OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-01-22 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Racibórz  (S)
0,000 0
 
  2,050
 
  3,357
 
 
  Lekartów  (S)
8,045
 
  12,342
 
 
  Tłustomosty  (O)
16,845
 
 
  Raków Śląski  (O)
 
 
  Baborów  (O)
24,372
 
 
  Bernacice  (O)
31,402
 
 
  Głubczyce  (O)
37,700
 
 
  Zopowy Równe  (O)
43,788
 
 
  Mokre Kolonia  (O)
49,300
 
  50,789
 
 
  Krnov  (CZ)
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2016-09-09 10:04:17)
    Rozpoczął się remont linii. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Matiii02 (2016-11-11 17:37:19)
    To Super! :-) będzie powrót pociągów osobowych? Odpowiedz»
  • #3 ACdVL (2016-11-11 18:48:45)
    To cieszyć się zatem. Gwoli ciekawości - mam nadzieję, że za remontem pójdą dalsze kroki, bo zdarza się czasem - linia rewitalizowana, a następnie - nijak śladów użytkowania, a radni i burmistrze kłapią czczo dziobami... Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2017-01-29 13:59:00)
    http://www.nowiny.pl…
    Ciekawy artykuł odnośnie pociągów z Raciborza do Głubczyc, wprawdzie sprzed kilku lat ale uważam, że warto przeczytać.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Racibórz – Pietrowice Głubczyckie (– Krnov) (177)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...