OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-03-10 (kilometraż)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-03-30) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-04-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 zenOBeK (2020-02-18 21:19:06)
    Sehr interessant:

    https://www.youtube.…
  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-02-20 14:00:03)
    Film godny uwagi.
    W 6:18 H z Berlina do Królewca, wowczas?
    Dzisiaj to chyba helikopterem...
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2020-02-20 18:22:28)
    Kiedyś to było jedno państwo, potem dwa. Dziś trzy, a do tego Kaliningrad to jest jednak z punktu widzenia Rosji zadupie.
  • #4 Darek Nowak (2020-03-11 00:56:14)
    Na odcinku Piła Główna - Chojnice brak jakiejkolwiek aktywności gospodarczej kolejowej.
    Brak ramp bocznych, wszystkie tory boczne albo juz rozebrane albo zarosniete jak w ZŁotowie.
    Pociągiem (SA 139+106)z Krzyża przyjechało do Piły (13:37 Krzyż, 14:27 Piła) 10 osób, podejrzewam że większość z Trzcianki na przesiadkę na Poznań.
    Wsiadło 30, w Złotowie wysiadło 25, wsiadło tyleż samo uczniów którzy gremialnie wysiedli w Lipce Krajeńskiej czyli praktycznie ostatniej stacji we Wielkopolsce.
    W Bukowie Człuchowskim dosiadło jeszcze 5 osób.
    Dalej do Chojnic w sumie 10 pasażerów w dobrej porze dnia, przyjazd 15:48.
    Sens utrzymywania tej linii to bezsens, skoro wzdłuż niej wiedzie droga powiatowa nr 188, do Lipki właśnie, o dobrych parametrach nawierzchni i wystarczyłby zwykły autobus.
    Czyli dystans 53 km. Dalsze 30 km może byc obsługiwane również przez mikrobus chojnicki, jedynie Bukowo Cz. jest niekorzystnie połozone zdala od drogi 212.
    Pasażerski transport kolejowy w tej części Polski, patrząc na węzeł Chojnice i okolice to fikcja.
    Jeśli dziennie będzie 1.000 pasażerów na wszystkich kierunkach z tego "węzła" to sukces.
  • #5 Wściekły bardzo (2020-03-11 10:11:18)
    Gościu w tym momencie kolejny raz znowu przesadziłeś. To jest żenada by udostępniać tu wnioski o zamknięcie ważne linii w taki sposób.
    Powiedz wszystkim mieszkańców Chojnic i kolejarzom w twarz że ich węzeł to fikcja. Jestem ciekawy czy miałbyś odwagę na to niż wyżalać się w internecie.
  • #6 Jacek (2020-03-11 12:46:27)
    Problemem na linii Chojnice - Piła jest brak możliwości dojazdu do pracy w Pile na 6.00, 7.00, 14.00, 22.00 - nikt się z takimi osobami nie liczy. Więc kto ma jeździć tymi pociągami, jak większość sklepów jest w każdej większej miejscowości. Czy tylko pociągi są dla uczniów? Czy działa tu marketing i na ile?
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2020-03-11 13:31:02)
    Żenada to jest uruchamiać na linii kolejowej po 2-3, w porywach 5 par pociągów pasażerskich na dobę (a to wynika z rozkładu). Niejednokrotnie na necie pisano, że węzeł chojnicki jest traktowany po macoszemu i marginalizowany pod kątem przewozów pasażerskich, mimo że (a może właśnie dlatego?) leży na styku trzech województw. I nie były to wpisy jakichś anonimowych pajacy, tylko ludzi którzy na co dzień z tych pociągów korzystali, często zrozpaczonych czy sfrustrowanych, bo po zmianie rozkładu okazało się, że nie mogli już dojechać do szkoły czy pracy.
    Broń Boże nie twierdzę, że akurat tą czy tamtą konkretnie linię trzeba zamknąć ale nawet w bogatych Niemczech, po przeliczeniu kosztów uruchamiania pociągu i utrzymania linii, taniej wyszło im puścić niskopodłogowy autobus co godzina, niż na siłę utrzymywać tak żenującą ofertę pociągów dla kilku ludzi na skład.
  • #8 (odp. na #7) irek (2020-03-11 16:07:07)
    Wasiu, ta linia to najkrótszy szlak z lubuskiego kierunek pomorskie/kujawsko-pomorskie/warmińsko-mazurskie, ewentualnie odwrotnie. Dlaczego ta linia jest traktowana tak jak jest ? To wielka tajemnica betonu pekape!!
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2020-03-11 18:53:30)
    A to PKP jest odpowiedzialne za taką, a nie inną ofertę przewozową, czy raczej samorządy marszałkowskie?
    Nie mam nic wspólnego z tamtą częścią Polski ale ciekaw jestem czy mieszkańcy takich Brus czy Czarnego są zadowoleni z poziomu komunikacji zbiorowej mając do dyspozycji 2-3 pary pociągów na dobę, o Więcborku czy Sepólnie, gdzie nie jeździ nic, nie wspominając.
  • #10 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-03-11 23:32:00)
    Na styku województw wielkopolskiego, kujaw-pomorskiego ludzie przemieszczają się głównie samochodami.
    Tak więc nie jest tak że nie ma ruchu, po prostu nikomu się nie chce korzystać z kolei czy nawet PKS.
    Jedyny sensowny kierunek to z Tczewa a szynobusy z niego powinny być przedłużone do Człuchowa i tam kończyć bieg.
    Linię do Piły można spokojnie zamknąć, tak samo do Kościerzyny i z Człuchowa do Szczecinka.
    Kwestia dalszych badań jest połączenie Arriva do Bydgoszczy.
    Zresztą, krach wkrótce zakończy istnienie nie tylko tego węzła ale nawet innych znacznie bardziej obecnie oblężonych.
    Z Chojnic ludzie dążą do 3-miasta, a nie do nawet bliższej Bydgoszczy, nie mówiąc o Pile.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...