OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-12-23 (kilometraż)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Białystok  (B)
0,428 0
 
  1,680
 
  2,240
 
  3,709
 
  6,513
 
 
  Kuriany  (B)
13,533
 
 
  Zajezierce  (B)
16,322
 
 
  Żednia  (B)
24,080
 
  26,859
 
  29,338
 
 
  Waliły  (B)
36,677
 
  42,329
 
 
  Waliły Las  (B)
45,250
 
  47,515
 
  53,105
 
  59,430
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Jakub Tuleja (2016-10-08 18:42:00)
    Podsumowanie sezonu 2016 - w ciągu 3 miesięcy kursowania weekendowych połączeń relacji Waliły - Białystok frekwencja wyniosła w sumie ponad 2500 podróżnych - wiele osób jechało z rowerami (około 300) - ponadto najwyższa frekwencja notowana była w terminie imprez lokalnych - przede wszystkim BASoviszcza, Siabrouskaja Biasieda, Dnia Grzyba. Niewątpliwym ojcem tego sukcesu jest inicjator całęgo przedsiewzięcia - lokalny działacz społeczny, regionalista oraz pasjonat kolei Pan Andrzej Kasperowicz, który przez ponad 16 lat walczył o przywrócenie linii 37 do życia. Miejsmy na dzieję, że w sezonie 2017 ruch na tej linii bedzie nadal przywrócony - i nie tylko w weekendy.
  • #2 (odp. na #1) Paweł Szrajber (2017-02-03 14:03:08)
    W chwili obecnej linia od Białegostoku Fabrycznego nieprzejezdna. W granicy stacji tarcza D1.
  • #3 (odp. na #2) Marek Potocki (2017-02-03 19:16:41)
    Ale szlak jest przejezdny?
  • #4 (odp. na #3) Paweł Szrajber (2017-02-06 18:02:08)
    Nie, budowa wiaduktu drogowego.
  • #5 galaburda (2020-08-06 04:49:27)
    Kiedy wreszcie zostanie przywrócona do życia linia kolejowa, perełka Podlasia, Białystok - Zubki, którą pojadą tiry na platformie, obecnie zagrażające życiu i zdrowiu?
  • #6 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-18 16:57:43)
    A na co komu taka kolejka leśna?
    W Dżungli Noteckiej nawet przemysł leśny przestał korzystać z kolei.
    Choć w Drawskim Młynie budują megalityczny peron centralny, też nie wiadomo dla kogo.
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2020-09-21 21:27:03)
    Wprawdzie kibic z dala się nie wp... ale odpowiem Ci, że nieraz linia kolejowa dla takich położonych na uboczu miejscowości stanowi prawdziwe okno na świat dla ich mieszkańców, zwłaszcza w obliczu masowej likwidacji PKSów czy utrudnień na drogach w sezonie zimowym. Niedawno jeden mądrala popisał się swoją (nie)wiedzą kontestując zasadność ruchu pasażerskiego na odcinku Węgliniec-Żary, że linia przez bory i lasy, mająca jedynie sens na w relacji Zielona Góra - Jelenia Góra. Gdyby choć raz przejechał się "szkolniakiem" do Żar, może zmieniłby zdanie. Nie mówiąc już o tym, ile walki kosztowało przywrócenie tych kursów. Tutaj, mimo że oferta była dość rachityczna, miejscowi bardzo przeżyli likwidację kursów; obecnie też można poczytać na sieci, że społeczeństwo i władze są zainteresowane prowadzeniem tu ruchu ale o tym lepiej by się wypowiedział Paweł Szrajber.
  • #8 (odp. na #6) Aleksander Gruszczyński (2020-09-22 01:23:27)
    Ludzie mieszkający w Waliłach/Gródku nawet teraz korzystają z weekendowych pociągów w dojazdach. Czy korzystaliby w codziennych? Nie wiem, oferta autobusowa jakaś w Gródku wtedy jest, a ja, w przeciwieństwie do specjalisty od całego kraju, nie podejmuję się oceniać zasadności codziennego ruchu bez analizy potencjalnego ruchu.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Białystok – Zubki Białostockie (– Бераставіца) (37)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...