OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Bocznice Wronki – bocznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-31

<== | Galeria | ==>
Data: 1995-09-15 (???)
Autor: Jacek Kowalski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2018-02-13

Galeria użytkownika

Zakładowa Ls150-06 operuje ładownymi Eaosami pod wieżą z armatką wodną. Tak wygladał rozładunek ziemniaków we Wronkach. Po spłukaniu z wagonów, kanałem trafiały do budynku w tle gdzie był wstępnie płukane i oddzielane od kamieni i innych zanieczyszczeń.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: tabor; inne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 313
: 2

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2018-02-14 17:19:45)
    Takie płuczki były podstawowym wyposażeniem zakładów zajmujących się przetwórstwem owocowo-warzywnym m.in. w cukrowniach. Lata temu, podczas sezonu cukrowniczego obserwowałem sobie płukanie buraków na terenie cukrowni w Starym Jaworze, bo taka wieża stała opodal peronu. Pan operator albo się zagapił albo zrobił to specjalnie i spsikał trochę swoim sprzętem kabinę maszynisty, śmiechu było z tego co niemiara. No oczywiście oblany miał nieco inne zdanie. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Jacek Kowalski (2018-02-14 18:21:34)
    Też spędzałem przy tej bocznicy wiele czasu. Jako ciekawostka, na starym Wronieckim stadionie była taka sama wieża dla komentatorów. Troszkę szersza i bez armaty :) Obie wyprodukowane przez inny miejscowy zakład-Spomasz Wronki. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...