OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Ostrołęka – Łapy (36)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-16 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1893-11-27 Ostrołęka - Łapy Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1524 mm;
po 1918-01-01 Ostrołęka - Łapy Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
2000-04-03 Ostrołęka - Łapy Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2000-04-03 Śniadowo - Łapy Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2001 Czerwony Bór - Łapy Linia nieprzejezdna/remont
założone zapory na drodze Wa-wa - Białystok
2005-01-10 Śniadowo - Łapy Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
10 stycznia przejechał pierwszy od kilku lat skład towarowy w relacji Łapy-Sokoły-Łapy uruchomiony na zlecenie przedsiebiorcy z Sokół. Białystok, dnia 30.01.2005 roku (info:Rafał Cz.)
przed 2006-05-11 Czerwony Bór - Łapy Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2007-03-15 Sokoły - Łapy Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Po 7. latach zarząd PKP postanowił wydłużyć odcinek czynnych torów do Sokół dla przewozów towarowych. W przypadku odmowy władze gminy były gotowe przejąć całą linię między Sokołami a Ostrołęką i uruchomić własne połączenie - mówi wójt Sokół - Józef Zajkowski. Z decyzji PKP cieszą się lokalni przedsiębiorcy, którzy pomogli przywrócić torom odpowiedni stan techniczny, a także złożyli pierwsze zamówienia na towary, które niebawem mają dotrzeć do Sokół torami. Radio Białystok (info: prb, 2007-02-22)
przed 2009-10-09 Sokoły - Łapy Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Z dniem 09.10. 2009 r. stację Sokoły wykreślono z Wykazu Odległości Towarowych PKP Cargo (zał. nr 11 do WOT - patrz strona PKP Cargo). (info: zbig.34, 11-10-2009)
po 2014-08-25 Śniadowo - Sokoły Linia nieprzejezdna/remont
tego dnia był zdaje się ostatni przejazd drezyną, później ustawiono D1. (info: Paweł Szrajber, 19-02-2015)
2018-04-05 Ostrołęka - Łapy Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
5 kwietnia 2018 roku na odcinku Śniadowo-Łapy przywrócony został ruch pociągów towarowych.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Ostrołęka - Łapy 36

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1909 – 1934 »
1935 – 1950 »
1950 – 1960 »
1961 – 1976 »
1977 – 1994 »
1995 – 1999 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Ostrołęka - Śniadowo 50 km/h
2007-11-18 Czerwony Bór - Sokoły 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Ostrołęka - Żyźniewo 20 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Żyźniewo - Czerwony Bór 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Sokoły - Łapy 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Czerwony Bór - Sokoły 80 km/h Import PLK2009_01
2009-04-20 Ostrołęka - Żyźniewo 30 km/h Import PLK2009_04
2012-07-15 Śniadowo - Sokoły 0 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Sokoły - Łapy 40 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Ostrołęka - Żyźniewo 20 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Śniadowo - Śniadowo (poprzednia lokalizacja) 80 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Ostrołęka - Żyźniewo 120 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Śniadowo (poprzednia lokalizacja) - Łapy 60 km/h Import PLK2018_02
2018-02-09 Śniadowo (poprzednia lokalizacja) - Czerwony Bór 80 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Łubnica Łomżyńska - Sokoły 80 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Paweł Szrajber (2017-03-16 12:19:21)
    Remont linii trwa. Na pierwszy ogień poszła napowietrzna sieć teletechniczna. Jej resztki zdjęto, wyrwano fundamenty. Na dniach jeśli już się nie zaczęło kopanie dołów pod światłowód.
  • #2 Andrzej Królikowski (2017-03-20 19:25:12)
    Czy wracają pociągi na tą linię?
  • #3 (odp. na #2) Paweł Szrajber (2017-03-21 07:30:48)
    Póki co tylko towarowe.
  • #4 Andrzej Królikowski (2017-11-17 17:32:25)
    Szkoda że tylko
  • #5 Konrad (2017-12-17 14:18:03)
    To linia jest rozebrana czy nie?
  • #6 (odp. na #5) Cień (2018-02-13 02:24:26)
    Linia przeszła modernizację w 2017 roku i będzie używana jako objazd dla remontowanej "rail baltica"
  • #7 Paweł (2018-04-11 15:39:17)
    Pociągi towarowe już ruszyły. Jeżdżą na odc. Łapy-Śniadowo, lub dalej do Łomży.
  • #8 Konrad (2018-07-24 11:17:44)
    Czy cos wiecej wiecie o jakiejs nowej lini: Dnia 20 Lipca 2018 roku zatwierdzono przez Komitet Sterujący Komponentu Kolejowego Centralnego Portu Komunikacyjnego nową linię kolejową przebiegająca przez Ostrołękę, a mianowicie Warszawa-Ostrołęka-Pisz-Giżycko???
    Jakas nowa linia w kierunku Pisza a dalej do Gizycka? Czy tez przez Chozele i Szczytno do Pisza ale tam brak torow od wielu lat do Gizycka bo rozebrane
  • #9 (odp. na #8) Marek (2018-07-24 11:42:13)
    Nie przywiązywałbym się póki co do tych projektów około CPK.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Ostrołęka – Łapy (36)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...