OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-24 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
 
 
  Nowy Karb  (S)
0,697
 
 
  Miechowice  (S)
3,024
 
 
  Rokitnica  (S)
 
  5,380
 
  8,293
 
  13,747
 
 
 
  17,417
¦
¦
  Gliwice Trynek  (S)
19,305
 
  20,080
 
  22,720
 
  24,456
 
  26,730
 
 
  Nieborowice  (S)
28,430
 
  31,387
 
 
  Pilchowice  (S)
32,794
 
  37,126
 
 
  Rudy  (S)
41,133
 
 
  Paproć  (S)
43,134
 
 
 
  52,889
 
  54,000
 
  55,889
 
 
  Babice  (S)
58,116
 
  61,672
 
 
  Obora  (S)
63,000
 
  64,000
 
  66,000
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Bytom Karb Wąskotorowy – Racibórz Płonia

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...