OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gdańsk Główny – Stargard (202)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-01-15 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1859-06-01 Koszalin - Białogard Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1859-06-01 Świdwin - Stargard Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1859-06-01 Białogard - Świdwin Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Świdwin - Stargard Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
po 1860 Białogard - Świdwin Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1869-07-01 Słupsk - Koszalin Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1870-07-01 Gdańsk Główny - Sopot Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1870-09-01 Sopot - Słupsk Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Rumia - Wejherowo Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
data nieznana Gdańsk Główny - Gdynia Główna Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1945 (???) Białogard - Runowo Pomorskie Zmiana liczby torów
torów: jeden;
1951-01-02 Gdańsk Główny - Sopot Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 800V DC;
1953-07-22 Sopot - Gdynia Główna Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 800V DC;
1956-01-15 Gdynia Główna - Gdynia Chylonia Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 800V DC;
1957-12-30 Gdynia Chylonia - Wejherowo Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 800V DC;
1969-10-19 Gdynia Główna - Wejherowo Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
przełączenie z systemu 800 V pr. stałego
1976-12-20 Gdańsk Główny - Gdynia Główna Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
przełączenie z systemu 800 V pr. stałego
1986-12-16 Runowo Pomorskie - Stargard Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1987-07-15 Świdwin - Runowo Pomorskie Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1987-12-14 Białogard - Świdwin Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1988-06-30 Koszalin - Białogard Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1988-12-02 Słupsk - Koszalin Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1989-09-07 Wejherowo - Słupsk Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
po 2013-12-15 (???) Gdynia Główna - Gdynia Chylonia Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Gdańsk Główny - Stargard 202

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
1999-05-30 Łobez - Runowo Pomorskie 80 km/h
2001-07-23 (???) Gdynia Chylonia - Rumia 100 km/h
2001-07-23 (???) Białogard - Świdwin 100 km/h
2001-07-23 (???) Świdwin - Stargard 100 km/h
2001-11-25 (???) Pogorzelice - Potęgowo 100 km/h
2001-11-25 (???) Potęgowo - Słupsk 100 km/h
2001-11-25 (???) Słupsk - Sycewice 120 km/h
2001-11-25 (???) Sycewice - Koszalin 100 km/h
2001-11-25 (???) Sopot - Gdynia Główna 100 km/h
2001-11-25 (???) Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz 100 km/h
2001-11-25 (???) Gdańsk Wrzeszcz - Sopot 100 km/h
2001-11-25 (???) Gdynia Główna - Gdynia Chylonia 100 km/h
2001-11-25 (???) Gdynia Główna - Gdynia Chylonia 70 km/h
2001-11-25 (???) Rumia - Reda 100 km/h
2001-11-25 (???) Reda - Lębork 120 km/h
2001-11-25 (???) Lębork - Pogorzelice 120 km/h
2002 Słupsk - Sycewice 100 km/h
2004-12-14 Klępnica - Łobez 60 km/h (info: Marcel Durbajło, 2006-02-26)
2004-12-14 Świdwin - Klępnica 100 km/h (info: Marcel Durbajło, 2006-02-26)
data nieznana Gdańsk Główny - Rumia 100 km/h
data nieznana Rumia - Wejherowo 120 km/h
data nieznana Koszalin - Białogard 100 km/h Prędkość szlakowa Białogard-Koszalin wynosi 100 km/h. Po planowanym na jesień szlifowaniu szyn, prędkość szlakowa ma wzrosnąć do 120 km/h. (info:
Marek Skrzypkowski, 2005-04-06)
2005-12-12 Słupsk - Koszalin 120 km/h (info: Marcel Durbajło, 2006-02-26)
2006-02-20 Koszalin - Białogard 120 km/h Prędkość drogowa 120, 120 rozkładowa dla szynobusów, 100 rozkładowa dla klasyczych składów
2006-03-03 Klępnica - Łobez 80 km/h Prędkość drogowa 80, 80 rozkładowa dla szynobusów, 60 rozkładowa dla klasyczych składów
2006-03-03 Białogard - Klępnica 120 km/h Prędkość drogowa 120, 120 rozkładowa dla szynobusów, 100 rozkładowa dla klasyczych składów
2006-03-03 Łobez - Runowo Pomorskie 100 km/h Prędkość drogowa 100, 100 rozkładowa dla szynobusów, 80 rozkładowa dla klasyczych składów
2007-11-18 Gdynia Główna - Rumia 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Pogorzelice - Słupsk 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Runowo Pomorskie - Wieleń Pomorski 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Lesięcin - Runowo Pomorskie 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Runowo Pomorskie - Wieleń Pomorski 120 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Łobez - Lesięcin 80 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Runowo Pomorskie - Wieleń Pomorski 100 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Lesięcin - Runowo Pomorskie 100 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Klępnica - Łobez 60 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Klępnica - Worowo 120 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Runowo Pomorskie - Wieleń Pomorski 120 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Worowo - Runowo Pomorskie 120 km/h Import PLK2010_05
2016-07-05 (???) Wieleń Pomorski - Stargard 120 km/h Import PLK2016_07
Według wykazu maksymalnych prędkości przez PKP PLK na rok 2015/2016. Na stacjach jest ograniczenie do 100km/h
2017-10 Gościcino Wejherowskie - Strzebielino Morskie 140 km/h Import PLK2017_10
2017-10 Bożepole Wielkie - Lębork Mosty 140 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2020-10-05 17:17:05)
    Bardzo proszę o skorygowanie nazwy lini 202 Gdańsk Główny - Stargard. W id-29 wciąż istnieje nazwa Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, od kilku lat nie ma już Stargardu Szczecińskiego. Pozdrawiam.
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2020-10-06 08:23:28)
    Jak tylko PLK zmieni nazwę, to my też. Na razie zostajemy przy oficjalnej. Nie pierwszy (i zapewne nie ostatni) PKP nie nadąża za resztą świata.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gdańsk Główny – Stargard (202)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...