OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Trzebinia – Zebrzydowice (– Petrovice u Karviné) (93/478)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2021-04-08 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1855-12-17 Czechowice-Dziedzice - Kotucz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1855-12-17 Zebrzydowice - Petrovice u Karviné Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
data nieznana Czechowice-Dziedzice - Kotucz Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1856-02-01 Trzebinia - Czechowice-Dziedzice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1856 Zebrzydowice - Petrovice u Karviné Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1877-11-03 Kotucz - Zebrzydowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1964-04-29 Czechowice-Dziedzice - Petrovice u Karviné Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1964-04-29 Trzebinia - Czechowice-Dziedzice Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1971-12-15 Oświęcim - Czechowice-Dziedzice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1973-04-30 Trzebinia - Oświęcim Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
2019-03 (???) Trzebinia - Chrzanów Zamknięcie jednego toru
2020-03-15 Czechowice-Dziedzice - Chybie Linia nieprzejezdna/remont
Od 15.03.2020 linia w remoncie na docinku Czechowice Dziedzice - podg Bronów (oba tory), KKA dla pociągów lokalnych, międzynarodowe IC oraz przyspieszone do Cieszyna kierowane objazdem po torach towarowych (LK150)
2020-07-07 Trzebinia - Chrzanów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
ZKA
https://krakow.tvp.pl/48207287/komunikacja-zastepcza-na-remontowanej-linii-kolejowej-trzebinia-chrzanow
przed 2020-12 Trzebinia - Chrzanów Linia nieprzejezdna/remont
Przebudowa wiaduktów na ulicach Zbożowej, 29 Listopada, Krakowskiej i Kadłubek.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Granica Państwa (Zebrzydowice) - Petrovice u Karviné 478
1985 Trzebinia - Granica Państwa (Zebrzydowice) 93

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Chrzanów - Oświęcim 50 km/h
2001-07-23 (???) Oświęcim - Czechowice-Dziedzice 100 km/h
2001-07-23 (???) Czechowice-Dziedzice - Ochodza 100 km/h
2001-07-23 (???) Ochodza - Zabrzeg 100 km/h
2001-07-23 (???) Chybie - Petrovice u Karviné 120 km/h
2001-07-23 (???) Trzebinia - Chrzanów 50 km/h
2001-11-25 (???) Bronów - Chybie 120 km/h
2001-11-25 (???) Zabrzeg - Bronów 120 km/h
2007-11-18 Gorzów Chrzanowski - Oświęcim 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Chełmek Fabryka - Oświęcim 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Ochodza - Zabrzeg 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Ochodza - Zabrzeg 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Trzebinia - Chełmek Fabryka 30 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Chełmek Fabryka - Gorzów Chrzanowski 100 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Trzebinia - Chełmek 40 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Chrzanów Śródmieście - Chrzanów 20 km/h Import PLK2009_01
2011-03-11 Brzeszcze Jawiszowice - Jawiszowice Jaźnik 30 km/h Import PLK2011_03
2012-07-15 Chrzanów Śródmieście - Chrzanów 50 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Trzebinia - Chrzanów Śródmieście 50 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Libiąż - Chełmek 50 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Libiąż - Chełmek 80 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Libiąż - Chełmek 80 km/h Import PLK2017_01
2017-01-10 (???) Chrzanów - Libiąż 100 km/h Import PLK2017_01
2017-10 Jawiszowice Jaźnik - Ochodza 30 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-06 23:58:11)
    Szlak Oświęcim - Czechowice Dz. nie jest obecnie eksploatowany w ruchu pasażerskim.
    https://koleo.pl/roz… Trzeba jechać objazdem przez Katowice.
    Na odcinku Chrzanów - Oświęcim jest ciągle ZKA Polregio.
    Odcinek do Czechowic wogóle nieczynny czyli łącznie 41 km linii wyłączone z eksploatacji planowej.
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2021-01-07 13:51:09)
    Wg rozkładu ZKA jest Na odcinku Trzebinia – Chrzanów, a dalej jedzie już pociąg: https://rozklad-pkp.…
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 15:57:38)
    Ale tylko do Oświęcimia, taki "ogryzek".
    Reszty chyba nie chce im się remontować jak pisał w #1 ZenobeK.
    Wystarczy gdy pociągi pojadą przez Spytkowice.
    Wogóle ta linia jest w stanie agonalnym.
  • #7 Jacek (2021-01-07 16:43:47)
    Kolega Adolf znowu opowiada bajki. Według plakatowego rozkładu jazdy, na który można wejść w domu dzięki Googlom, dla całej Polski i nie zmarznąć, jeżdżą szczątkowe pociągi w relacji Oświęcim - Czechowice Dz. i z powrotem numer 34407, 34201, 43212, 43210. Plakatowy Trzebinia podaje błędne dane. Oświęcim - Chrzanów też w tych relacjach jest na pociągi: dalej na razie się nie da jechać - rozebrane wiadukty w Chrzanowie.
  • #8 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 18:46:38)
    Portal Pasażera z kolei podaje takie numery ale one jeżdżą nieregularnie, każdy w inny dzień i czy to jest prawda?
  • #9 rudy łysy (2021-01-07 19:02:13)
    Potwierdzam słowa kolegi Jacka.
    Osobiście w zeszłą niedzielę (03.01.21) jechałem z Oświęcimia do Czechowic...
  • #10 (odp. na #9) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-01-07 21:50:48)
    Bo to są pociągi weekendowe: 34201 w piątki Kraków odj. 15:35 34407 w niedziele Trzebinia odj. 11:48 43212 w niedziele Czechowice odj. 16:23 (do Krakowa) 43210 w piątek Czechowice odj. 20:50 (do Trzebini).
    W praktyce się to nie liczy gdyż jest to ruch nieregularny choć powtarzalny.

    A wogóle, ktoś jechał poza tobą?
  • #11 Jacek (2021-01-07 22:30:02)
    Kolega wie, co napisał u góry, więc poprawiam. A pociągi są dla studentów uczących się w Krakowie i nie tylko. Taryfa jest taka sama, jak w innych pociągach Reggio, więc co nowego odkryto?
  • #12 rudy łysy (2021-01-07 22:47:16)
    No to jest ten ruch (nieregularny ale powtarzalny) czy go nie ma?
    Ludzi jechało niewiele mniej niż z Kato do Oświęcimia...
  • #13 Jacek (2021-01-07 23:32:02)
    Linia jest w trakcie modernizacji. Jest bardzo ważna w ruchu międzynarodowym i nie tylko. Uważam że zarabia na siebie. Na linii jest granica województw i jest tu odwieczny problem z dofinansowaniem przewozów, jak i w całej Polsce. Jeździ co jeździ; może po modernizacji będzie lepiej.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Trzebinia – Zebrzydowice (– Petrovice u Karviné) (93/478)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...