OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-12 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,183 0
|
| 2,000
|
| 2,920
|
| 6,209
|
|
  Tworóg Brynek  (S)
10,796
| ¦
| ¦
  Tworóg  (S)
14,609
¦ ¦
¦ ¦
  Borowiany  (S)
20,819
¦ ¦
¦ ¦
  Kielcza  (O)
26,297
| |
| |
  Żędowice  (O)
29,886
| |
| |
  Zawadzkie  (O)
34,506
| |
| |
  Kolonowskie  (O)
42,295
| ¦
| ¦
  Fosowskie  (O)
44,474
|
| 47,560
|
|
  Krasiejów  (O)
52,459
|
|
  Ozimek  (O)
55,357
|
| 62,575
|
|
  Chrząstowice  (O)
65,432
|
| 68,154
|
|
  Bolko  (O)
73,769
|
|
  Opole Główne  (O)
75,924
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Damian Stupień (2016-11-18 17:52:45)
    Mimo ciągłych likwidacji na tej linii ( trakcja elektryczna jak i np łącznicy w stronę Krupskiego Młyna - szykuje się coś nowego - a mianowicie buduje się bocznicę szlakową do firmy handlującej złomem. Będzie się ona odgałęziała od szlaku pomiędzy TG a pb FAZOS. Odpowiedz»
  • #2 Mikolaj Kowalczyk (2017-04-09 20:20:17)
    Witam, czy ktoś z państwa posiada plan stacyjny stacji Tworóg Brynek ? Będę wdzięczny za odpowiedź, pozdrawiam serdecznie. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Damian Stupień (2018-08-11 00:13:15)
    Zapytam człowieka odpowiedzialnego za tą działkę. Pozdrawiam Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...