OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Nowogród Bobrzański Osiedle – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-15

<== | Galeria | ==>
Data: 2018-06-09
Autor: wasiukibic
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-06-12

Galeria użytkownika

Brama wjazdowa do wojskowej Rejonowej Bazy Materiałowej w Nowogrodzie Bobrzańskim w wewnętrznym pierścieniu ogrodzenia. Jednostka ulokowała się w północnej części dawnej fabryki amunicji Dynamit Nobel AG. Pomiędzy pierścieniami tor został przysypany piachem, coby wartownikom łatwiej było patrolować na motorach i quadach. Za bramą tor ulega dalszemu rozdzieleniu, widać także prześwitujące przez korony drzew budynki. Teren ciekawy ale iść dalej byłoby już zbyt dużą lekkomyślnością. Widok w kierunku północnym (koniec toru).

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: inne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe).

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 140
: 1

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Michał Kłosowski (2018-06-14 23:58:17)
    Kiedyś w nocy z Przyjaciółmi szliśmy przez las nieopodal pewnej jednostki wojskowej. Teren zupełnie ciemny, my lekko podpici, spacer, czarna noc, jakieś tory. Nie kojarząc faktów, kierowaliśmy się wzdłuż nich, drepcząc po podkładach, aż nagle zewsząd ze specyficznym cyknięciem zapaliły się potężne reflektory wycelowane w nas, a przed nami wyłoniło się kilku wartowników z karabinami maszynowym. Po chwili asystował nam "gazik" i motocykl. ;)
    Nieświadomie naruszyliśmy strefę buforową, a że była noc, a pora grzybowa - stanowiliśmy nie pierwszych takich "gości" - to chłopaki z Armii zrobili sobie jaja i nas odpowiednio nastraszyli. ;)

    Niemniej poruszanie się dalej byłoby skrajną głupotą. Po to jest właśnie buforowa, by potencjalnie odsiać zbłąkanych grzybiarzy. ;)
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...