OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-12-11 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (1866)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (1916)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (przed 1940)
opis ⇵
Obraz
fot. nieznany (pomiędzy 1942 a 1943)
opis ⇵
Obraz
fot. octanq (2013-08-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Mariusz (2014-06-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2014-07-21)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2014-07-28)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2015-10-10)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2015-10-14)
opis ⇵
Obraz
fot. Adrian Chromik (2015-10-14)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Centralna – Terespol (– Брэст-Цэнтральны) (2/459)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...