OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Katowice – Legnica (137)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-07 (przebieg)

Informacje o całej linii:
Nazwa: Katowice – Legnica (137)
Linia budowana w kilku etapach. Najpierw Jaworzyna Śl. - Świdnica, gdzie była stacja końcowa. Dalszego rozwoju nie można było prowadzić, ponieważ na drodze stała twierdza. Kolejny otwarty odcinek prowadził do Ząbkowic, gdzie z różnych powodów budowa znów utknęła. Linię poszerzono o drugi tor w latach 1906-1908.
Punkt początkowy - Katowice r52

Informacje cząstkowe:

Kamieniec Ząbkowicki - Legnica (1800-01-01)
na linii kursuje przewoźnik pasażerski spółka "Koleje Dolnośląskie" (info: Jarosław Lizak, 15-09-2009)
Świdnica Kraszowice - Ciepłowia Zawiszów (2005-03-29)
Zasypane w 1906 r. wiadukty: 600-metrowy północny i 350-metrowy Witoszowski.
Świdnica Kraszowice - Świdnica Miasto (data nieznana)
W związku z istnieniem twierdzy w Świdnicy, linia w jej pobliżu miała ciekawy charakter - mimo stosunkowo płaskiego terenu wybudowano dwa wiadukty, które w razie wojny mogły zostać łatwo zniszczone odcinając dostęp. Wiadukty te zostały zasypane w czasie budowy drugiego toru w 1906 r.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Katowice – Legnica (137)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...