OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Poznań Główny – zakłady, bocznice i łącznice

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2022-06-19

<== | Galeria | ==>
Data: 2006-08-23
Autor: janusz nowaczewski
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2016-09-24

Galeria użytkownika janusz nowaczewski

W hali napraw lokomotyw.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki do obsługi taboru; tabor; wnętrza.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 2259
: 8

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2021-03-14 20:09:09)
    Dziś, wraz z poznańskim łazikiem wizytowaliśmy to, co pozostało po zakładach. Tukej na fotce widzimy wysoką halę, na której był neon z nazwą firmy, doskonale widoczny z okien pociągów wjeżdżających do Poznania Głównego od strony południowej. Wnętrzne wygląda, jakby właśnie przeszedł tędy front i to kilka razy. Nic nie łostało, ino gruzy.
  • #2 ROPA Poznań (2021-03-14 22:06:16)
    Pozwalam sobie zabrać głos jako były pracownik. To była hala Z3 czyli napraw ciężkich lokomotyw. Wtedy w latach 80-tych to były ST43, ST44 SP45 i SU46. Nie wiem czy mnie pamięc nie myli ale te lok na zdjeciu to rosyjskie lok spalinowe. Każde hale miały skróty Z.... Na Z2 naparwialismy SN61, SM41,SN80 SR61. SN52. ZNTK jak na owe czasy wyposażone było tak aby być samowystraczalne.
    Gdybym miał zdjęcia może napisał bym opracowanie w formie małej książeczki.
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2021-03-14 22:31:48)
    Uśmiechnę się do Pana w tej sprawie.
  • #4 wasiukibic (2021-03-15 23:29:32)
    Kurde, Stary, ale Ci zazdroszczę (i Tomek pewnie też), że miałeś okazję posmyczyć się tam w czasach, kiedy to jeszcze wszystko działało. Łażąc tak po tych wypatroszonych ruinach żałowaliśmy, że tak późno udało się nam tam wbić.
  • #5 tomek j (2021-03-16 15:08:58)
    Oj zazdroszczę, zazdroszczę :) Obaj z kolegą Wasiem żałowaliśmy, że zwiedzaliśmy ZNTK będące w stanie przypominającym coś a'la Czarnobyl. Widzieliśmy w tej wszędzie walającej się gimeli między innymi jakieś zeszyty z roku 1989 będące jakimś wykazem pracowników, zawierające ich daty urodzenia, stanowisko pracy itp. Mogłoby to zainteresować pana Romana.
  • #6 marcin_f (2021-03-17 13:07:01)
    @ROPA Poznań: TEM-2 na pierwszym planie to rzeczywiście sowiecka/ rosyjska lokomotywa spalinowa, na PKP oznaczona była serią SM48. Za nią stoi druga taka sama, pomarańczowa za tą drugą to sowiecka/ rosyjska M62 (ST44). Za to czoło lokomotywy widocznej przy prawej krawędzi kadru kojarzy mi się z jakąś modernizacją rumuńskiej 060DA, na PKP oznaczonej serią ST43.
  • #7 (odp. na #6) janusz nowaczewski (2021-03-17 16:58:11)
    Ten lok. to 060DA-992 w trakcie polonizacji dla ówczesnego PTK Rybnik. Lokomotywa jest w malowaniu poprzedniego właściciela, firmy KEG Karsdorf.
  • #8 ROPA Poznań (2021-03-17 21:05:25)
    Za czasów mojej pracy nie było SM48, nawet taka lok jak SM15 była kasowana, bo nie mieliśmy części zamiennych.

[Dodaj nowy komentarz]

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj treści nie mogą być odbierane jako oficjalne stanowsko administratorów strony w jakiejkolwiek kwestii.
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...