Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)
Ostatnia zmiana: 2020-12-23 (przebieg)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1851-07-27 | Piła Główna - Krzyż | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1857-10-12 | Krzyż - Küstrin-Kietz | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1864-09-01 | Wieleń - Nowe Drezdenko | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1864-11-01 | Santok - Küstrin-Kietz | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1868-10 | Nowe Drezdenko - Santok | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
jesienią |
1868-10 | Piła Główna - Wieleń | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
jesień |
1871-01-16 | Tczew - Starogard Gdański | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-01-16 | Złotów - Piła Główna | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-04-15 | Starogard Gdański - Zblewo | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-08-15 | Zblewo - Chojnice | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1873-11-15 | Chojnice - Złotów | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1876 | Tczew - Piła Główna | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
75-76 |
1945 | Swarożyn - Piła Główna | Zmiana liczby torów torów: jeden; |
|
pomiędzy 1980 (???) a 1981 | Swarożyn - Gutowiec | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
przed 1982 (???) | Krojanty - Chojnice | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
przełom 70/80- obecnie uzywany tylko 1 |
przed 2006-05-30 | Krojanty - Chojnice | Zmiana liczby torów torów: jeden; |
Drugi tor usuniety z ewidencji PLK |
2017 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski | Linia nieprzejezdna/remont |
Remont estakady |
2018-05-10 (???) | Santok - Gorzów Wielkopolski Wschodni | Linia nieprzejezdna/remont |
|
2019-06-09 | Santok - Gorzów Wielkopolski | Przywrócenie przejezdności |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
data | odcinek | numer | uwagi |
---|---|---|---|
1985 | Tczew - Granica Państwa (Kostrzyn) | 203 | |
1985 | Granica Państwa (Kostrzyn) - Küstrin-Kietz | 492 |
Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]
1903 – 1933 » | ||
---|---|---|
rozkład | data | tabele |
Prusy, lato 1903; część północna | 1903-05-01 | 13, 17, | Szczegóły » |
Polska, lato 1922 | 1922-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1923 | 1923-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1924 | pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1925 | 1925-06-05 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1926 | pomiędzy 1926-05-15 a 1926-09-30 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1926/1927 | pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1927 | pomiędzy 1927-05-15 a 1927-10 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1927/1928 | pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1928 | pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 | 9, | Szczegóły » |
Polska, zima 1928/1929 | pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 | 9, | Szczegóły » |
Polska, lato 1929 | pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1929/1930 | pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1930 | pomiędzy 1930-05-15 a 1930-09-30 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1930/1931 | pomiędzy 1930-10-01 a 1931-05-14 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1931 | pomiędzy 1931-05-15 a 1931-10-03 | 24, | Szczegóły » |
Polska, zima 1931/1932 | pomiędzy 1931-10-04 a 1932-05-21 | 24, | Szczegóły » |
Polska, lato 1932 | pomiędzy 1932-05-22 a 1932-10-01 | 117, | Szczegóły » |
Polska, lato 1933 | pomiędzy 1933-05-15 a 1933-10-07 | 117, | Szczegóły » |
Polska, zima 1933/1934 | pomiędzy 1933-10-08 a 1934-05-14 | 117, | Szczegóły » |
1934 – 1945 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1934 | 1934-05-15 | 117, | Szczegóły » |
Polska, lato 1935 | pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1935 | pomiędzy 1935-09-02 a 1935-12-13 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1936 | pomiędzy 1936-05-15 (???) a 1936-09-02 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1936 | pomiędzy 1936-09-03 a 1936-12-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1937 | pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 | 139, | Szczegóły » |
Polska, jesień 1937 | pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, zima 1937/1938 | pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1938 | pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 | 139, | Szczegóły » |
Polska, zima 1938/1939 | pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 | 139, | Szczegóły » |
Polska, lato 1939 | pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 | 139, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1940/1941 | pomiędzy 1940-10-06 a 1941-05-04 | 50, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1941 | 1941-05-05 | 50, 65, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1941/1942 | pomiędzy 1941-11 a 1942-05-03 | 50, 65, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, lato 1942 | pomiędzy 1942-05-04 a 1942-11-01 | 50, 65, | Szczegóły » |
Niemcy, lato 1943; część północna | pomiędzy 1943-05-17 a 1943-10-31 (???) | 50, 65, 128, | Szczegóły » |
Generalne Gubernatorstwo, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 50, | Szczegóły » |
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 | pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) | 129, | Szczegóły » |
III Rzesza 1944/1945, część 1 | 1944-07-03 | 128, 129g, | Szczegóły » |
Pomorze, zima 1945 | 1945-10-25 | 19, | Szczegóły » |
1946 – 1956 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska, lato 1946 | pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 | 216, 273, | Szczegóły » |
Polska, zima 1946/1947 | pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 | 216, 273, | Szczegóły » |
Polska, lato 1947 | pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 | 216, 273, VII, | Szczegóły » |
Polska, zima 1947/1948 | pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 | 216, 273, VII, | Szczegóły » |
Polska, lato 1948 | pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 | 327, 330, 404, | Szczegóły » |
Polska, zima 1948/1949 | pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 | 327, 330, 404, | Szczegóły » |
Polska, zima 1949/1950 | pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 | 327, 330, 458, | Szczegóły » |
Polska, lato 1950 | pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 | 327, 330, 420, | Szczegóły » |
Polska, zima 1950/1951 | pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 | 327, 330, 420, | Szczegóły » |
Polska, lato 1951 | pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 | 350, 352, 424, | Szczegóły » |
Polska, zima 1951/1952 | pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 | 350, 352, 424, | Szczegóły » |
Polska, lato 1952 | pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 | 347, 350, | Szczegóły » |
