OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Kościerzyna
Kościerzyna (woj. pomorskie)
Bieniów Górny
Bieniów Górny (woj. lubuskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Brodnica
Brodnica (woj. kujawsko-pomorskie)
Barczewo
Barczewo (woj. warmińsko-mazurskie)
Braniewo Brama
Braniewo Brama (woj. warmińsko-mazurskie)
Braniewo
Braniewo (woj. warmińsko-mazurskie)
Dobrodzień
Dobrodzień (woj. opolskie)
Dobrodzień
Dobrodzień (woj. opolskie)
Dobrodzień
Dobrodzień (woj. opolskie)
Dobrodzień
Dobrodzień (woj. opolskie)
Dobrodzień
Dobrodzień (woj. opolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Kościerzyna
Kościerzyna

Dawid Jastrzębski (2020-08-14 13:53:03)

Zdziwienie może wywołać czemu zdjęcie wykonałem na linii 211 a nie 201 po której odbywał się przejazd turystyczny z Gdyni Głównej do Bydgoszczy Głównej. Otóż nagle zaszła zmiana peronu z którego miał odjechać pociąg z Kościerzyny w kierunku Bydgoszczy Głównej i spod peronu 2 potrzeba była przeniesienia składu na tor przy peronie 1.

Bielawa Zachodnia Dworzec Mały – Radków (318/327)
Bielawa Zachodnia Dworzec Mały – Radków (318/327)

wasiukibic (2020-08-14 12:38:45)

Wyjaśnijmy sobie jedną sprawę. To, że skład od początku relacji startuje ze 100% frekwencją, to wcale nie jest dobrze, bo - jak wspomniała Doremi - gdzie mają się zmieścić pasażerowie ze Świdnicy, czy innych stacji pośrednich? Wtedy jest to zwyczajne niedostosowanie pojemności taboru do zapotrzebowania. Poza tym, trzeba też zdawać sobie sprawę, że część kursów wynika z konieczności tzw. "podsyłów" taboru, co oznacza nic innego, jak tylko konieczność wysłania składu na jakąś stację po to, aby mógł zrealizować kurs z powrotem (najczęściej znacznie bardziej obłożony), bo nie ma tam np. możliwości przenocowania taboru. Taka sytuacja występuję np. na E30, gdzie często do Zgorzelca czy Lubania dojeżdża niemal pusty 4-5 członowy Impuls, do którego na dzień dobry wbija 50-100 typa, po czym w takim Bolcu nie ma miejsc siedzących, a w Legnicy to już w ogóle ciężko wejść. I co w takim przypadku? Puszczamy tabor dostosowany do frekwencji początkowej? Dzielimy relację i każemy się ludziom przesiadać (często z tobołami, skakanie po peronach, drugi maszynista, kierpoć, etc)? Trzeba znaleźć złoty środek, Polacy nie lubią się przesiadać. Poza tym polityka wycinania kursów poza godzinami szczytu zemściła się strasznie w latach 90. XX wieku, kiedy PKP masowo ją realizowały, bo niektórym głąbom wydawało się, że jak pokasujemy kursy o 8, 10 czy 12 to frekwencja z 7 czy 15 zostanie utrzymana - otóż nie zostanie, bo część ludzi wracający w szczycie dojeżdża pociągami kursującymi poza szczytem. To są podstawy ekonomii transportu, które zrozumiano w Niemczech, czy Czechach już dawno temu, gdzie np. w godzinach szczytu przyjeżdża 2-3 motorynki, a poza szczytem kursuje 1, podczas gdy 2 pozostałe są serwisowane, lub jadą gdzie indziej.

Wschowa – Lipinka Głogowska (387)
Wschowa – Lipinka Głogowska (387)

Marek Potocki (2020-08-14 12:31:11)

Bazalt przede wszystkim jest czarny :)

Bogumiłowice
Bogumiłowice

Hades (2020-08-14 09:37:38)

Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi. Tutaj np jest inne ujęcie tego miejsca opisane błędnie jako most w Bogimiłowicach : https://audiovis.nac…

Malczyce – Marciszów (302)
Malczyce – Marciszów (302)

Cargulec160 (2020-08-13 16:59:14)

Tutaj nawet widzimy czynny fragment tej linii: https://www.instagra… Zdjęcie nie mojego autorstwa. Dość świeże. Po szybkim "riserczu" udało mi się zauważyć, że ta linia jest używana na odcinku Strzegom - Grabina Śląska (kamieniołom). Stwierdziłem to po składzie widocznym na zdjęciu oraz przewoźniku, który obsługuje akurat właśnie tutejsze dolnośląskie kamieniołomy. Myślę, że status linii na odcinku Strzegom - Grabina Śląska można zmienić na czynny do ruchu towarowego.

Dzierżoniów Śląski – Bielawa Zachodnia Dworzec Mały
Dzierżoniów Śląski – Bielawa Zachodnia Dworzec Mały

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-08-13 16:26:19)

Dziwne że tak tylko ucięli a nie zabezpieczyli kozłem? Dalej za przejazdem teren dawnej stacji małej dobrze zarośnięty. Trochę podobny ten układ dworca "małego" z głównym do tego w Ząbkowicach.

Świdnica Miasto
Świdnica Miasto

do re mi (2020-08-13 15:55:09)

Budynek dworca jest używany zgodnie z przeznaczeniem. Jest czynna restauracja i kawiarnia. Poczekalnia jest monitorowana, w budynku mieści się siedziba Straży Miejskiej.

Świętno
Świętno

DB (2020-08-13 14:48:11)

Fajnie wiedzieć.

Łeba
Łeba

MK (2020-08-13 14:16:23)

Czy bocznica socjalna się jeszcze uchowała?

Sieraków Wielkopolski
Sieraków Wielkopolski

Michal__TG (2020-08-13 13:05:01)

https://m.facebook.c… jest prowadzony turystyczny ruch drezynowy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...