OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-08-12 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1862-12-16 Zielonka - Брузгі Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1524 mm;
po 1863 Zielonka - Брузгі Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
pomiędzy 1915 a 1917 Zielonka - Брузгі Zmiana prześwitu toru
prześwit: 1435 mm;
1944 Prostyń Bug - Prostyń Bug PrB1 Zmiana ilości torów
torów: jeden;
Pomiędzy post. odgałęźnym Prostyń-Bug a stacją Małkinią (gdzieś pośrodku) jest jeszcze post. odgałęźny Małkinia-Bug (oznaczony chyba Mk1). Pomiędzy wymienionymi posterunkami, oddalonymi o kilka km jest tylko jeden tor i jednotorowy most na Bugu. Jest to ewenement od czasów II wojny . Most południowo-wschodni na Bugu został zniszczony - chyba w 1944 roku i do dnia dzisiejszego nie odbudowany (nadal widoczne są jedynie jego stare, zniszczone przyczółki). Na czynnym, pojedynczym torze i moście północno-zachodnim nie obyło się po wojnie bez drobnych katastrof, związanych z tym "wąskim gardłem". Za PRL wielokrotnie opisywano "branie się" za jego odbudowę i do dziś dnia nic z tego nie wyszło. Na tak ważnej linii rezerwę stanowiło połączenie: Małkinia - Treblinka (i po zmianie czoła) - Prostyń-Bug.
1944-12-01 (???) Małkinia - Łapy Zmiana ilości torów
torów: jeden;
data nieznana Małkinia - Szepietowo Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1945 Małkinia - Łapy Zmiana ilości torów
torów: jeden;
1945 (???) Białystok - Брузгі Zmiana ilości torów
torów: jeden;
1952-03-14 Zielonka - Tłuszcz Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1969 Małkinia - Szepietowo Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1969 (???) Szepietowo - Łapy Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1981-12-22 Tłuszcz - Łochów Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1982-09-10 Łochów - Małkinia Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1983 Zielonka - Wołomin Semafory SBL
typ sygnalizacji: czterostawna;
dwukierunkowa sbl-3/4 {Ea/Eac] sprawna; w 1983 i 84 roku odcinek ten wyposażony był w blokadę Eac (czterostawną) w celach doświadczalnych przed wprowadzeniem tego typu na CMK, obecnie działa tam blokada trzystawna
1983-03-31 Małkinia - Czyżew Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
1983-06-30 Czyżew - Szepietowo Elektryfikacja
system zasilania: ;
1983-09-29 Szepietowo - Łapy Elektryfikacja
system zasilania: ;
1983-12-13 Łapy - Białystok Elektryfikacja
system zasilania: ;
1985 Zielonka - Wołomin Semafory SBL
typ sygnalizacji: trójstawna;
1986-09-10 Białystok - Kuźnica Białostocka Elektryfikacja
system zasilania: ;
1989-06-09 Kuźnica Białostocka - Брузгі Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
9.VI.1989 r. Został zelektryfikowany odcinek Kuźnica Białostocka - Bruzgi (Брузги) - Grodno
data nieznana Wołomin - Łochów Semafory SBL
typ sygnalizacji: trójstawna;
dwukierunkowa sbl-3 [Ea] sprawna
2014-10-12 Tłuszcz - Łochów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Zamknięto z powodu modernizacji. Koleje Mazowieckie i PKP Intercity uruchomiły zastępczą komunikację autobusową. (info: Adrian Chromik, 11-10-2014)
2015-01-08 Łochów - Sadowne Węgrowskie (STTH) Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Z powodu modernizacji RailBaltiki w czwartek 8 stycznia 2015 roku zamknięto kolejny odcinek linii nr 6. http://www.rynek-kolejowy.pl/55380/km_komunikacja_zastepcza_do_sadownego_bez_wiekszych_problemow.htm
2015-12-13 Tłuszcz - Sadowne Węgrowskie (STTH) Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2019-03-10 Prostyń Bug - Prostyń Bug PrB1 Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
Oddanie do użytku mostu południowego na rzece Bug.
2019-03-10 Sadowne Węgrowskie (STTH) - Czyżew Zamknięcie jednego toru
Modernizacja

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Granica Państwa (Kuźnica Białostocka) - Брузгі 464
1985 Zielonka - Granica Państwa (Kuźnica Białostocka) 6

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1864 – 1929 »
1930 – 1940 »
1941 – 1952 »
1952 – 1962 »
1963 – 1980 »
1981 – 1998 »
1999 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-11-25 (???) Zielonka - Tłuszcz 50 km/h
2001-11-25 (???) Zielonka - Tłuszcz 100 km/h
2001-11-25 (???) Łapy - Czarny Blok 100 km/h
2001-11-25 (???) Tłuszcz - Łapy 120 km/h
data nieznana Czarny Blok - Sokółka 80 km/h
po 2006-10-26 Zielonka - Kobyłka 30 km/h po jesiennym remoncie zmieniły się prędkości na trasie od Wołomina do Tłuszcza jest obecnie 100 km/h, a od Zielonki do Kobyłki ograniczenie do 30, od Kobyłki do Wołomina jest 50. (info: Michał Przychodzki, 2007-01-22)
po 2006-10-26 Kobyłka - Wołomin 50 km/h po jesiennym remoncie zmieniły się prędkości na trasie od Wołomina do Tłuszcza jest obecnie 100 km/h, a od Zielonki do Kobyłki ograniczenie do 30, od Kobyłki do Wołomina jest 50. (info: Michał Przychodzki, 2007-01-22)
po 2006-10-26 Wołomin - Tłuszcz 100 km/h po jesiennym remoncie zmieniły się prędkości na trasie od Wołomina do Tłuszcza jest obecnie 100 km/h, a od Zielonki do Kobyłki ograniczenie do 30, od Kobyłki do Wołomina jest 50. (info: Michał Przychodzki, 2007-01-22)
2007-11-18 Łochów - Prostyń Bug 100 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Czarny Blok - Sokółka 100 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Małkinia - Kietlanka 100 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Sokółka - Kuźnica Białostocka 80 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Zielonka - Tłuszcz 120 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Zielonka - Wołomin 100 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Zielonka - Wołomin Słoneczna 100 km/h Import PLK2009_01
2009-01-03 Białystok - Sokółka 80 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Białystok - Sokółka 100 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Kuźnica Białostocka - Брузгі 60 km/h
2016-07-05 (???) Tłuszcz - Sadowne Węgrowskie (STTH) 160 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Sadowne Węgrowskie (STTH) - Prostyń Bug 120 km/h Import PLK2016_07
2016-07-05 (???) Małkinia - Kietlanka 120 km/h Import PLK2016_07
2017-01-10 (???) Zielonka - Tłuszcz 160 km/h Import PLK2017_01
2017-10 Zielonka - Sadowne Węgrowskie (STTH) 130 km/h Import PLK2017_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Zielonka – Kuźnica Białostocka (– Брузгі) (6)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...