OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-05-16 (opisy)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. nieznany (1989)
Obraz
fot. Mikołaj Greś (2000-04-02)
Obraz
fot. Mikołaj Greś (2000-04-02)
Obraz
fot. Zbigniew Żbikowski (2000-04-02)
Obraz
fot. Zbigniew Żbikowski (2000-04-02)
Obraz
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
Obraz
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
Obraz
fot. Michał Bołtryk (2000-04-02)
Obraz
fot. Antoni Żebrowski (2000-09-22)
Obraz
fot. nieznany (2001-04-02)
Obraz
fot. HUMVEEX (2005-08-27)
Obraz
fot. HUMVEEX (2005-08-27)
Obraz
fot. HUMVEEX (2005-08-27)
Obraz
fot. nieznany (2006-05-07)
Obraz
fot. nieznany (2006-05-07)
Obraz
fot. Marcin (2007)
Obraz
fot. Marcin (2007)
Obraz
fot. Katarzyna Jabłonowska. (2007-03-26)
Obraz
fot. nieznany (2007-04-23)
Obraz
fot. Michal__TG (2009-09-24)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Jakub Tuleja (2016-10-08 18:42:00)
    Podsumowanie sezonu 2016 - w ciągu 3 miesięcy kursowania weekendowych połączeń relacji Waliły - Białystok frekwencja wyniosła w sumie ponad 2500 podróżnych - wiele osób jechało z rowerami (około 300) - ponadto najwyższa frekwencja notowana była w terminie imprez lokalnych - przede wszystkim BASoviszcza, Siabrouskaja Biasieda, Dnia Grzyba. Niewątpliwym ojcem tego sukcesu jest inicjator całęgo przedsiewzięcia - lokalny działacz społeczny, regionalista oraz pasjonat kolei Pan Andrzej Kasperowicz, który przez ponad 16 lat walczył o przywrócenie linii 37 do życia. Miejsmy na dzieję, że w sezonie 2017 ruch na tej linii bedzie nadal przywrócony - i nie tylko w weekendy. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Paweł Szrajber (2017-02-03 14:03:08)
    W chwili obecnej linia od Białegostoku Fabrycznego nieprzejezdna. W granicy stacji tarcza D1. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2017-02-03 19:16:41)
    Ale szlak jest przejezdny? Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Paweł Szrajber (2017-02-06 18:02:08)
    Nie, budowa wiaduktu drogowego. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...