 Runowo k. Wągrowca - Rogoźno Wielkopolskie Przywrócenie przejezdności
Linia kolejowa na odcinku Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie znowu jest przejezdna. W ostatnim czasie na tym odcinku przeprowadzono prace warte ok. 500 tys. PLN po to aby uruchomić ruch pasażerski na czas rewitalizacji linii kolejowej Wągrowiec - Skoki - Sława Wlkp. - Poznań.

29 grudnia 2010 odbył się specjalny przejazd zorganizowany przez UM (http://www.itvwagrowiec.pl/film,koleja_do_rogozna,743.html).

> Linia na odcinku Wągrowiec-Rogoźno została wyremontowana tu na potwierdzenie kilka artykułów z internetu
>
http://www.portalwrc.pl/wagrowiec/aktualnosci-z-miasta/2391-oddano-linie-wagrowiec-rogozno-wielkopolskie.html

http://wwagrowiec.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=710:linia-kolejowa-wgrowiec-rogono-oficjalnie-otwarta&catid=48:remonty&Itemid=57

http://grodzisk.naszemiasto.pl/artykul/718638,kolej-uruchomiono-linie-wagrowiec-rogozno,id,t.html (info:)

29.12.2010 r. - przywrócenie przejezdności oraz doraźny remont odcinka Wągrowiec-Rogoźno Wielkopolskie w związku z planowanym remontem trasy Poznań Wschód-Skoki-Wągrowiec. Prędkość - 60 km/h (Świat Kolei 02/2011)(info: Paweł Rola, 17-02-2011)
2011-03-24 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Pierwszy skład to SU45-213 ze składem węglarek do Wągrowca z Rogoźna.
2011-06-01 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2011-08-01 Barcin - Żnin Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Linia od 1 lipca 2011 r. zamknięta. Zły stan toru (osunięcie skarpy) (info: Patryk G, 16-08-2011)
przed 2011-10-12 Rąbczyn - Wągrowiec Linia nieprzejezdna/remont
Linia nieprzejezdna - rozbiórka rozjazdów i 200m torów podczas modernizacji stacji w Wągrowcu. (1.11.2011) (info: Patryk, 01-11-2011)
12.10.2011 byłem w Wągrowcu i niestety zastałem wycięty fragment toru do Damasławka (info: apophis13, 13-10-2011)
2012-03-01 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
ruch pasażerski na odcinku Rogoźno - Wągrowiec, został ponownie wstrzymany przez organizatora przewozów czyli Urząd Marszałkowski woj Wielkopolskiego, tłumacząc się trudna sytuacja budżetowa. (info od: Krzysztof Pawlicki, 2012-05-31)
2013-10-26 Wągrowiec - Bzowo Goraj Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
Pociągi TURKOL-u do Czarnkowa - kilka razy w roku.
2014-10-01 Wapienno (stacja towarowa) - Barcin Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
01-10-2014 Odcinek został wyłączony z eksploatacji.
25-10-2014 Odjazd ostatniego wahadła z Barcina. (info: Miki Barcin, 08-11-2014)
przed 2014-11-22 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Linia nieprzejezdna/remont
Rozkradzione zostały części torowiska. (info: Piotr Geremek, 22-11-2014)
przed 2015 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: turystyczny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
Z Rogoźna Wielkopolskiego do Bzowa Goraj raz w roku jeździ turystyczny szynobus z Poznania organizowany przez Nadwarciańską Kolej Drezynową z Obornik. To jest stały pociąg w ofercie tego stowaryszenia. W 2017 przejazd odbędzie się 10 czerwca.
przed 2015 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: turystyczny;
Do Lubasza i Bzowo Goraj jeździ turystyczny szynobus organizowany przez Nadwarciańską Kolej Drezynową. Przejazd w 2017 roku odbędzie się w czerwcu. Jest to stały pociąg organizowany przez NKD.
2015-03 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie Przywrócenie przejezdności
14 marca 2015 na tym odcinku jechał pociąg specjalny PR. Prawdopodobnie prowadzony ruch towarowy na tym odcinku. (info: Piotr Geremek, 13-03-2015)
przed 2016-02 Żnin - Damasławek Linia rozebrana
info: Adrian K
2016-03 Damasławek - Wągrowiec Linia rozebrana
2016-03 Bzowo Goraj - Drawski Młyn Linia rozebrana
Rozpoczęto rozbiórkę
po 2016-08 Wągrowiec - Bzowo Goraj Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Tur-kol czasowo wycofał się z prowadzenia pociągów specjalnych do Czarnkowa
2017 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
Nadwarcianska Kolej Drezynowa oraz TurKol.
2017-06-11 Inowrocław Rąbinek - Dziarnowo Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
Objazdy ze względu na remont linii E20
2017-08-06 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: turystyczny;
Składy Tur-kol do Czarnkowa wracają, ale w relacji skróconej (z pominięciem odcinka Wągrowiec - Rogoźno) (info: Mikołaj Szyca, 16-07-2017)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Inowrocław Rąbinek - Drawski Młyn 206
przed 2000 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj 236
przed 2015 Inowrocław Rąbinek - Żnin 206
przed 2016 Wągrowiec - Bzowo Goraj 236