Polska, zima 1952/1953 | pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1953 | pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1953/1954 | pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 | 347, 350, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1954 | pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1954/1955 | pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1955 | pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 | 16, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1955/1956 | pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 | 16, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1956-1957 | pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 | 336, 345, 426, | Szczegóły » |
1957 – 1968 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1957-1958 | pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 | 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1957/1958 | pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 | 345, | Szczegóły » |
Polska, lato 1958 | pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 | 12, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1958/1959 | pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 | 12, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1959 | pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 | 29, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1959/1960 | pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 | 29, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1960 | pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 | 30, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1960/1961 | pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 | 28, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1961 | pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 | 15, 39, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1961/1962 | pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 | 15, 39, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1962 | pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 | 16, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1962/1963 | pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 | 16, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1963 | pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 | 18, 49, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1963/1964 | pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 | 49, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1964 | pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 | 47, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1964/1965 | pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 | 47, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1965-1966 | pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 | 46, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1966-1967 | pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 | 46, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1967-1968 | pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 | 46, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1968-1969 | pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
1969 – 1988 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1969-1970 | pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1970-1971 | pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 | 50, 336, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1971-1972 | pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1972-1973 | pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1973-1974 | pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1974-1975 | pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1975-1976 | pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1976-1977 | pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1977-1978 | pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1978-1979 | pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1979-1980 | pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1980-1981 | pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1981-1982 | pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1982-1983 | pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1983-1984 | pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 | 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1984-1985 | pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1985-1986 | pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1986-1987 | pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1987-1988 | pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1988-1989 | pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
1989 – 2010 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 1989-1990 | pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 | 15, 50, 342, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1990-1991 | pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 | 15, 50, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1991-1992 | pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1992-1993 | pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1993 | pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 | 15, 51, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1993/1994 | pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 | 15, 51, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, lato 1994 | pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 | 15, 49, 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, zima 1994/1995 | pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1995-1996 | pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1996-1997 | pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1997-1998 | pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 1998-1999 | pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 1999-2000 | pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2000-2001 | pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2005-2006 | 2005-12 | 345, | Szczegóły » |
Polska, 2006-2007 | 2006-12 | 426, | Szczegóły » |
Polska, 2007-2008 | pomiędzy 2007 a 2008 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 2008-2009 | pomiędzy 2008 a 2009 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska 2009-2010 | pomiędzy 2009 a 2010 | 345, 426, | Szczegóły » |
Polska, 2010-2011 | 2010-11 | 345, 426, | Szczegóły » |
2011 – 2011 » | ||
rozkład | data | tabele |
Polska 2011-2012 | 2011-12 | 345, 426, | Szczegóły » |
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2001-07-23 (???) | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ↔ 60 km/h | |
2001-07-23 (???) | Piła Główna - Kostrzyn | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Lipka Krajeńska - Piła Główna | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Tczew - Chojnice | ↔ 100 km/h | |
2001-12-14 (???) | Chojnice - Lipka Krajeńska | ↔ 90 km/h | |
2007-11-18 | Powodowo Prefabet - Stobno | → 60 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Tczew - Tczew Suchostrzygi | ↔ 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ← 40 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-12-13 | Malinowo - Tczew Suchostrzygi | ↔ 100 km/h | Import PLK2010_05 |
2012-07-15 | Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn | ↔ 120 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2012-07-15 | Kostrzyn - Küstrin-Kietz | ↔ 100 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2017-10 | Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski | → 120 km/h | Import PLK2017_10 |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#2 (odp. na #1)
Darek Nowak
(2020-02-20 14:00:03)
Film godny uwagi.
