OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-06-30 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1851-07-27 Piła Główna - Krzyż Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1857-10-12 Krzyż - Küstrin-Kietz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1864-09-01 Wieleń - Nowe Drezdenko Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1864-11-01 Santok - Küstrin-Kietz Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1868-10 Nowe Drezdenko - Santok Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
jesienią
1868-10 Piła Główna - Wieleń Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
jesień
1871-01-16 Tczew - Starogard Gdański Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-01-16 Złotów - Piła Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-04-15 Starogard Gdański - Zblewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-08-15 Zblewo - Chojnice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1873-11-15 Chojnice - Złotów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1876 Tczew - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
75-76
1945 Swarożyn - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: jeden;
pomiędzy 1980 (???) a 1981 Swarożyn - Gutowiec Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przed 1982 (???) Krojanty - Chojnice Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
przełom 70/80- obecnie uzywany tylko 1
przed 2006-05-30 Krojanty - Chojnice Zmiana ilości torów
torów: jeden;
Drugi tor usuniety z ewidencji PLK
2017 Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski Linia nieprzejezdna/remont
Remont estakady
2018-05-10 (???) Santok - Gorzów Wielkopolski Wschodni Linia nieprzejezdna/remont
2019-06-09 Santok - Gorzów Wielkopolski Przywrócenie przejezdności

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Tczew - Granica Państwa (Kostrzyn) 203
1985 Granica Państwa (Kostrzyn) - Küstrin-Kietz 492

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1903 – 1933 »
1934 – 1946 »
1946 – 1957 »
1957 – 1969 »
1970 – 1989 »
1990 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Kostrzyn - Küstrin-Kietz 60 km/h
2001-07-23 (???) Piła Główna - Kostrzyn 100 km/h
2001-12-14 (???) Lipka Krajeńska - Piła Główna 100 km/h
2001-12-14 (???) Tczew - Chojnice 100 km/h
2001-12-14 (???) Chojnice - Lipka Krajeńska 90 km/h
2007-11-18 Powodowo Prefabet - Stobno 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Tczew - Tczew Suchostrzygi 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Kostrzyn - Küstrin-Kietz 40 km/h Import PLK2007_10
2009-12-13 Malinowo - Tczew Suchostrzygi 100 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn 120 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Kostrzyn - Küstrin-Kietz 100 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2017-10 Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski 120 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-02-20 14:00:03)
    Film godny uwagi.
    W 6:18 H z Berlina do Królewca, wowczas?
    Dzisiaj to chyba helikopterem...
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2020-02-20 18:22:28)
    Kiedyś to było jedno państwo, potem dwa. Dziś trzy, a do tego Kaliningrad to jest jednak z punktu widzenia Rosji zadupie.
  • #4 Darek Nowak (2020-03-11 00:56:14)
    Na odcinku Piła Główna - Chojnice brak jakiejkolwiek aktywności gospodarczej kolejowej.
    Brak ramp bocznych, wszystkie tory boczne albo juz rozebrane albo zarosniete jak w ZŁotowie.
    Pociągiem (SA 139+106)z Krzyża przyjechało do Piły (13:37 Krzyż, 14:27 Piła) 10 osób, podejrzewam że większość z Trzcianki na przesiadkę na Poznań.
    Wsiadło 30, w Złotowie wysiadło 25, wsiadło tyleż samo uczniów którzy gremialnie wysiedli w Lipce Krajeńskiej czyli praktycznie ostatniej stacji we Wielkopolsce.
    W Bukowie Człuchowskim dosiadło jeszcze 5 osób.
    Dalej do Chojnic w sumie 10 pasażerów w dobrej porze dnia, przyjazd 15:48.
    Sens utrzymywania tej linii to bezsens, skoro wzdłuż niej wiedzie droga powiatowa nr 188, do Lipki właśnie, o dobrych parametrach nawierzchni i wystarczyłby zwykły autobus.
    Czyli dystans 53 km. Dalsze 30 km może byc obsługiwane również przez mikrobus chojnicki, jedynie Bukowo Cz. jest niekorzystnie połozone zdala od drogi 212.
    Pasażerski transport kolejowy w tej części Polski, patrząc na węzeł Chojnice i okolice to fikcja.
    Jeśli dziennie będzie 1.000 pasażerów na wszystkich kierunkach z tego "węzła" to sukces.
  • #5 Wściekły bardzo (2020-03-11 10:11:18)
    Gościu w tym momencie kolejny raz znowu przesadziłeś. To jest żenada by udostępniać tu wnioski o zamknięcie ważne linii w taki sposób.
    Powiedz wszystkim mieszkańców Chojnic i kolejarzom w twarz że ich węzeł to fikcja. Jestem ciekawy czy miałbyś odwagę na to niż wyżalać się w internecie.
