OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Centralna – Katowice (1)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-11-28 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1845-09-09 Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1845-10-01 Żyrardów - Skierniewice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1845-11-01 Skierniewice - Rogów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1846-10-07 Rogów - Piotrków Trybunalski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1846-12-13 Piotrków Trybunalski - Częstochowa Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1847-12-01 Częstochowa - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1859-08-24 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Katowice Szopienice Południowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1859-08-25 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Katowice Szopienice Południowe Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1873 Grodzisk Mazowiecki - Skierniewice Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1876-05-15 Skierniewice - Koluszki Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1881 Koluszki - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1937-09-06 Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1942 Katowice Szopienice Południowe - Katowice Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1953-07-05 Żyrardów - Skierniewice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1954-04-03 Skierniewice - Koluszki Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1955-01 Koluszki - Piotrków Trybunalski Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1956-05-01 Piotrków Trybunalski - Zawiercie Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1956-06-03 Zawiercie - Łazy Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: ;
1957-06-01 Łazy - Katowice Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1959 Józefinów - Grodzisk Mazowiecki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
1967-01-01 Miedniewice - Skierniewice Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1967 Warszawa Centralna - Warszawa Zachodnia Otwarcie linii
ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm; system zasilania: 3000V DC;
1967 Józefinów - Grodzisk Mazowiecki Elektryfikacja/zmiana systemu zasilania
system zasilania: 3000V DC;
1967 Warszawa Zachodnia - Józefinów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm; system zasilania: 3000V DC;
2020 Częstochowa - Sosnowiec Główny Zamknięcie jednego toru
Remont

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Warszawa Centralna - Katowice 1
1985 Warszawa Centralna - Warszawa Zachodnia 3
2015 Warszawa Zachodnia - Katowice 1

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1851 – 1930 »
1931 – 1941 »
1942 – 1952 »
1952 – 1962 »
1963 – 1980 »