OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-15 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
| |
| |
| |
| | 2,600
| |
| |
  Kraków Tonie  (K)
4,600
| |
| | 10,751
| |
| |
  Dłubnia  (K)
13,159
| |
| | 17,129
| |
| | 21,630
| |
| | 22,500
| |
| | 25,224
| |
| |
| |
| | 31,400
| |
| |
  Podgrabie  (K)
31,461
| |
| |
  Podłęże  (K)
33,738
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2016-12-07 22:06:10)
    Na całej długości linii wyłącznie ruch towarowy. Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Batowice nigdy nie był prowadzony planowy ruch pasażerski, zaś po epizodzie z kursowaniem weekendowych InterRegio do Przemysla w RJ 2011/ 2012 - brak połączeń pasażerskich także między Batowicami a Podłężem (niewykluczone że powrócą przy okazji przebudowy krakowskiej linii średnicowej). Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2016-12-08 05:27:52)
    Dziękuję. Czy teraz jest dobrze? Odpowiedz»
  • #3 Szymon Komusiński (2016-12-08 18:26:32)
    Tak, z tym że przypomniał mi się jeszcze problem z odcinkiem Batowice - Nowa Huta. Formalnie rzecz tam wygląda tak, że linia nr 95 jest dwutorowa, ale na odcinku Batowice - Dłubnia tor parzysty jest nieczynny (dopiero tuż przed Dłubnią - rozebrany), a dalej istnieje, będąc jednak de facto przedłużeniem łącznicy nr 607 na wschód. Inaczej mówiąc: pociąg jadący np z Nowej Huty do Miechowa jedzie do Dłubni torem parzystym linii nr 95, a potem "płynnie" wjeżdża na jednotorową łącznicę nr 607. Podobno jest szansa że w perspektywie paru najbliższych lat podg Dłubnia zostanie odbudowany i problem się rozwiąże :-) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2016-12-08 19:09:11)
    A to zwinięcie toru w 2005 roku to było coś na dłużej? Bo rozumiem, że albo powinno ono być wcięte, albo dodana odbudowa nowego toru... Odpowiedz»
  • #5 Szymon Komusiński (2016-12-08 21:19:54)
    Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
    Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic).
    Odpowiedz»
  • #6 Szymon Komusiński (2018-03-11 15:16:28)
    Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę). Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) mouset (2018-03-15 16:34:13)
    Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Szymon Komusiński (2018-03-15 19:50:53)
    Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-) Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Podłęże (95)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...