OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła (234)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-02-19 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1914-05-01 Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Kokoszki - Stara Piła Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
Ruch był wstrzymany z powodu zniszczenia mostu nad rzeką Radunią pod Leźnem (info: Janek Czepkowski)
1945 (???) Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Kiełpinek Linia rozebrana
w 45 rozebrano tory tak, że nie dochodzą one do samej stacji w Kiełpinku, tylko do bazy CPN.
1950-08-09 Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
1950-08-09 Kokoszki - Stara Piła Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
1973 (???) Kokoszki - Stara Piła Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2000 Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-02-20 Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki Linia nieprzejezdna

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, lato 1922 1922-05 (???) 5, | Szczegóły »
Polska, lato 1923 1923-05 (???) 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, lato 1924 pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, lato 1925 1925-06-05 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, zima 1926/1927 pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, lato 1927 1927-05-15 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, zima 1927/1928 pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, lato 1928 pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, zima 1928/1929 pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 5, 5b, | Szczegóły »
Polska, lato 1929 pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 8, 14, | Szczegóły »
Polska, zima 1929/1930 pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 8, 14, | Szczegóły »
Polska, lato 1930 1930-05-15 8, 14, | Szczegóły »
Polska, lato 1931 1931-05-15 8, 14, | Szczegóły »
Polska, lato 1932 1932-05-22 120, | Szczegóły »
Polska, lato 1933 1933-05-15 120, | Szczegóły »
Polska, lato 1934 1934-05-15 120, | Szczegóły »
Polska, lato 1935 pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 136, | Szczegóły »
Polska, lato 1936 1936-05-15 136, | Szczegóły »
Polska, lato 1937 pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 136, | Szczegóły »
Polska, jesień 1937 pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 136, | Szczegóły »
Polska, zima 1937/1938 pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 136, | Szczegóły »
Polska, lato 1938 pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 136, | Szczegóły »
Polska, zima 1938/1939 pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 136, | Szczegóły »
Polska, lato 1939 pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 136, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 131r, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 454, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 454, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 438, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 438, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 437, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 437, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 437, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 437, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 437, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 437, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 437, | Szczegóły »
Polska, zima 1959/1960 pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 437, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 444, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 444, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 444, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 444, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 444, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 444, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 444, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 444, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 444, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 444, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 444, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 444, | Szczegóły »
Polska, 1967-1968 pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 444, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 444, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 444, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 444, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 444, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 444, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 444, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-12-14 (???) Kokoszki - Stara Piła 20 km/h
2001-12-14 (???) Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki 15 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła (234)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...