OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Żnin – Szubin (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-08 (opisy, historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Henryk Dolaciński (1960-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Henryk Dolaciński (1991)
opis ⇵
Obraz
fot. CHEMIK (2007-08-06)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian K (2016-03-28)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Brown Rabbit (2018-08-03 14:32:25)
    Tutaj w latach 80 prawdopodobnie jeździły SP45 oraz BHP Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Maciej (2018-08-03 16:15:54)
    Teraz zostało wspomnienie... Szubin, dawny węzeł kolejowy, został zdegradowany do miasteczka, w którym "króluje" transport samochodowy. Przykre... Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) Adrian K (2018-09-17 16:36:09)
    No nie jest aż tak źle. Całkiem sporo ludzi dojeżdża do Bydgoszczy PKSem i busami. Poranne kursy nie rzadko są tak pełne, że kierowca czasem nie zatrzymuje się w Rynarzewie i dalej. No i ruch towarów do Szubina koleją jest spory dzięki Skanska, a ostatnio przez wiatrołomy. Szkoda tego, że po wybudowaniu S5 nie będzie już "rezerwy" terenu na odbudowę linii Żnin - Szubin, co przy Polskich chorych realiach wyklucza jej odbudowę. A szkoda, bo Żninowi bardziej przydałoby się bezp. połączenie z Bydgoszczą, niż z Inowrocławiem. Chociaż dla rozwoju turystyki jakiekolwiek połączenie kolejowe Żnina byłoby wskazane. Odpowiedz»
  • #4 roman paul poznań (2018-09-17 20:08:13)
    Na początku lat 70-tych prowadziliśmy jeszcze pociąg relacji Poznań Gł-Bydgoszcz przez Wągrowiec, Szubin lok. SM41. W chwili obecnej woj.wielkopolskie jeździ do Gołańczy. Szkoda, ze woj. kujawsko-pomorskie nie "ciągnie dalej" tej linii. Jak jest taka sytuacja to chyba "nici" ze wznowienia kursów na wspomnianej linii. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) Adrian K (2018-09-19 19:00:21)
    No tutaj rządzi Toruń, a co by nie było: Żnin, Szubin, Kcynia to Wielkopolska wyrzucona z woj. wielkopolskiego - co doskonale widać na mapie. I w pierwszych planach najnowszej reformy administracyjnej tego śmiesznego kuj-pomu miało nie być. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) Maciej (2018-09-20 09:43:30)
    Adrianie, tak sobie myślę, że z wytyczeniem „właściwych” granic danego województwa zawsze będzie kłopot. Już samo zdefiniowanie obszaru, który nazwiemy Wielkopolską, nie jest jednoznaczne. Należą do niej bez wątpienia Skwierzyna, Międzyrzecz i Pszczew, dzisiaj leżące w Lubuskiem, a wcześniej w przedrozbiorowej Rzeczypospolitej. Z kolei Kępno i Ostrzeszów, które „zwielkopolizowały się” w okresie przynależności do Wielkiego Księstwa Poznańskiego a później Prowincji Poznańskiej, powinny należeć np. do… Łódzkiego. Wyobraź sobie, że Lubuskiemu odbieramy jego wschodnie rubieże, woj. kujawsko-pomorskiemu Pałuki itp. Mielibyśmy ogromną Wielkopolskę, a ościenne duże miasta zachowałyby niewielkie obszary. Nie uważam, że obecny podział administracyjny jest idealny. Może warto dokonać mądrych korekt? Regiony i tak zachowują swoje tradycje i zwyczaje co jest piękne i cieszy. Gdybyśmy przez kilka wieków na siłę utrwalali np. granice przedrozbiorowe, mogłoby dojść do ponownego rozbicia dzielnicowego. A Polska jest jedna i wspólna. Skąd wzięlibyśmy kolejnego Łokietka? ;) Trochę minąłem się z tematyką kolejową, ale myślę, że Administrator mi to wybaczy :) Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Marek Potocki (2018-09-20 10:10:21)
    Dokładnie. Do Śląska historycznie należą Nowa Sól, Zielona Góra, czy Rychtal, ale Zgorzelec, Lubań, i Kłodzko już nie. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Maciej (2018-09-20 10:19:28)
    Żeby było śmieszniej, na terenie ziemi lubuskiej nie leży również Gorzów Wlkp. Lubuskie są Słubice, Rzepin, Torzym, Lebus (Lubusz), Frankfurt n. O. oraz Fuerstenwalde (Przybór). Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2018-09-20 12:50:17)
    Granice regionów administracyjne rzadko pokrywają się z granicami regionów fizjogeograficznych czy historycznych, ważniejsze są wzajemne powiązania między miejscowościami, które wykształciły się na przestrzeni wieków. Gdzie niby miałyby się znaleźć Lubań, Zgorzelec czy Kłodzko? Dla tych miast najbliższym ośrodkiem aglomeracyjnym w Polsce jest właśnie Wrocław. Wrzucenie Ostrzeszowa czy Kępna do łódzkiego byłoby absurdem i wielką krzywdą dla tych miejscowości. Powstanie lubuskiego zaś to czysta polityka i przerost formy nad treścią - województwo, które nie wykształciło i pewnie nie wykształci dużego ośrodka miejskiego o naturalnej dominacji w województwie. Odpowiedz»
  • #10 roman paul poznań (2018-09-20 14:33:58)
    Jestem zwolennikiem nazewnictwa bardziej zrozumiałego np. wrocławskie, poznańskie, szczecińskie jako województwo lub jako regiony np. Mazowsze, Wielkopolska, Pomorze ale wtedy nie pokrywało by się to z obecnymi granicami. Wielkopolska chciała "wchłonąć" lubuskie i być obszarem aż do granicy z Niemcami, jak u Nich np. Brandenburgia itd. ale są to dywagacje polityczno-geograficzne. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Żnin – Szubin

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...