OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-06-30 (historia)

Wyślij nowe pliki »

| pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 639
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: pomiędzy 1900 a 1905;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Estakada w Gorzowie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Obraz
Odsłon : 850
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Marek Potocki; data: 1908;
Odcinek: Kostrzyn - Granica Państwa (Kostrzyn)
Wiadukt nad ul. Niepodległości w Kostrzynie.
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego.
Obraz
Odsłon : 711
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: przed 1920;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Estakada w Gorzowie
Ze zbiorów Miłosza Telesińskiego i Tomasza Florczaka.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 7981
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: jeży; data: 1944 (???);
Odcinek: Tczew - Küstrin-Kietz
Poniemiecki bilet na trasę Gołdap – Berlin przez:
- Królewiec i Piłę,
- lub Toruń i Piłę,
- lub Poznań.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1173
powiększ
Autor: nieznany
Przesłał: Andrzej Michalski; data: przed 1945;
Odcinek: Gorzów Wielkopolski Wschodni - Gorzów Wielkopolski
Stara pocztówka. Linia kolejowa na wiadukcie.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 2820
powiększ
Autor: Mariusz Banaś
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1980 a 1990;
Odcinek: Krajenka - Dolnik
DS 58121. Pociąg dalekobieżny z Gdyni do Kostrzyna prowadzony chojnicką lokomotywą serii SP45 po wyjeździe z Krajenki.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 3920
powiększ
Autor: Mariusz Banaś
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: pomiędzy 1980 a 1990;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg osobowy z Piły do Chojnic prowadzony chojnickim wagonem motorowym serii SN61 po wyjeździe z Krajenki.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1759
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: pomiędzy 1990 a 2000;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg osobowy z Piły do Chojnic dojeżdża do Złotowa.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1886
: 1
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: pomiędzy 1990 a 2000;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Pociąg dalekobieżny z Gdyni do Kostrzyna po wyjeździe ze Złotowa.
Obraz
Odsłon : 695
powiększ
Autor: K. Henning Kurt-Siegen
Przesłał: wasiukibic; data: 1996-05-01;
Odcinek: Santok - Czechów
Pociąg osobowy z Krzyża do Kostrzyna mija zabudowania wsi Santok. W tle widać tarczę ostrzegawczą do semafora wjazdowego na miejscową stację. Widok w kierunku wschodnim.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1685
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2001;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Poc.z Chojnic do Piły wjeżdża do Krajenki.
Obraz
Odsłon : 190
powiększ
Autor: Waldemar Gosk
data: 2003-06-22;
Odcinek: Krzyż - Küstrin-Kietz
Skan artykułów z Nowych Sygnałów nr 25/03 o możliwym remoncie odcinka Ostbahny oraz Szczecin-Świnoujście.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1486
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-06-23;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Wjazd poc.z Piły do Złotowa.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1434
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-06-23;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Wjazd poc.z Piły do Złotowa widoczny ze starotorza do Jastrowia.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1551
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-06-23;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Widok z góry Wilhelma na pociąg jadący do Piły.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1513
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Blues pomiędzy Zakrzewem a Lipką już bez pasażerów nad szosą do Głomska.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1583
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Blues Ex nad szosą nr 188 za Złotowem.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1537
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Zakrzewo Złotowskie - Złotów
Wieczorny poc. z Tczewa do Piły.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1985
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Tczew - Küstrin-Kietz
Blues Ex pomiędzy ulicami Wawelską i Bydgoską w Pile.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1577
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Piła Podlasie - Piła Główna
Blues Ex pomiędzy ulicami Walki Młodych i Wawelską w Pile.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1349
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2003-07-12;
Odcinek: Piła Podlasie - Piła Główna
Blues Ex na łuku za pilskim dworcem głównym.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1442
powiększ
Autor: Arkadiusz Śmieszek
data: 2004-05-21;
Odcinek: Krojanty - Chojnice
Pociąg REGIO-PLUS relacji GDYNIA GŁ. - CHOJNICE przed wjazdem na stację CHOJNICE.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1258
powiększ
Autor: Arkadiusz Śmieszek
data: 2004-05-31;
Odcinek: Chojnice - Moszczenica Pomorska
Szynobus kursujący na trasie CHOJNICE - PIŁA GŁ. Przejeżdża przez wiadukt za Chojnicami. W tle miasto Chojnice.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1375
powiększ
Autor: Maria Wasylik
Przesłał: Mariusz Drużkowski; data: 2004-07-17;
Odcinek: Lipka Krajeńska - Zakrzewo Złotowskie
Blues Ex za Zakrzewem w drodze do st.końcowej w Lipce.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1324
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-01-16;
Odcinek: Chojnice - Moszczenica Pomorska
Chojnice - SU45-179 z pociągiem osobowym nr 58727 zmierza w kierunku Piły
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1185
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-01-24;
Odcinek: Złotów - Krajenka
SA108-004 na szlaku Złotów-Krajenka.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1121
powiększ
Autor: Mariusz Drużkowski
data: 2005-01-24;
Odcinek: Złotów - Krajenka
Wjazd do Krajenki. SA108-004.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1336
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Brdą widziany od strony wsi Rytel. Na lewym brzegu rzeki, za filarem obecnego mostu widoczne ślady filaru poprzedniego mostu, zniszczonego prawdopodobnie podczas II Wojny Światowej.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1143
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Brdą widziany z drogi Rytel - Zapora.
