OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

wasiukibic (2020-01-21 09:43:59)

Zapewne nie tyle chodziło o sam budynek (choć wiadomo jakiej jakości było budownictwo za czasów Gierka czy Gomułki), tylko o wyposażenie techniczne. 40-, czy 50-letnie urządzenia raczej odbiegają od standardów stawianych współcześnie w zakresie sprawności czy ochrony środowiska.

Lubsko Południowe
Lubsko Południowe

wasiukibic (2020-01-21 09:41:02)

Skrajnika już nie ma, skład opału to także wspomnienie. Równia coraz bardziej zarośnięta przez chaszcze. Wydaję mi się, że w momencie wykonania zdjęcia przez Serga jeden z torów przecinał jeszcze ul. Kolejową i biegł na południe (za plecami), wzdłuż ul. Głowackiego, w kierunku zdewastowanej dachówczarni o nazwie "Nowar", położonej przy skrzyżowaniu ul. Głowackiego i 3 maja. W pierwszej połowie lat 90. jeszcze tam coś jeździło, a tor widziałem w lato 2000 lub 2002.

Lubsko Południowe
Lubsko Południowe

wasiukibic (2020-01-21 09:33:58)

Bar zrównany z ziemią, rampa coraz bardziej obrastana przez chaszcze; szkoda.

Szamotuły
Szamotuły

Stanisław Pikul (2020-01-21 08:01:13)

Myślę, że mogło to nawet być później - KKA w rozkładach jazdy występują do 1999 r. zaś wcześniej można spotkać pociągi kursujące na zarządzenie, co ciekawe, w bezpośredniej relacji Międzychód-Sieraków-Poznań (o, a to tłumaczyłoby obecność składu po tej właśnie stronie peronu - za chwilę odjedzie on do Poznania [z tym że wtedy datowanie zdjęcia byłoby inne]). Większych remontów w tamtych czasach sobie nie przypominam ale wtedy bywałem w tamtych rejonach już znacznie rzadziej. Na pewno co najmniej dwukrotnie (i to w ciągu roku-dwóch) ciężarówki uszkodziły wiadukt przed wjazdem na stację od strony Międzychodu - naprawiano go bo wciąż z usług kolei korzystała Huta Szkła.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

wasiukibic (2020-01-21 07:39:53)

Na starych mapach poniemieckich, jak i polskich z lat 60. XX wieku na teren przemysłowy pomiędzy ul. Bystrzycką i Westerplatte wchodzi tor. Nie wiem, czy akurat to wtedy się nazywało Siwela, czy był to jakiś inny zakład (zakłady?). Co do Dolmbebu - tu nie będę się spierał. Dla ciekawości tylko dodam, że w pobliżu "Wagonów" funkcjonuje zakład pod nazwą Diora, który zajmuje się wytwarzaniem obudów do sprzętu grającego (a więc poniekąd kontynuacja tradycji dolmebowskich).

Wrocław Partynice – bocznice
Wrocław Partynice – bocznice

Darek Nowak (2020-01-21 01:43:41)

Zawsze można się zamaskować.

Radków
Radków

wasiukibic (2020-01-20 23:44:54)

Skrzynkę gazową (tudzież każdą inną instalacyjną) można formą i treścią dopasować do obiektu, który ma obsługiwać. Podejrzewam, że w czasach gdy ją montowano, nikt nie dbał o taki detal.

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

Darek Nowak (2020-01-20 23:15:11)

Proszę, ktos już ukradł nawet blachę z bramy: https://www.google.c…

Głogów
Głogów

Jarosław Lizak (2020-01-20 22:54:10)

Od Lubina do Rudnej to jest dostatecznie pociąg zapełniony a do samego Głogowa to zależy od dnia. Raz do końca dojechało 4 osoby a dzisiaj np. było około 30.

Pszenno Cukrownia
Pszenno Cukrownia

Darek Nowak (2020-01-20 22:27:10)

Ciekawe że Niemcy, tacy wytrawni organizatorzy, nie zrobili podejścia bezposrednio od północy.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...