OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Kalina – Herby Stare (687)
Kalina – Herby Stare (687)

Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-07-15 22:51:06)

To takie tablice graniczne to chyba tera wszyndzie są.

Marantów – Konin Czarków
Marantów – Konin Czarków

Marek (2018-07-15 21:22:22)

Edukacyjnym? Nie sądzę żeby Jackowi chodziło o odbudowę, a chociaż znalezienie śladów.

Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)
Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)

Adrian K (2018-07-15 21:17:57)

Wiosną 2014 przeszedłem pieszo po torach od Grocholina do Gołańczy, z tego co widzę dzisiaj byłoby to już dość trudne.

Skibno
Skibno

Yu (2018-07-15 20:59:17)

Opis do poprawki

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

zygape1 (2018-07-15 18:12:06)

Most na Sanie... nie bardzo! Rzeka zbyt wąska. W miejscach gdzie San przekracza dwutorowa linia kolejowa jest szeroki.

Węgliniec Dworzec Mały – Czerwona Woda
Węgliniec Dworzec Mały – Czerwona Woda

Aleksander Buczkowski (2018-07-15 18:00:16)

Chodzi o kasę, bo przede wszystkim nie mają na co jej wydać. Czy tak ciężko przeznaczyć ją na remont taboru, który jest bardziej potrzebny niż ten kawałek plastiku?? Dla mnie jest to za przeproszeniem debilizm. Jak to powiedział kiedyś listonosz Edzio w Świecie według kiepskich: "W kasie chorych kasy kupę, ktoś se nią podciera du*ę". Dla mnie ten tekst równie dobrze może odnosić się do naszego PKP PLK.

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

zygape1 (2018-07-15 17:58:57)

Proszę zwrócić uwagę na "szpiczaste" czapki (baranice?) pracujących. Takie nosili Bośniacy, Rumuni, Bułgarzy... Wydaje mi się, że zdjęcie wykonane w tamtym regionie Europy. Semafor nie bardzo austriacki, gdyż ich ramiona w całości były prostokątne bez zaokrąglenia na końcu.

Kłodnica – Kluczbork (175)
Kłodnica – Kluczbork (175)

Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-07-15 17:37:26)

Dyć to nie je tarcza ostrzegawcza tylko powtarzacz (sygnalizator powtarzający) do semafora (wjazdowego) ,,A'' stacji FOSOWSKIE.

Łódź Widzew
Łódź Widzew

Tommt (2018-07-15 16:43:30)

"Wszystko przez wiatę dworcową..." powinno być "wiatę peronową".

Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)
Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-07-14 23:34:20)

I tak pomyśleć, że dokładnie 8 lot tymu ( 14 07 2010 ) jechało się tą trasą. Rano, gęsta mgła, rześkie powietrze. 6:21 odjazd ze st. Zawadzkie do TARNOWSKICH GÓR jednostką EN57-1407 ( idealny zbieg okoliczności 14.07. i jednostka o numerze 1407 ) Ach... Te czasy już raczej nie wrócą... Niestety ...

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...