OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Centralna – Katowice (1)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-06-25 (przebieg)

Informacje cząstkowe:

Warszawa Centralna - Katowice (2005-11-03)
Kanał R2
Warszawa Centralna - Katowice (2005-11-19)
moje uzupełnienie do linii nr 1:

1) początek -0,345

koniec 318,733

2) brakujący kilometraż (niestety tylko 2 miejsca po przecinku)

Warszawa Centralna 0,000

Warszawa Zachodnia 3,08x

Wiesiółka 284,33x

Katowice Szopienice 312,214

Katowice Zawodzie 315,65x

3)nazwy:

Widzów Teklinów - bez myślnika

Katowice Szopienice - bez cyfry 1

Sosnowiec (310,622) - powinno być Sosnowiec Główny R52 (tak jak przykładowo Zawiercie R125), poprawny kilometr to 310,684 (w km 310,622 była nastawnia SG5)

SG5 - to poprzednia nazwa obecnego punktu Sosnowiec Gł R52 - jak wyżej

4) w moich zbiorach są inne kilometry (często pozornie sprzeczne) - podaję najbardziej aktualne:

Piotrków Tryb. 144,242 (plan stacji i aktualny rozkład jazdy)

Baby 129,94z ( powtórzony kilometraż)

Rozprza 156,54x (rozkład)

Gorzkowice 166,72x (rozkład)

Rudniki k Cz. 217,70x (rozkład)

Częstochowa 229,745 (nowy budynek dworca)

Częstochowa Towarowa 232,025 (rozkład)

Poraj 246,46x (rozkład)

Żarki Letnisko 254,08x (rozkład)

M. Nowa Wieś 257,66x (rozkład)

M. Światowit 263,43 (rozkład)

M. Mrzygłód 266,38x (rozkład)

Łazy 280,65x (rozkład)

Chruszczobród 286,55x (rozkład)

D.G. Sikorka 289,20x (rozkład)

B. Ksawera 302,08x (rozkład - podany km to położenie starego budynku kasy; rozkłady z lat 80. podają km 302,17x tj oś peronu)

Będzin 305,52x (rozkład)

K. Szopienice Płd 312,910

Katowice 318,38x (oś nowego budynku dworca)

5) przez Bugaj od 1964 roku (budowa sbl) nie przechodz linia nr 1, sam posterunek zamknięto ok roku 1995

6) w km 302,6 był posterunek blokowy Koszelew - do roku 1964;

w km 307,0 był przystanek Platforma Dietla, prawdopodobnie również post. blokowy, późniejsza nazwa Gzichów, od ok 1890 także posterunek bocznicowy (bocznica Gzichów - Kopalnia Hr. Renard, póżniej kop. Sosnowiec); przystanek zlikwidowano ok 1900 roku, zaś samą bocznice poprowadzono ze stacji Będzin wzdłuż torów do Sosnowca (data nieznana); warto dodać że w tym miejscu znajduje się Fabryka Kotłów Przemysłowych;

7) odcinek K. Szopienice - Katowice (na obecnej linii nr 1)nie mógł być otwarty

w roku 1846, bo w tym czasie DŻWW osiągneła dopiero Piotrków; w roku 1846 oddano ostatni odcinek linii Wrocław - Mysłowice, natomiast tory będące przedłużeniem linii z Warszawy zostały zbudowane dopiero w roku 1942. (info: Andrzej Lis, 2005-11-19)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Warszawa Centralna – Katowice (1)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...