OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Chociule
Chociule (woj. lubuskie)
Chociule
Chociule (woj. lubuskie)
Chociule
Chociule (woj. lubuskie)
Chociule
Chociule (woj. lubuskie)
Ostaszewo Żuławskie
Ostaszewo Żuławskie (woj. pomorskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Ostaszewo Żuławskie
Ostaszewo Żuławskie (woj. pomorskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Radoszyn
Radoszyn (woj. lubuskie)
Lichnowy
Lichnowy (woj. pomorskie)
Orneta
Orneta (woj. warmińsko-mazurskie)
Białogard Wąskotorowy Przystanek
Białogard Wąskotorowy Przystanek (woj. zachodniopomorskie)
Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry (woj. śląskie)
Poraj
Poraj (woj. śląskie)
Poraj
Poraj (woj. śląskie)
Poraj
Poraj (woj. śląskie)
Poraj
Poraj (woj. śląskie)
Bukowno
Bukowno (woj. małopolskie)
Żarki-Letnisko
Żarki-Letnisko (woj. śląskie)
Zawiercie
Zawiercie (woj. śląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Orneta
Orneta

czekaj (2019-11-16 22:32:16)

to Wrzoskowo nie Wroskowo

Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)
Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy (8)

FAREN (2019-11-16 14:36:03)

Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie dawało mi to spokoju od pierwszej wizyty w Kozłowie.

Orneta – Morąg
Orneta – Morąg

Konto na piggy. (2019-11-16 14:27:58)

Jest rozkład jazdy w 1903 roku.

Radoszyn
Radoszyn

Stanisław Pikul (2019-11-15 20:32:24)

To chyba tłumaczy skąd wrażenie, że była to najważniejsza stacja na tej linii. :) https://www.facebook… Z dokumentów archiwalnych Roberta Jurgi (zam. w Boryszynie gm. Lubieniecko) wynika, że jednocześnie trwała budowa umocnień na północ od Międzyrzecza. Całość umocnień Niemcy nazwali „Oder-Warthe-Bogen”, w skrócie OWB, natomiast tzw. „Międzyrzecki Rejon Umocniony” MRU to południowy odcinek OWB. Dla celów strategicznych budowy umocnień, na odcinku południowym zaprojektowano także i wybudowano połączenie kolejowe Świebodzin - Sulechów. Odcinek ten został wysunięty jak najdalej na zachód, w pobliże budowy MRU. Stacja kolejowa Radoszyn, była bardzo ważnym punktem, dla realizacji budowy południowego odcinka MRU. Z głębi Niemiec przywożono tu wszelkie materiały i wyposażenie dla fortyfikacyjnych umocnień. W ostatnim miesiącu 1934 roku zwożono tu granitowe klocki. Kilkaset metrów po obu stronach torów, piętrzyły się pryzmy tego budulca. Te bloki kamienne były przeznaczone na rozległe wały spiętrzające wodę. Bloki na wałach zbrojono grubym prętem i zalewano betonem. Żadna bomba takiego wału nie mogła uszkodzić. Tymi blokami wykładano także tunele jazów przy każdej tamie.

Góra Śląska Dworzec Mały
Góra Śląska Dworzec Mały

Przemysław Biały (2019-11-14 22:26:34)

Jednak jest to dwustanowiskowa lokomotywownia, z wystającą wieżą wodną.

Wrocław Świebodzki
Wrocław Świebodzki

ROPA Poznan (2019-11-14 21:23:14)

właśnie dzisiaj popołudniu się palił

Trzebież Szczeciński
Trzebież Szczeciński

Lee (2019-11-14 12:55:03)

Co jakiś czas zagląda tu pociąg postaci do Polic ET22 z beczkami a dalej SM42 z Glinek, który służy do manewrów pociągów z Cargo. W roku 2019 był też M62 z składem do załadunku drzewa a także Skoda 181 też z składem do załadunku drzewa. SM30 znajduje się na terenie bocznicy.

Zdzieszowice
Zdzieszowice

wasiukibic (2019-11-14 09:29:10)

Ok ale mówimy tu chyba o zamknięciu wydziałów surowcowych tzn. aglomerowni, wielkich pieców i stalowni. Nie chcę mi się wierzyć, żeby do piachu szły wydziały półproduktów, a zwłaszcza produktów gotowych jak rury, szyny, zbrojenia, kształtowniki, drut, blachy, na co nastawiły się prawie wszystkie huty w Polsce. Z resztą już teraz z tych przedsiębiorstw od Mittala, które wymieniłeś, tylko HK i HS mają wydziały typowo surowcowe. Pozostałe korzystają z półproduktów przywiezionych z HK i HSM => taki "Florian" to teraz właściwie tylko produkcja gotowych blach (ocynk, powlekane, trapez). Nie wiem, czy którakolwiek jeszcze polska huta żelaza, oprócz tych dwóch, produkuje jeszcze surówkę.

Bojanowo – Odrzycko (372)
Bojanowo – Odrzycko (372)

Przemysław Biały (2019-11-14 09:23:20)

Leszno - Chróścina/Witoszyce - Góra jak najbardziej, zwłaszcza że starotorze jest w większości niezabudowane w dalszym ciągu po tylu latach nieużytkowania. Poza Lesznem Zaborowem, gdzie trzeba by poprowadzić linię nieco dalej na wschód ze względu na powstałą zabudowę, linia jak najbardziej sensowna i do odbudowy.

Pałck Niekarzyn
Pałck Niekarzyn

wasiukibic (2019-11-14 09:13:47)

Tak, aczkolwiek w Chociulach nie sfociłem od strony podjazdu.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...