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1123
powiększ
Autor: Krzysztof Werner
data: 2005-03-05;
Odcinek: Rytel Wieś - Rytel
Most kolejowy nad Wielkim Kanałem Brdy widziany od strony miejscowości Konigort. Przed mostem widać wyraźnie resztki przyczółka oraz filaru starego mostu uszkodzonego prawdopodobnie podczas II Wojny Światowej.

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-02-20 14:00:03)
    Film godny uwagi.
    W 6:18 H z Berlina do Królewca, wowczas?
    Dzisiaj to chyba helikopterem...
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2020-02-20 18:22:28)
    Kiedyś to było jedno państwo, potem dwa. Dziś trzy, a do tego Kaliningrad to jest jednak z punktu widzenia Rosji zadupie.
  • #4 Darek Nowak (2020-03-11 00:56:14)
    Na odcinku Piła Główna - Chojnice brak jakiejkolwiek aktywności gospodarczej kolejowej.
    Brak ramp bocznych, wszystkie tory boczne albo juz rozebrane albo zarosniete jak w ZŁotowie.
    Pociągiem (SA 139+106)z Krzyża przyjechało do Piły (13:37 Krzyż, 14:27 Piła) 10 osób, podejrzewam że większość z Trzcianki na przesiadkę na Poznań.
    Wsiadło 30, w Złotowie wysiadło 25, wsiadło tyleż samo uczniów którzy gremialnie wysiedli w Lipce Krajeńskiej czyli praktycznie ostatniej stacji we Wielkopolsce.
    W Bukowie Człuchowskim dosiadło jeszcze 5 osób.
    Dalej do Chojnic w sumie 10 pasażerów w dobrej porze dnia, przyjazd 15:48.
    Sens utrzymywania tej linii to bezsens, skoro wzdłuż niej wiedzie droga powiatowa nr 188, do Lipki właśnie, o dobrych parametrach nawierzchni i wystarczyłby zwykły autobus.
    Czyli dystans 53 km. Dalsze 30 km może byc obsługiwane również przez mikrobus chojnicki, jedynie Bukowo Cz. jest niekorzystnie połozone zdala od drogi 212.
    Pasażerski transport kolejowy w tej części Polski, patrząc na węzeł Chojnice i okolice to fikcja.
    Jeśli dziennie będzie 1.000 pasażerów na wszystkich kierunkach z tego "węzła" to sukces.
  • #5 Wściekły bardzo (2020-03-11 10:11:18)
    Gościu w tym momencie kolejny raz znowu przesadziłeś. To jest żenada by udostępniać tu wnioski o zamknięcie ważne linii w taki sposób.
    Powiedz wszystkim mieszkańców Chojnic i kolejarzom w twarz że ich węzeł to fikcja. Jestem ciekawy czy miałbyś odwagę na to niż wyżalać się w internecie.
  • #6 Jacek (2020-03-11 12:46:27)
    Problemem na linii Chojnice - Piła jest brak możliwości dojazdu do pracy w Pile na 6.00, 7.00, 14.00, 22.00 - nikt się z takimi osobami nie liczy. Więc kto ma jeździć tymi pociągami, jak większość sklepów jest w każdej większej miejscowości. Czy tylko pociągi są dla uczniów? Czy działa tu marketing i na ile?
