Linia Kraków Mydlniki – Podłęże (95)
Ostatnia zmiana: 2021-01-20 (przebieg)
Legenda (Wygenerowano dnia: 2021-01-25) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2021-01-01)
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
-
#1
Szymon Komusiński
(2016-12-07 22:06:10)
Na całej długości linii wyłącznie ruch towarowy. Na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Batowice nigdy nie był prowadzony planowy ruch pasażerski, zaś po epizodzie z kursowaniem weekendowych InterRegio do Przemysla w RJ 2011/ 2012 - brak połączeń pasażerskich także między Batowicami a Podłężem (niewykluczone że powrócą przy okazji przebudowy krakowskiej linii średnicowej).
-
#2 (odp. na #1)
Marek Potocki
(2016-12-08 05:27:52)
Dziękuję. Czy teraz jest dobrze?
-
#3
Szymon Komusiński
(2016-12-08 18:26:32)
Tak, z tym że przypomniał mi się jeszcze problem z odcinkiem Batowice - Nowa Huta. Formalnie rzecz tam wygląda tak, że linia nr 95 jest dwutorowa, ale na odcinku Batowice - Dłubnia tor parzysty jest nieczynny (dopiero tuż przed Dłubnią - rozebrany), a dalej istnieje, będąc jednak de facto przedłużeniem łącznicy nr 607 na wschód. Inaczej mówiąc: pociąg jadący np z Nowej Huty do Miechowa jedzie do Dłubni torem parzystym linii nr 95, a potem "płynnie" wjeżdża na jednotorową łącznicę nr 607. Podobno jest szansa że w perspektywie paru najbliższych lat podg Dłubnia zostanie odbudowany i problem się rozwiąże :-)
-
#4 (odp. na #3)
Marek Potocki
(2016-12-08 19:09:11)
A to zwinięcie toru w 2005 roku to było coś na dłużej? Bo rozumiem, że albo powinno ono być wcięte, albo dodana odbudowa nowego toru...
-
#5
Szymon Komusiński
(2016-12-08 21:19:54)
Ze względów oszczędnościowych, przy umiarkowanym (wówczas) ruchu do huty do strony zachodniej i północnej, postanowiono zlikwidować podg Dłubnia, w efekcie czego skasowano wszystkie trzy rozjazdy (odbicie z toru parzystego linii 95 na łącznicę 607 plus trapez między oboma torami linii 95; nie wiem czy nie istniał też czwarty rozjazd, prowadzący z łącznicy na żeberko). Tor parzysty od Batowic aż do Dłubni natomiast nadal istnieje, co widać na tym zdjęciu: https://www.bazakole…
Jeśli dojdzie od odbudowy podg Dłubnia to przywrócony zostanie pierwotny układ rozjazdów, z tym że sterowanie będzie już najpewniej odbywać się z którejś z sąsiednich nastawni (Batowic albo Raciborowic). -
#6
Szymon Komusiński
(2018-03-11 15:16:28)
Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obowdnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę).
-
#7 (odp. na #6)
mouset
(2018-03-15 16:34:13)
Pociągi pomiędzy Dłubnią a Nową Hutą poruszają się wyłącznie torem parzystym obecnie, nie ma jeszcze odbudowanego rozjazdu na Dłubni na tor 1, natomiast odbudowano już tor nr 2 linii 95 do Batowic i zabudowano stosowne rozjazdy, z Batowic pociagi kursują torem parzystym do Huty. Szlakowa 100.
-
#8 (odp. na #7)
Szymon Komusiński
(2018-03-15 19:50:53)
Dzięki za informację! 25 marca wybieram się na zaliczenie łącznicy nr 607 w ruchu planowym, to przy okazji zobaczę jak wygląda postęp prac :-)
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Kraków Mydlniki – Podłęże (95)