W 6:18 H z Berlina do Królewca, wowczas?
Dzisiaj to chyba helikopterem... -
#3 (odp. na #2)
Marek Potocki
(2020-02-20 18:22:28)
Kiedyś to było jedno państwo, potem dwa. Dziś trzy, a do tego Kaliningrad to jest jednak z punktu widzenia Rosji zadupie.
-
#4
Darek Nowak
(2020-03-11 00:56:14)
Na odcinku Piła Główna - Chojnice brak jakiejkolwiek aktywności gospodarczej kolejowej.
Brak ramp bocznych, wszystkie tory boczne albo juz rozebrane albo zarosniete jak w ZŁotowie.
Pociągiem (SA 139+106)z Krzyża przyjechało do Piły (13:37 Krzyż, 14:27 Piła) 10 osób, podejrzewam że większość z Trzcianki na przesiadkę na Poznań.
Wsiadło 30, w Złotowie wysiadło 25, wsiadło tyleż samo uczniów którzy gremialnie wysiedli w Lipce Krajeńskiej czyli praktycznie ostatniej stacji we Wielkopolsce.
W Bukowie Człuchowskim dosiadło jeszcze 5 osób.
Dalej do Chojnic w sumie 10 pasażerów w dobrej porze dnia, przyjazd 15:48.
Sens utrzymywania tej linii to bezsens, skoro wzdłuż niej wiedzie droga powiatowa nr 188, do Lipki właśnie, o dobrych parametrach nawierzchni i wystarczyłby zwykły autobus.
Czyli dystans 53 km. Dalsze 30 km może byc obsługiwane również przez mikrobus chojnicki, jedynie Bukowo Cz. jest niekorzystnie połozone zdala od drogi 212.
Pasażerski transport kolejowy w tej części Polski, patrząc na węzeł Chojnice i okolice to fikcja.
Jeśli dziennie będzie 1.000 pasażerów na wszystkich kierunkach z tego "węzła" to sukces. -
#5
Wściekły bardzo
(2020-03-11 10:11:18)
Gościu w tym momencie kolejny raz znowu przesadziłeś. To jest żenada by udostępniać tu wnioski o zamknięcie ważne linii w taki sposób.
Powiedz wszystkim mieszkańców Chojnic i kolejarzom w twarz że ich węzeł to fikcja. Jestem ciekawy czy miałbyś odwagę na to niż wyżalać się w internecie. -
#6
Jacek
(2020-03-11 12:46:27)
Problemem na linii Chojnice - Piła jest brak możliwości dojazdu do pracy w Pile na 6.00, 7.00, 14.00, 22.00 - nikt się z takimi osobami nie liczy. Więc kto ma jeździć tymi pociągami, jak większość sklepów jest w każdej większej miejscowości. Czy tylko pociągi są dla uczniów? Czy działa tu marketing i na ile?
