OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kędzierzyn Koźle Zachodnie – Baborów (195)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-03-20 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1898-09-15 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Reńska Wieś Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-10-01 Reńska Wieś - Polska Cerekiew Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-07-01 Polska Cerekiew - Baborów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1997 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Polska Cerekiew Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
1997-07-01 Polska Cerekiew - Baborów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1997-07-02 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Polska Cerekiew Linia nieprzejezdna/remont
Podmyte mosty. Odcinek linii nie został wyremontowany po powodzi w 1997 roku kiedy to woda podmyła nasypy oraz mosty (info: Darek, 28-02-2011)
2012 Polska Cerekiew - Baborów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
rok 2012 ruch pociągów zawieszony praktycznie już nic nie jeździ (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2014-11 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Polska Cerekiew Linia rozebrana
2017-03 Maciowakrze - Baborów Linia nieprzejezdna/remont
Rozebrano most nad Psiną i sąsiedni wiadukt.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Kędzierzyn-Koźle Zachodnie - Baborów 195
przed 2010 Polska Cerekiew - Baborów 195

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Polska Cerekiew - Baborów 20 km/h Import PLK2007_10
2011-03-11 Polska Cerekiew - Baborów 0 km/h Import PLK2011_03

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 zenOBeK (2020-02-27 21:57:30)
  • #2 (odp. na #1) Darek Nowak (2020-02-28 12:22:25)
    Wystarczy popatrzeć na komentarze nielicznych rozumnych, po co ta scieżka i w dodatku taka kosztowna (+kanalizacja).
  • #3 Azymut Przygoda (2020-05-01 05:27:37)
    Ścieżka rowerowa, jakiej mogą zazdrościć duże miasta aglomeracji. Super. Korzystamy regularnie. Oby więcej takich inwestycji.
  • #4 Watermarines (2021-06-24 19:32:07)
    Wystarczyło zrobić nasyp zniszczony po 1997 kilka przejazdów zrobić i byłoby pięknie. Teraz bym zacytował z KMiD "Pożegnanie z Parowozem, Namysłów-Kępno, Bukowa Śląska-Syców" "Wiele wiosek rolniczych zostało odciętych od infrastruktury, tylko po to by jakiś rowerzysta z miasta se przejechał i się zadowolił nie wiedząc, że kiedyś ta linia była użytkowana dosyć często przez mieszkańców okolicznych wiosek". Tak jak wiele linii kolejowych zostało położonych by gmina/ powiat zgarnęła pieniądze i wybudowała naprawdę niepotrzebną ścieżkę rowerową, przykład: Wolsztyn-Żagań. Najlepiej zrobiła kolejka świętokrzyska robiąc ścieżkę obok torów.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2021-06-25 10:55:31)
    To nie linia kolejowa została zlikwidowana, bo rowerzyści chcieli ścieżkę rowerową, tylko ścieżka rowerowa powstała, bo nie było szans na przywrócenie przewozów kolejowych. To, że ludzie jeździli i jeszcze przez kilka lat mieli nadzieję pojechać (nawet w tabeli SRJP była adnotacja, że pociągi kursują po ogłoszeniu) nie za bardzo interesowało władz kolejowych, czy też państwowych. To jest tak, że władza najpierw sama spowodowała wykluczenie komunikacyjne terenów położonych daleko od miast, a teraz, przynajmniej oficjalnie, będzie z tym wykluczeniem komunikacyjnym walczyć. Paranoja.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kędzierzyn Koźle Zachodnie – Baborów (195)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...