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1933 »
1933 – 1949 »
1950 – 1961 »
1961 – 1977 »
1978 – 1995 »
1996 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
data nieznana Bzowo Goraj - Krucz 20 km/h
2007-11-18 Wapienno (stacja towarowa) - Żnin 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Dziarnowo - Wapienno (stacja towarowa) 60 km/h Import PLK2007_10
2009-04-20 Wapienno (stacja towarowa) - Żnin 20 km/h Import PLK2009_04
2011-03-11 Rogoźno Wielkopolskie - Bzowo Goraj 30 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Inowrocław Rąbinek - Dziarnowo 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Wapienno (stacja towarowa) - Żnin 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie 40 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2017-10 Inowrocław Rąbinek - Dziarnowo 100 km/h Import PLK2017_10
2018-02-09 Wągrowiec - Rogoźno Wielkopolskie 30 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #17 (odp. na #16) Adrian K (2017-07-11 22:38:16)
    O tym mówiono i pisano zanim jeszcze rozebrano ten odcinek. To wynika chyba z faktu, ze we Wągrowcu jest tylko dworzec, do którego trzeba dojechać, a z os. Wschód po śladzie 206 to jest najprostsza droga, a z kolei we Wągrowcu na prawdę korzysta sporo ludzi. Taki dziwny trend, że cykliści są ważniejsi niż pasażerowie kolei, którzy przecież mogą sobie kupić własne auta (nasza upragniona ameryka!), bo zaraz jak mowa "rozbieramy linie" słychać "zróbmy ścieżkę". Ja z dwojga złego wole już tę ścieżkę rowerową, którą w razie ewentualnej odbudowy można przesunąć, niż gdyby ślad po linii trafił w prywatne ręce i został zabudowany, co właściwie czyni go nie do odzyskania. Niestety w Polsce spotykamy się, nawet wśród ludzi związanych z transportem, z barierą psychiczną, że pod budowę torów absolutnie nie można burzyć budynków, odzyskiwać gruntów czy wycinać lasów, tak jak szeroko czyni się pod budowę dróg, czemu niewielu raczej protestuje.
    Póki co mieszkańcy Wągrowca najbardziej ucieszyliby się chyba z uruchomienia połączenia do Bydgoszczy. Obecnie są tam tylko dwa PKSy i jeden z przesiadką w Nakle. Połączenia autobusowe na pograniczu województw są fatalne, czego sam jestem ofiarą. Damasławek czy Janowiec Wielkopolski to miejscowości niemal zupełnie wycięte z sieci połączeń pasażerskich (autobusowych! o kolei to już nie ma co wspominać), jakieś kilka autobusów widmo na krzyż. Gołańcz gdyby nie 4 pociągi z Wągrowca zupełnie byłaby odcięta od świata, a dalej do Kcyni nie ma kompletnie nic, a to tylko 15 km, niestety z granicą województw pośrodku. Z Kcyni do Bydgoszczy jest już normalnie. Podział administracyjny zupełnie przedzielił w tym względzie Pałuki na pół. Niestety dzisiaj trudno ustalić jak długo utrzymywało się (o ile było) jakieś połączenie autobusowe po śladzie 206. O ile dla kolei mamy SRJP, dla autobusów nie ma nic.
  • #18 Jacek Grabowski (2017-07-19 11:29:03)
