OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Łódź Kaliska – Dębica (25) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-05-11 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2005-08-12)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2006-07-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2007-08-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Bartek Jaszczur (2008-01-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-08-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-08-01)
opis ⇵
Obraz
fot. Łukasz Garbacz (2015-07-30)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2017-12-19 17:51:12)
    W RJ 2017/2018 całoroczny, codzienny ruch pasażerski między Ostrowcem a Sandomierzem (TLK Połoniny Warszawa Wsch - Przemyśl Gł.) Odpowiedz»
  • #2 Przemysław Król (2018-01-03 20:38:39)
    Krok po kroku do elektryfikacji odcinka z Tomaszowa M. do Opoczna :)
    http://www.rynek-kol…
    Odpowiedz»
  • #3 polo (2018-05-02 08:00:26)
    Pomiędzy stacjami Jakubowice a Stary Garbów (dawniej Góry Wysokie) znajdował się przystanek osobowy Pisary. W tabelach SRJP widnieje jako czynny w okresie od „lato 1946“ do „zima 1947/48“, zaś od „lato 1950“ do „lato 1952“ oznaczony jako nieotwarty. Odpowiedz»
  • #4 polo (2018-05-02 08:00:57)
    Pomiędzy stacjami Stary Garbów (dawniej Góry Wysokie) a Dwikozy znajdował się przystanek osobowy Słupcza. W tabelach SRJP widnieje jako czynny w okresie od „lato 1946“ do „zima 1947/48“, zaś od „lato 1950“ do „lato 1952“ oznaczony jako nieotwarty. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Łódź Kaliska – Dębica (25)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...