OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Centralna – Katowice (1)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-21 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000 0
| |
| | 3,082 4
| |
| | 6,804 7
| |
| |
  Józefinów  (W)
11,638
| |
| |
  Pruszków  (W)
15,891 16
| |
| | 29,548 30
| |
| |
  Jaktorów  (W)
35,034 36
| |
| |
  Międzyborów  (W)
40,437 41
| |
| |
  Żyrardów  (W)
43,141 44
| |
| | 50,033 51
| |
| |
  Jesionka  (W)
51,982 52
| |
| | 55,246 56
| |
| | 60,644 51
| |
| |
  Miedniewice  (E)
61,497
| |
| |
  Skierniewice  (E)
65,929 66
| |
| | 67,690
| |
| | 71,355 72
| |
| |
  Maków  (E)
75,372 76
| |
| |
  Płyćwia  (E)
80,131 81
| |
| | 84,710 85
| |
| |
  Krosnowa  (E)
89,822 90
| |
| | 92,345 93
| |
| |
  Rogów  (E)
95,723 96
| |
| |
  Wągry  (E)
99,610 100
| |
| |
  Koluszki  (E)
105,194 106
| |
| |
  Koluszki R 155  (E)
107,362
| |
| |
  Chrusty Nowe  (E)
111,011 111
| |
| |
  Rokiciny  (E)
114,176 115
| |
| |
  Łaznów  (E)
118,661 119
| |
| |
  Wolbórka  (E)
123,535 124
| |
| |
  Baby  (E)
129,944 130
| |
| |
  Moszczenica  (E)
133,935 134
| |
| |
  Jarosty  (E)
138,561 139
| |
| | 144,242 145
| |
| | 145,342
| |
| |
  Milejów  (E)
150,364 151
| |
| |
  Rozprza  (E)
156,544 157
| |
| |
  Luciążanka  (E)
159,328 160
| |
| |
  Wilkoszewice  (E)
162,525 163
| |
| |
  Gorzkowice  (E)
166,718 167
| |
| |
  Gorzędów  (E)
171,580 173
| |
| |
  Kamieńsk  (E)
174,975 176
| |
| |
  Gomunice  (E)
177,694 178
| |
| | 183,436 184
| |
| |
  Radomsko  (E)
189,133 190
| |
| |
  Bobry  (E)
194,705 195
| |
| | 200,525 201
| |
| |
  Jacków  (S)
202,736 203
| |
| |
  Kłomnice  (S)
208,201 209
| |
| |
  Rzerzęczyce  (S)
210,606 211
| |
| | 217,700 218
| |
| |
  Wyczerpy  (S)
222,755
| |
| | 225,815 226
| |
| | 229,745 230
| |
| | 232,020
| |
| | 233,400 232
| |
| |
  Korwinów  (S)
239,158 240
| |
| |
  Poraj  (S)
246,950 245
| |
| | 250,787 249
| |
| | 254,088 253
| |
| | 257,525 259
| |
| |
  Myszków  (S)
261,016 260
| |
| | 263,442 262
| |
| | 266,370 265
| |
| | 270,300 269
| |
| |
  Zawiercie  (S)
274,227 273
| |
| |
  Łazy  (S)
280,654 279
| |
| |
  Wiesiółka  (S)
284,340 283
| |
| |
  Chruszczobród  (S)
286,557 285
| |
| |
  Bugaj  (S)
287,080
| |
| | 289,202 288
| |
| | 292,896 291
| |
| | 295,398 294
| |
| | 296,726 295
| |
| | 300,125 299
| |
| | 302,077 301
| |
| |
  Będzin Miasto  (S)
304,385 303
| |
| |
  Będzin  (S)
305,524 304
| |
| |
  Będzin R41  (S)
306,159
| |
| |
  Platforma Dietla  (S)
307,100
| |
| | 308,405
| |
| | 308,500
| |
| | 309,544 308
| |
| | 309,822
| |
| | 310,684
| |
| | 310,689
| |
| |
| |
| | 312,910 311
| |
| | 315,653 314
| |
| |
  Katowice R36  (S)
317,775
| |
| |
  Katowice R52  (S)
| |
| |
  Katowice  (S)
318,378 316
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Centralna – Katowice (1)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...