OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Piotrków Trybunalski – Biały Ług (24/848)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-10 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
 
  1,100
 
  11,650
 
 
  Bogdanów  (E)
16,600
 
 
  Bełchatów  (E)
24,350
 
  26,000
 
 
  Zarzecze  (E)
33,500
 
 
  Rogowiec  (E)
38,000
 
 
  Stawek  (E)
40,600
 
 
  Biały Ług  (E)
42,800
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 kdk (2016-09-01 16:15:34)
    To nie kolej utrzymywała ruch, ale kopalnia, która zamawiała i opłacała pociągi. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Marek Potocki (2016-09-03 20:29:34)
    Ja bym powiedział, że ruch utrzymywała kolej (w znaczeniu PKP), ale za pieniądze kopalni. Odpowiedz»
  • #3 Przemysław Król (2016-09-03 20:53:50)
    Dokładnie to linię utrzymuje PKP PLK do stacji Rogowiec, sama stacja Rogowiec jest zarządzana i utrzymywana przez firmę Betrans. Po bocznicach elektrowni i kopalni Bełchatów jeżdżą trzy lokomotywy TEM2 oraz jedna lub dwie drezyny, które są własnością PGE. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Piotrków Trybunalski – Biały Ług (24/848)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...