Linia Trzebinia – Zebrzydowice (– Petrovice u Karviné) (93/478)
Ostatnia zmiana: 2021-04-08 (historia)
Historia linii » [Link bezpośredni]
data | odcinek | zdarzenie | uwagi |
---|---|---|---|
1855-12-17 | Czechowice-Dziedzice - Kotucz | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
1855-12-17 | Zebrzydowice - Petrovice u Karviné | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
data nieznana | Czechowice-Dziedzice - Kotucz | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1856-02-01 | Trzebinia - Czechowice-Dziedzice | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm; |
|
po 1856 | Zebrzydowice - Petrovice u Karviné | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1877-11-03 | Kotucz - Zebrzydowice | Otwarcie linii ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm; |
|
1964-04-29 | Czechowice-Dziedzice - Petrovice u Karviné | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1964-04-29 | Trzebinia - Czechowice-Dziedzice | Zmiana liczby torów torów: 2 lub więcej; |
|
1971-12-15 | Oświęcim - Czechowice-Dziedzice | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
1973-04-30 | Trzebinia - Oświęcim | Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania system zasilania: 3000V DC; |
|
2019-03 (???) | Trzebinia - Chrzanów | Zamknięcie jednego toru |
|
2020-03-15 | Czechowice-Dziedzice - Chybie | Linia nieprzejezdna/remont |
Od 15.03.2020 linia w remoncie na docinku Czechowice Dziedzice - podg Bronów (oba tory), KKA dla pociągów lokalnych, międzynarodowe IC oraz przyspieszone do Cieszyna kierowane objazdem po torach towarowych (LK150) |
2020-07-07 | Trzebinia - Chrzanów | Zamknięcie dla ruchu ruch pasażerski; |
ZKA https://krakow.tvp.pl/48207287/komunikacja-zastepcza-na-remontowanej-linii-kolejowej-trzebinia-chrzanow |
przed 2020-12 | Trzebinia - Chrzanów | Linia nieprzejezdna/remont |
Przebudowa wiaduktów na ulicach Zbożowej, 29 Listopada, Krakowskiej i Kadłubek. |
Historia numeracji » [Link bezpośredni]
Historia prędkości » [Link bezpośredni]
data | odcinek | prędkość km/h | uwagi |
---|---|---|---|
2001-07-23 (???) | Chrzanów - Oświęcim | ↔ 50 km/h | |
2001-07-23 (???) | Oświęcim - Czechowice-Dziedzice | ↔ 100 km/h | |
2001-07-23 (???) | Czechowice-Dziedzice - Ochodza | ↔ 100 km/h | |
2001-07-23 (???) | Ochodza - Zabrzeg | ↔ 100 km/h | |
2001-07-23 (???) | Chybie - Petrovice u Karviné | ↔ 120 km/h | |
2001-07-23 (???) | Trzebinia - Chrzanów | ↔ 50 km/h | |
2001-11-25 (???) | Bronów - Chybie | ↔ 120 km/h | |
2001-11-25 (???) | Zabrzeg - Bronów | ↔ 120 km/h | |
2007-11-18 | Gorzów Chrzanowski - Oświęcim | → 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Chełmek Fabryka - Oświęcim | ← 80 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice | ← 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice | → 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Ochodza - Zabrzeg | ← 120 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Ochodza - Zabrzeg | → 120 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Trzebinia - Chełmek Fabryka | ← 30 km/h | Import PLK2007_10 |
2007-11-18 | Chełmek Fabryka - Gorzów Chrzanowski | → 100 km/h | Import PLK2007_10 |
2009-01-03 | Trzebinia - Chełmek | → 40 km/h | Import PLK2009_01 |
2009-01-03 | Chrzanów Śródmieście - Chrzanów | ← 20 km/h | Import PLK2009_01 |
2011-03-11 | Brzeszcze Jawiszowice - Jawiszowice Jaźnik | ↔ 30 km/h | Import PLK2011_03 |
2012-07-15 | Chrzanów Śródmieście - Chrzanów | ← 50 km/h | Import PLK2012_07_PAS_SZYN |
2014-12-08 | Trzebinia - Chrzanów Śródmieście | ↔ 50 km/h | Import PLK2014_12_PAS_SZYN |
2016-07-05 (???) | Libiąż - Chełmek | → 50 km/h | Import PLK2016_07 |
2016-07-05 (???) | Libiąż - Chełmek | ← 80 km/h | Import PLK2016_07 |
2017-01-10 (???) | Libiąż - Chełmek | → 80 km/h | Import PLK2017_01 |
2017-01-10 (???) | Chrzanów - Libiąż | ← 100 km/h | Import PLK2017_01 |
2017-10 | Jawiszowice Jaźnik - Ochodza | ↔ 30 km/h | Import PLK2017_10 |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#4
(odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-06 23:58:11)
Szlak Oświęcim - Czechowice Dz. nie jest obecnie eksploatowany w ruchu pasażerskim.
