OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Garbary – Biedrusko

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-24 (przebieg)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
 
 
  Szeląg  (P)
 
 
 
 
  Radojewo  (P)
 
 
  Biedrusko  (P)
17,400
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 (odp. na #8) Maciej (2018-06-18 08:44:58)
    Romanie (jeżeli mogę tak się zwracać), którędy miałaby przebiegać zaproponowana przez Ciebie linia kolejowa z Poznania do Biedruska? Wzdłuż ul. Szelągowskiej (kosztem parku), a następnie po terenach zalewowych poniżej Wilczego Młyna? Odpowiedz»
  • #10 Maciej (2018-07-23 15:19:21)
    Jeżeli wierzyć informacji podanej na stronie https://fotopolska.e… linia posiadała przystanki w Naramowicach i Radojewie. https://epoznan.pl/n… Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) Damian Stupień (2018-07-23 20:31:14)
  • #12 roman paul poznań (2018-07-23 22:29:44)
    Do Macieja - Drogi Kolego jako senior kolejnictwa powiem tak, linia kolejowa przebiegała by jak tramwajowa a dalej przez Radojewo az do Biedruska, tam właśnie developerzy buduja mnóstwo mieszkań i jak ci ludzie maja dojechać do pracy, stoja w korkach właśnie w Naramowicach. Ja miałem w 2007 r plany na tzw.ROP-Ruch Okrężny Poznania, czyli wykorzystanie istniejących linii kolejowych plus wybudowanie nowych i była by to komunikacja w róże kierunki pod Poznań, była by "zaczątkiem" cos w rodzju sbahn jak w Niemczech, dlaczego kolej ano dlatego, ze tramwaj nie jedzie za Poznań a pociąg może a poza tym UE chętnie daje dotacje na rozwój kolejnictwa Odpowiedz»
  • #13 Maciej (2018-07-24 08:48:12)
    Ponoć istniał również przystanek Szeląg (dołączam link). https://epoznan.pl/n… Odpowiedz»
  • #14 (odp. na #12) irek (2018-07-24 14:25:54)
    Szanowny @roman paul poznań. w tym co napisałeś jest sporo nieścisłości. Powiem wprost, pomieszałeś wszystko w temacie komunikacja zbiorowa w tej okolicy. Linia 395 Kiekrz -Zieliniec to właściwie obwodnica towarowa Poznania. Oczywiście było sporo przymiarek aby na tej linii powstało 4-5 przystanków kolejowych. Prawda jednak jest brutalna, braci kolejowej to wisi, natomiast miasta Poznań nie stać na takie wybryki, skądinąd bardzo potrzebne dla funkcjonowania miasta. @roman paul poznań, już pod koniec lat 90 XX wieku te okolice były tak zabudowanie, że tam nawet pojedynczego toru nie było gdzie wcisnąć. Mało tego nawet gdyby, one powstały to był by kwiatek do kożucha ! Jedynym rozsądnym, rozwiązaniem jest budowa linii tramwajowej albo szeroka arteria. Podajesz datę 2007, sorki ale to pierdy za urzędniczych biurek, na potrzeby politycznych harcowników ! Mówiąc wprost bzdety, głupoty i bla, bla ! Co zaś się tyczy funduszy Europejskich, możemy wszyscy o tym zapomnieć. Z powodu, poprawności politycznej. U bram naszych z ciepłych krajów dobija każdego dnia tysiące podróżników w pontonach, łajbach z babusa i innych jednorazowych łajbach. Tematu szerzej nie rozwijam, wiadomo o co chodzi. W związku z tym Europa "musi" przeznaczyć na ten cel około 1/3 swojego budżetu, aby się przed tym obronić/ochronić! Na koniec rejony Naramowic, nie są mi obce, i widzę jaki tam panuje bajzel komunikacyjny z winy .....urbanistów@planistów ! Mieszka tam kilkanaście ( a może i więcej) tysięcy ludzi w blokowiskach jak i domach wolnostojących, do dyspozycji komunikacyjnej, mają jedną kiepskiej jakości ulicę !
    Temat bardzo ciekawy, ale nie do końca związany z portalem bazakolejowa :)
    Odpowiedz»
  • #15 Maciej (2018-07-24 14:54:29)
    Dołączam kolejny link do strony opisującej kolejkę. http://www.tunaramow… Odpowiedz»
  • #16 roman paul poznań (2018-07-24 20:17:35)
    ja nic nie pomieszałem zanim Poznan miał plany tramwaju na Naramowice ja już miałem ten swój plan Kolego Irku tak na Naramowice powstał później jak rozmawiałem z Radą Osiedla,ale moje linie były zaprojektowane do Portu Ławica, i dalej do Tarnowa Podgórnego do Kicina przez Koziegłowy, do Borówca przez Głuszynę itd. jak nie można było by "wcisnąć" jakiego toru jak Kolega pisze to estakadą, zawsze mam przed oczyma filmy np. z Berlina przed I wojna światową już na kilku pietrach jechała S-Bahn to dlaczego nie u nas,śmiech mnie ogrania jak Kraków chce zbudować metro, po co aby Wawel się zapadł można na estakadach puścić kolej naziemną i to tyle pozdrawiam Kolegę Odpowiedz»
  • #17 (odp. na #16) irek (2018-07-25 09:47:11)
    @roman paul poznań Zaprojektować można wszystko, schody się zaczynają gdy przychodzi do realizacji. Już gdzieś przy innej okazji wypowiedziałem się w temacie budowy linii z Poznań Główny na lotnisko Ławica ewentualnie dalej - to nic innego jak kwiatek do kozucha ! To wywalenie setek milionów a zysku tyle co kot napłakał. Polecam zaznajomić się w tym temacie co już istnieje, to się chyba nazywa 2 rama komunikacyjna. Tematu nie rozwijam szkoda serwera. Nooo ale linia do Kicina to szok :) Zna pan ten teren? Wie pan ile tam ludzi mieszka ? No Borówiec, Głuszyna kolejna ciekawostka. Czy oprócz projektów były robione jakieś analizy opłacalności i sensowności tych pomysłów? Natomiast porównywanie Berlina, nawet tego z przed I wojny,zapewne miał pan na myśli ludność, do obecnych przysiółków pod poznańskich to lekka przesada :) Już na koniec. Naprawdę można zaplanować wszystko, tylko pytanie o fundusze i o sensowność pewnych projektów! Odpowiedz»
  • #18 roman paul poznan (2018-07-25 14:04:38)
    było zainteresowanie Pan Krigier z UM chciał rozmawiać niestety jesienią miały się odbyc wybory i "szukał kleju" jak się do stołka przykleić aby nie spaść-pozdrawiam Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Garbary – Biedrusko

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...