  • #7 (odp. na #5) wasiukibic (2020-03-11 13:31:02)
    Żenada to jest uruchamiać na linii kolejowej po 2-3, w porywach 5 par pociągów pasażerskich na dobę (a to wynika z rozkładu). Niejednokrotnie na necie pisano, że węzeł chojnicki jest traktowany po macoszemu i marginalizowany pod kątem przewozów pasażerskich, mimo że (a może właśnie dlatego?) leży na styku trzech województw. I nie były to wpisy jakichś anonimowych pajacy, tylko ludzi którzy na co dzień z tych pociągów korzystali, często zrozpaczonych czy sfrustrowanych, bo po zmianie rozkładu okazało się, że nie mogli już dojechać do szkoły czy pracy.
    Broń Boże nie twierdzę, że akurat tą czy tamtą konkretnie linię trzeba zamknąć ale nawet w bogatych Niemczech, po przeliczeniu kosztów uruchamiania pociągu i utrzymania linii, taniej wyszło im puścić niskopodłogowy autobus co godzina, niż na siłę utrzymywać tak żenującą ofertę pociągów dla kilku ludzi na skład.
  • #8 (odp. na #7) irek (2020-03-11 16:07:07)
    Wasiu, ta linia to najkrótszy szlak z lubuskiego kierunek pomorskie/kujawsko-pomorskie/warmińsko-mazurskie, ewentualnie odwrotnie. Dlaczego ta linia jest traktowana tak jak jest ? To wielka tajemnica betonu pekape!!
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2020-03-11 18:53:30)
    A to PKP jest odpowiedzialne za taką, a nie inną ofertę przewozową, czy raczej samorządy marszałkowskie?
    Nie mam nic wspólnego z tamtą częścią Polski ale ciekaw jestem czy mieszkańcy takich Brus czy Czarnego są zadowoleni z poziomu komunikacji zbiorowej mając do dyspozycji 2-3 pary pociągów na dobę, o Więcborku czy Sepólnie, gdzie nie jeździ nic, nie wspominając.
  • #10 (odp. na #6) Darek Nowak (2020-03-11 23:32:00)
    Na styku województw wielkopolskiego, kujaw-pomorskiego ludzie przemieszczają się głównie samochodami.
    Tak więc nie jest tak że nie ma ruchu, po prostu nikomu się nie chce korzystać z kolei czy nawet PKS.
    Jedyny sensowny kierunek to z Tczewa a szynobusy z niego powinny być przedłużone do Człuchowa i tam kończyć bieg.
    Linię do Piły można spokojnie zamknąć, tak samo do Kościerzyny i z Człuchowa do Szczecinka.
    Kwestia dalszych badań jest połączenie Arriva do Bydgoszczy.
    Zresztą, krach wkrótce zakończy istnienie nie tylko tego węzła ale nawet innych znacznie bardziej obecnie oblężonych.
    Z Chojnic ludzie dążą do 3-miasta, a nie do nawet bliższej Bydgoszczy, nie mówiąc o Pile.
  • #11 (odp. na #10) Adrian K (2020-04-27 23:30:32)
    Toś powiedział o tym że nikomu się nie chce..
    Jak w 2018 roku PKS Grudziądz zawieszał ostatnie połączenie autobusowe wzdłuż l.k. 356 (Poznań - Murowana Goślina - Skoki - Wągrowiec - Kcynia - Szubin - Bydgoszcz (Grudziądz) to studenci i emeryci "odpłynęli" do pociągów na Gołańcz, pociągów przez Ino, autobusów przez Żnin albo Kcynię i z żadnego z tych rozwiązań nikt nie był zadowolony, ale co zrobić, skoro żadne z województw nie poczuło się do odpowiedzialności, żeby "łączniki" na takich "mało popularnych" trasach między województwami jednak były. To nie jest tak, że ludzie nie chcą, to województwa maja głęboko w D... że przekroczenie dajmy na to 15km z Gołańczy do Kcyni komunikacją publiczną jest niemożliwe (de facto jest, ale zajmuje dłużej niż pieszo...) bo między nimi jest granica województw. I takich przykładów w Polsce jest mnóstwo. I owszem, jak ktoś ma robić jakąś kosmiczną ekwilibrystykę, żeby się przesiadać z jedynego autobusu, na inny który się nagminnie spóźnia, i czekać w szklanej wiatce zimą to owszem - nikt nie będzie z takiej gównianej komunikacji korzystał. Takie są realia "przygraniczne" między województwami.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz (203/492)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...