    Podobnie jak odcinek z Bzowo Goraj - Czarnków również odcinek Rogoźno - Bzowo Goraj również z ruchem pasażerskim turystycznym. Obsługuje bo Nadwarcianska Kolej Drezynowa oraz TurKol.
  • #19 Adrian K (2017-10-20 16:23:37)
    Droga rowerowa po śladzie linii (od stacji Wągrowiec do byłego przejazdu kolejowego na wągrowieckiej obwodnicy, do osiedla Wschód) jest już gotowa.
  • #20 Adam (2017-10-22 10:01:38)
    W Gazecie Obornickiej pojawiła się informacja o reaktywacji linii na odcinku Wągrowiec-Rogoźno-Czarnków. Zobaczymy co z tego będzie :)
  • #21 (odp. na #20) Maciek (2017-11-10 15:32:42)
    Czy mógłbyś podać link do tego artykułu?
  • #22 greg005@interia.pl (2017-11-10 19:30:58)
    Decyzja o wznowieniu linii kolejowej — 25 października 2017
    ROGOŹNO. Rada miejska Rogoźna jednogłośnie poparła wolę reaktywacji linii kolejowej Czarnków-Rogoźno-Wągrowiec. Skoro wola już jest, warto pomyśleć o sprawach technicznych i ekonomii.
    Linia wymaga ogromnych nakładów na jej usprawnienie. Potem równie kosztownym będzie jej utrzymanie. Jednak jeżeli samorządy Czarnkowa, Rogoźna i Wągrowca zechcą owe koszty ponieść, Urząd Marszałkowski jako zarządca kolei regionalnych, nie powinien być przeciwny reaktywacji tej linii.
    /http://oborniki.com.…
  • #23 gość (2018-04-03 23:11:29)
    Rozmowa w TVP3 w sprawie linii Rogoźno - Czarnków. Stowarzyszenie Nadwarciańska Kolej Drezynowa chce utworzyć album o tej wielkopolskiej linii kolejowej. Poruszany był temat reaktywacji tego połączenia. Rozmowa zaczyna się w 15 minucie materiału. https://poznan.tvp.p…
  • #24 Seba (2018-04-09 15:17:48)
    Jeśli samorządowcy to zrealizują to będę w pozytywnym szoku i chociaż raz przejadę się tam pociągiem.
  • #25 Maciej (2018-04-10 09:00:20)
    Gdyby udało się jeszcze odtworzyć rozebrane odcinki tego szlaku, byłby istny "cud nad torowiskiem". Chciałbym wierzyć, że doczekam takiej chwili... Póki co kasowany jest odcinek łączący Wolsztyn z Nową Solą. Będą za to mieli ścieżkę rowerową. Po prostu w głowie się nie mieści... Ciekawe co na to konserwator zabytków? Czy jego serce nie boli gdy dewastowane są pomniki kultury? Zapewne jeszcze z wykorzystaniem pieniędzy UE, dla której takie działanie jest prawdopodobnie "eko". Nieważne, że skasowano piękny, zabytkowy szlak. Nieważne, że została zaprzepaszczona szansa rozwinięcia transportu zbiorowego pomiędzy dwoma powiatowymi miastami. Tak ma być i koniec. Ważne, żeby lud był cicho i wierzył w serwowane z daleka brednie. Podobnie jak w "dogmat" o rzekomo ekologicznych świetlówkach zawierających rtęć, którą potem zjadamy razem z sałatą i rzodkiewką. Podobnie jak w "zalety" farm wiatrowych, które za cenę "ratowania klimatu" dewastują walory krajobrazowe terenu na obszarze całego powiatu.
  • #26 Piotr Geremek (2019-05-07 14:32:07)
    Odcinek z Wągrowca do Bzowa Goraj ponownie wykorzystywany przez pociągi turystyczne. 22 czerwca pojedzie pociąg uruchomiony przez Nadwarciańską Kolej Drezynową a we wrześniu swój pociąg uruchomi Turkol.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...