OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bielsko-Biała Główna – Cieszyn (– Český Těšín) (190/480)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-10-05 (historia)

Informacje cząstkowe:

Goleszów - Goleszów Górny (1990-01-01)
Do początku lat 90 istniała bocznica szlakowa do Cementowni Goleszów (między Goleszowem a Goleszowem Górnym). Ślady tej bocznicy dobrze widoczne - nasypy, wiadukt drogi Cieszyn - Ustroń, brama wjazdowa, jednostanowiskowa lokomotywownia zaraz za murem, ślad po stacji na terenie cementowni i nasyp). (info: Błażej Forjasz, 2007-03-14)
Goleszów - Cieszyn (po 2019-09-19)
W dniu 19 września 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawców na rewitalizację linii kolejowych z Bronowa do Wisły Głębce oraz z Goleszowa do Cieszyna. Szlak Goleszów - Cieszyn ma zostać ponownie zelektryfikowany. Prace budowlane mają ruszać od wiosny 2020 roku (info: Błażej Forjasz, 2019-09-24).
Źródło:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=additionalPublishedFiles&demandIdentity=264850¬iceIdentity=11442&expired=0

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 ema (2019-09-27 10:31:49)
    Część linii objęta projektem: "Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce" na odcinku od około 28 km do 38 km
  • #2 Opolanin (2019-10-05 06:32:52)
    Szlakowi Goleszów- Cieszyn można zmienić status na nieczynny- z obu stron zamknięty tarczami D1, samoczynne wyłączone, w papierach od km.28,780 do km.38,000 ma V=0km/h a tor jest już w niektórych miejscach dość mocno porośnięty trawą, wygląda jakby od roku już nic tam nie robili poza czyszczeniem rowków w przejazdach.
  • #3 (odp. na #2) Łukasz Kiąca (2019-10-05 23:40:37)
    Z odcinkiem Goleszów - Cieszyn mam swoje przejścia. W czerwcu 2018 r. zamawiałem z Cargo PTT lokomotywę ST44 do próby obciążeniowej mostu pomiędzy Cieszynem Marklowicami, a Pogwizdowem. Ponieważ czasu było niewiele, a lokomotywa miała stawić się na miejscu o 8:00 poinformowałem przewoźnika o konieczności przejazdu lokomotywy odcinkiem Goleszów - Cieszyn, ze względu na rozebrany przepust pomiędzy Pogwizdowem a Kaczycami. Informację otrzymałem bezpośrednio od kierownika robót, który zarządzał całością pracy (wówczas między Zebrzydowicami a Cieszynem było remontowanych kilka obiektów inżynieryjnych). Cargo PTT upierało się, że pojadą do Cieszyna od strony Zebrzydowic, bo nie mają informacji od ZLK Sosnowiec o nieprzejezdności odcinka Zebrzydowice - Cieszyn. Po pracy dzwoni do mnie kierownik tej budowy i informuje, że właśnie dzwonił do niego dyrektor ZLK Sosnowiec bo doszły do niego informacje, że dojazd do Cieszyna od strony Zebrzydowic jest nieprzejezdny. Cóż, ręce mi opadły na myśl, że sam dyrektor zakładu linii nie miał bieżących informacji co się na zarządzanym przez niego fragmencie sieci dzieje. Na szczęście lokomotywa dojechała o czasie, tory na odcinku Goleszów - Cieszyn się pod nią nie rozjechały (przejazd z Vmax > 5 km/h) i próba obciążeniowa wypadła pomyślnie.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bielsko-Biała Główna – Cieszyn (– Český Těšín) (190/480)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...