OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Lutol Suchy – Trzciel Zachodni

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-12-18 (historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Andrzej Dybza (2011-03)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 do re mi (2016-12-17 23:38:20)
    Czy ta linia nie miała wąskiego toru? Kolega z Trzciela uparcie twierdzi, że tam był tor wąski, co również sugerowałoby to zdjęcie: https://www.bazakole… Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Damian Stupień (2016-12-17 23:42:06)
    fotka tartaku ... a informacja "Budynek stacji istnieje do dzisiaj (na terenie tartaku). (info: SP)" wydaje mi się trochę mylna ... Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) do re mi (2016-12-17 23:53:05)
    Akurat to zdjęcie to dawna lokomotywownia (przekaz kolegi, który tam pracuje) i jedyne zdjęcie z torem (czy też tym, co po nim zostało). I szczerze, to nie wygląda mi to na normalny tor, tylko na wąski właśnie... Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #1) Marek Potocki (2016-12-18 07:51:11)
    Z kolei ta: https://www.bazakole… pokazuje tor normalny. Mapy z resztą też.
    Wychodzi mi, że albo tartak miał soją kolejkę, albo po wojnie rozebrano linię i przekuto część na potrzeby zakładu.
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Lutol Suchy – Trzciel Zachodni

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...