https://koleo.pl/roz… Trzeba jechać objazdem przez Katowice.
Na odcinku Chrzanów - Oświęcim jest ciągle ZKA Polregio.
Odcinek do Czechowic wogóle nieczynny czyli łącznie 41 km linii wyłączone z eksploatacji planowej. -
#5
(odp. na #4)
Marek Potocki
(2021-01-07 13:51:09)
Wg rozkładu ZKA jest Na odcinku Trzebinia – Chrzanów, a dalej jedzie już pociąg: https://rozklad-pkp.…
-
#6
(odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 15:57:38)
Ale tylko do Oświęcimia, taki "ogryzek".
Reszty chyba nie chce im się remontować jak pisał w #1 ZenobeK.
Wystarczy gdy pociągi pojadą przez Spytkowice.
Wogóle ta linia jest w stanie agonalnym. -
#7
Jacek
(2021-01-07 16:43:47)
Kolega Adolf znowu opowiada bajki. Według plakatowego rozkładu jazdy, na który można wejść w domu dzięki Googlom, dla całej Polski i nie zmarznąć, jeżdżą szczątkowe pociągi w relacji Oświęcim - Czechowice Dz. i z powrotem numer 34407, 34201, 43212, 43210. Plakatowy Trzebinia podaje błędne dane. Oświęcim - Chrzanów też w tych relacjach jest na pociągi: dalej na razie się nie da jechać - rozebrane wiadukty w Chrzanowie.
-
#8
(odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 18:46:38)
Portal Pasażera z kolei podaje takie numery ale one jeżdżą nieregularnie, każdy w inny dzień i czy to jest prawda?
-
#9
rudy łysy
(2021-01-07 19:02:13)
Potwierdzam słowa kolegi Jacka.
Osobiście w zeszłą niedzielę (03.01.21) jechałem z Oświęcimia do Czechowic... -
#10
(odp. na #9)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2021-01-07 21:50:48)
Bo to są pociągi weekendowe: 34201 w piątki Kraków odj. 15:35 34407 w niedziele Trzebinia odj. 11:48 43212 w niedziele Czechowice odj. 16:23 (do Krakowa) 43210 w piątek Czechowice odj. 20:50 (do Trzebini).
W praktyce się to nie liczy gdyż jest to ruch nieregularny choć powtarzalny.
A wogóle, ktoś jechał poza tobą? -
#11
Jacek
(2021-01-07 22:30:02)
Kolega wie, co napisał u góry, więc poprawiam. A pociągi są dla studentów uczących się w Krakowie i nie tylko. Taryfa jest taka sama, jak w innych pociągach Reggio, więc co nowego odkryto?
-
#12
rudy łysy
(2021-01-07 22:47:16)
No to jest ten ruch (nieregularny ale powtarzalny) czy go nie ma?
Ludzi jechało niewiele mniej niż z Kato do Oświęcimia... -
#13
Jacek
(2021-01-07 23:32:02)
Linia jest w trakcie modernizacji. Jest bardzo ważna w ruchu międzynarodowym i nie tylko. Uważam że zarabia na siebie. Na linii jest granica województw i jest tu odwieczny problem z dofinansowaniem przewozów, jak i w całej Polsce. Jeździ co jeździ; może po modernizacji będzie lepiej.
[Dodaj nowy komentarz]
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane
jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla
wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy
(moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Trzebinia – Zebrzydowice (– Petrovice u Karviné) (93/478)