  • #6 Jacek (2020-03-11 12:46:27)
    Problemem na linii Chojnice - Piła jest brak możliwości dojazdu do pracy w Pile na 6.00, 7.00, 14.00, 22.00 - nikt się z takimi osobami nie liczy. Więc kto ma jeździć tymi pociągami, jak większość sklepów jest w każdej większej miejscowości. Czy tylko pociągi są dla uczniów? Czy działa tu marketing i na ile?
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2020-03-11 13:31:02)
    Żenada to jest uruchamiać na linii kolejowej po 2-3, w porywach 5 par pociągów pasażerskich na dobę (a to wynika z rozkładu). Niejednokrotnie na necie pisano, że węzeł chojnicki jest traktowany po macoszemu i marginalizowany pod kątem przewozów pasażerskich, mimo że (a może właśnie dlatego?) leży na styku trzech województw. I nie były to wpisy jakichś anonimowych pajacy, tylko ludzi którzy na co dzień z tych pociągów korzystali, często zrozpaczonych czy sfrustrowanych, bo po zmianie rozkładu okazało się, że nie mogli już dojechać do szkoły czy pracy.
    Broń Boże nie twierdzę, że akurat tą czy tamtą konkretnie linię trzeba zamknąć ale nawet w bogatych Niemczech, po przeliczeniu kosztów uruchamiania pociągu i utrzymania linii, taniej wyszło im puścić niskopodłogowy autobus co godzina, niż na siłę utrzymywać tak żenującą ofertę pociągów dla kilku ludzi na skład.
  • #8 (odp. na #7) irek (2020-03-11 16:07:07)
    Wasiu, ta linia to najkrótszy szlak z lubuskiego kierunek pomorskie/kujawsko-pomorskie/warmińsko-mazurskie, ewentualnie odwrotnie. Dlaczego ta linia jest traktowana tak jak jest ? To wielka tajemnica betonu pekape!!
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2020-03-11 18:53:30)
    A to PKP jest odpowiedzialne za taką, a nie inną ofertę przewozową, czy raczej samorządy marszałkowskie?
    Nie mam nic wspólnego z tamtą częścią Polski ale ciekaw jestem czy mieszkańcy takich Brus czy Czarnego są zadowoleni z poziomu komunikacji zbiorowej mając do dyspozycji 2-3 pary pociągów na dobę, o Więcborku czy Sepólnie, gdzie nie jeździ nic, nie wspominając.
  • #10 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-03-11 23:32:00)
    Na styku województw wielkopolskiego, kujaw-pomorskiego ludzie przemieszczają się głównie samochodami.
    Tak więc nie jest tak że nie ma ruchu, po prostu nikomu się nie chce korzystać z kolei czy nawet PKS.
    Jedyny sensowny kierunek to z Tczewa a szynobusy z niego powinny być przedłużone do Człuchowa i tam kończyć bieg.
    Linię do Piły można spokojnie zamknąć, tak samo do Kościerzyny i z Człuchowa do Szczecinka.
    Kwestia dalszych badań jest połączenie Arriva do Bydgoszczy.
    Zresztą, krach wkrótce zakończy istnienie nie tylko tego węzła ale nawet innych znacznie bardziej obecnie oblężonych.
    Z Chojnic ludzie dążą do 3-miasta, a nie do nawet bliższej Bydgoszczy, nie mówiąc o Pile.
  • #11 (odp. na #10) Adrian K (2020-04-27 23:30:32)
    Toś powiedział o tym że nikomu się nie chce..
    Jak w 2018 roku PKS Grudziądz zawieszał ostatnie połączenie autobusowe wzdłuż l.k. 356 (Poznań - Murowana Goślina - Skoki - Wągrowiec - Kcynia - Szubin - Bydgoszcz (Grudziądz) to studenci i emeryci "odpłynęli" do pociągów na Gołańcz, pociągów przez Ino, autobusów przez Żnin albo Kcynię i z żadnego z tych rozwiązań nikt nie był zadowolony, ale co zrobić, skoro żadne z województw nie poczuło się do odpowiedzialności, żeby "łączniki" na takich "mało popularnych" trasach między województwami jednak były. To nie jest tak, że ludzie nie chcą, to województwa maja głęboko w D... że przekroczenie dajmy na to 15km z Gołańczy do Kcyni komunikacją publiczną jest niemożliwe (de facto jest, ale zajmuje dłużej niż pieszo...) bo między nimi jest granica województw. I takich przykładów w Polsce jest mnóstwo. I owszem, jak ktoś ma robić jakąś kosmiczną ekwilibrystykę, żeby się przesiadać z jedynego autobusu, na inny który się nagminnie spóźnia, i czekać w szklanej wiatce zimą to owszem - nikt nie będzie z takiej gównianej komunikacji korzystał. Takie są realia "przygraniczne" między województwami.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...