OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kłodnica – Kluczbork (175)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-04-12 (przebieg)

Wyszczególnione obiekty:

Legenda (Wygenerowano dnia: 2018-05-21) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2017-02-27) Jeśli chcesz zobaczyć swój ślad zapisany w formace GPX przejdź tutaj.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 pawell099 (2017-05-20 15:25:56)
    Wiadomo coś na temat odcinka Kluczbork-Fosofskie? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) ol (2017-05-20 17:53:03)
  • #3 (odp. na #2) pawell099 (2017-05-20 19:08:34)
    Chodziło mi bardziej o przyszłość tego odcinka. Bo z tego co wiem to jakieś małe towary czy drezyny tam raz na jakiś czas przejadą. Fajnie by było gdyby to wyglądało jak 15 lat temu, ale niestety... Choć ostatni się doczytałem, że jest remontowany odcinek nieczynnej od 25 lat lini 301 (dokładnie jełowa-murów) fajnie by było gdyby z tą linią się tak stało. Odpowiedz»
  • #4 Opolanin (2017-12-25 08:12:54)
    Od Fosowskiego do Zębowic przejezdny jest tor 1 (prawy patrząc w stronę Kluczborka), ale brakuje szyn na odcinku ok. 50m koło tarczy ostrzegawczej od Fosowskiego. Tor 2 od Fosowskiego do Myśliny rozebrany(zostały tylko podkłady), od Myśliny do Zębowic zarośnięty. Między Zębowicami a Kluczborkiem przejezdny jest tor 2, tor 1 jest zarośnięty. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kłodnica – Kluczbork (175)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...