-
#7 (odp. na #5)
wasiukibic
(2020-03-11 13:31:02)
Żenada to jest uruchamiać na linii kolejowej po 2-3, w porywach 5 par pociągów pasażerskich na dobę (a to wynika z rozkładu). Niejednokrotnie na necie pisano, że węzeł chojnicki jest traktowany po macoszemu i marginalizowany pod kątem przewozów pasażerskich, mimo że (a może właśnie dlatego?) leży na styku trzech województw. I nie były to wpisy jakichś anonimowych pajacy, tylko ludzi którzy na co dzień z tych pociągów korzystali, często zrozpaczonych czy sfrustrowanych, bo po zmianie rozkładu okazało się, że nie mogli już dojechać do szkoły czy pracy.
Broń Boże nie twierdzę, że akurat tą czy tamtą konkretnie linię trzeba zamknąć ale nawet w bogatych Niemczech, po przeliczeniu kosztów uruchamiania pociągu i utrzymania linii, taniej wyszło im puścić niskopodłogowy autobus co godzina, niż na siłę utrzymywać tak żenującą ofertę pociągów dla kilku ludzi na skład. -
#8 (odp. na #7)
irek
(2020-03-11 16:07:07)
Wasiu, ta linia to najkrótszy szlak z lubuskiego kierunek pomorskie/kujawsko-pomorskie/warmińsko-mazurskie, ewentualnie odwrotnie. Dlaczego ta linia jest traktowana tak jak jest ? To wielka tajemnica betonu pekape!!
-
#9 (odp. na #8)
wasiukibic
(2020-03-11 18:53:30)
A to PKP jest odpowiedzialne za taką, a nie inną ofertę przewozową, czy raczej samorządy marszałkowskie?
Nie mam nic wspólnego z tamtą częścią Polski ale ciekaw jestem czy mieszkańcy takich Brus czy Czarnego są zadowoleni z poziomu komunikacji zbiorowej mając do dyspozycji 2-3 pary pociągów na dobę, o Więcborku czy Sepólnie, gdzie nie jeździ nic, nie wspominając. -
#10 (odp. na #6)
Darek Nowak
(2020-03-11 23:32:00)
Na styku województw wielkopolskiego, kujaw-pomorskiego ludzie przemieszczają się głównie samochodami.
Tak więc nie jest tak że nie ma ruchu, po prostu nikomu się nie chce korzystać z kolei czy nawet PKS.
Jedyny sensowny kierunek to z Tczewa a szynobusy z niego powinny być przedłużone do Człuchowa i tam kończyć bieg.
Linię do Piły można spokojnie zamknąć, tak samo do Kościerzyny i z Człuchowa do Szczecinka.
Kwestia dalszych badań jest połączenie Arriva do Bydgoszczy.
Zresztą, krach wkrótce zakończy istnienie nie tylko tego węzła ale nawet innych znacznie bardziej obecnie oblężonych.
Z Chojnic ludzie dążą do 3-miasta, a nie do nawet bliższej Bydgoszczy, nie mówiąc o Pile. -
#11 (odp. na #10)
Adrian K
(2020-04-27 23:30:32)
Toś powiedział o tym że nikomu się nie chce..
Jak w 2018 roku PKS Grudziądz zawieszał ostatnie połączenie autobusowe wzdłuż l.k. 356 (Poznań - Murowana Goślina - Skoki - Wągrowiec - Kcynia - Szubin - Bydgoszcz (Grudziądz) to studenci i emeryci "odpłynęli" do pociągów na Gołańcz, pociągów przez Ino, autobusów przez Żnin albo Kcynię i z żadnego z tych rozwiązań nikt nie był zadowolony, ale co zrobić, skoro żadne z województw nie poczuło się do odpowiedzialności, żeby "łączniki" na takich "mało popularnych" trasach między województwami jednak były. To nie jest tak, że ludzie nie chcą, to województwa maja głęboko w D... że przekroczenie dajmy na to 15km z Gołańczy do Kcyni komunikacją publiczną jest niemożliwe (de facto jest, ale zajmuje dłużej niż pieszo...) bo między nimi jest granica województw. I takich przykładów w Polsce jest mnóstwo. I owszem, jak ktoś ma robić jakąś kosmiczną ekwilibrystykę, żeby się przesiadać z jedynego autobusu, na inny który się nagminnie spóźnia, i czekać w szklanej wiatce zimą to owszem - nikt nie będzie z takiej gównianej komunikacji korzystał. Takie są realia "przygraniczne" między województwami.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)