OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Cigacice
Cigacice (woj. lubuskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Winnogóra
Winnogóra (woj. lubuskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Winnogóra
Winnogóra (woj. lubuskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Winnogóra
Winnogóra (woj. lubuskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Winnogóra
Winnogóra (woj. lubuskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)
Olszanka
Olszanka (woj. opolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Biały Kościół
Biały Kościół

wasiukibic (2018-10-15 22:40:25)

Musiałbym poszukać gdzieś w swoich archiwach domowych. Pamiętam, że projekt modernizacji 275 robiła firma Arcadis i dzięki ich uprzejmości miałem wgląd w wewnętrzne studia i opracowania. To był rok 2009 lub 2010 i z tego, co mi mówił ówczesny kierownik projektu, miało to wystartować w perspektywie unijnej na lata 2014-2020. Było to jedno z zadań priorytetowych dla ówczesnego rządu i byłem zdziwiony, że to tak długo nie może wystartować. Dlaczego projekt nie wszedł w fazę realizacji i zdecydowano się tylko na pudrowanie niektórych odcinków 275 - niestety nie wiem. O ile dobrze pamiętam to planowano LCS w Strzelinie, 4 stawną SBL, odbudowę drugiego toru, przebudowę części skrzyżowań z drogami na dwupoziomowe, przebudowę peronów na skrajnie położone względem torowiska i takie tam cuda na kiju. Miałem jednak okazję być na miejscu z toromistrzem odpowiedzialnym za tą stację i widziałem, jak pracuje zdezelowane torowisko pod wpływem obciążenia od ciężkich pociągów towarowych z kamieniem, w różnych warunkach pogodowych oraz co się dzieje z nasypem, w przypadku np. obfitych opadów deszczu czy mrozu. Z jednej strony fajny tam był w BK klimat ale z drugiej strony tak ważna linia kolejowa w skali całej Polski nie może trwać w takim stanie, bo to wstyd i poważne konsekwencje dla ruchu pociągów. Szczerze mówiąc, to sam wykonałem (pod opieką profesora Surowieckiego) dwie koncepcje modernizacji Białego Kościoła.

Lewice
Lewice

ZenobeK (2018-10-15 22:26:18)

A takie doprowadzanie do ruiny nie jest przypadkiem działaniem na niekorzyść spółki? Może nie trzeba zmieniać prawa...???

Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)
Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

djSon (2018-10-15 18:51:17)

Od Trzcińska-Zdrój poprowadzono kolejną dróżkę rowerową do Godkowa. Była w niedzielę (14.10.2018) inauguracja (jej otwarcie) i przyjechał SN61-183 do Godkowa, który niegdyś jeździł planowo po linii 411. Redaktor w którejś gazecie jeszcze miał czelność dopisać, że ostatni kurs do Siekierek miał właśnie Ganz, 31 lat temu. I na bezczela nim przyjechali właśnie do Godkowa... Cóż, dodatkowo był to kurs dla VIPów, zwykli ludzie jechali Impulsem ze Szczecina.

Bytom Północny – bocznica do kamieniołomu dolomitu
Bytom Północny – bocznica do kamieniołomu dolomitu

Damian Stupień (2018-10-15 15:59:54)

Opis imprezy z widocznego spotkania ;) --> http://archeo.kolej.…

Góra Śląska Dworzec Mały
Góra Śląska Dworzec Mały

Andrzej Klauza (2018-10-15 14:56:11)

Tak przypuszczałem, że to jakieś kliny. Tłucznia to tam nie ma tylko jakaś podsypka żwirowo-piaskowa :)

Malbork
Malbork

octanq (2018-10-15 13:27:59)

Po działaniach związanych ze szpiegostwem internetowym z wykorzystaniem Galerii użytkownika na stronie bazakolejowa.pl oraz danych EXIF stwierdzam, że to zdjęcie zostało wykonane o godzinie 16:47 pomiędzy zdjęciami z tego samego dnia z godz. 13:50 na st. Orneta i 17:57 przy moście w Tczewie. Pan Michal__TG tego dnia odwiedził jeszcze szereg stacji, co sugeruje, że poruszał się samochodem. To znaczy, że niniejsze zdjęcie mogło być wykonane gdzieś w pobliżu drogi asfaltowej pomiędzy Ornetą a Tczewem. Czyli rzeczywiście okolice Malborka.

Myśliczyn
Myśliczyn

Alixa (2018-10-15 10:15:04)

W Wikipedii zapodają że ów przystanek powstał w ramach czynu społecznego - stąd jego nazwa. Pomyśleli i uczynili.

Nysa – Brzeg (288)
Nysa – Brzeg (288)

Opolanin (2018-10-15 10:12:31)

Nie no fajnie, tylko jeden deszczowy dzień w tygodniu by sie przydał, szusza jak cholera :(

Podgaje Koszalińskie
Podgaje Koszalińskie

polo (2018-10-15 06:22:11)

Uruchomiona w maju 1968 r. mijanka Podgaje Koszalińskie miała za zadanie zwiększenie przepustowości odcinka Jastrowie - Okonek, w tamtych czasach niezwykle obciążonego ruchem pociągów i często blokowanego z obu kierunków. Pierwotnie zakładano budowę trzytorowej stacji, lecz nie uzyskano na to zgody CZUK (Centralnego Zarządu Utrzymania Kolei) z powodu jej lokalizacji z dala od siedzib ludzkich, a przede wszystkim położenia na dużym, podłużnym pochyleniu terenu, który w razie budowy stacji wymagałby pracochłonnej i kosztownej niwelacji. Ostatecznie powstała tam mijanka z dwoma okręgami nastawczymi oraz peronami, przystosowanymi do obsługi ruchu pasażerskiego. Przystanek osobowy uruchomiono jednak dopiero w maju 1978 r. Gwałtowny spadek przewozów po 1990 r. zadecydował o losach tego miejsca. W 1991 roku mijanka wraz z przystankiem została zamknięta i krótko potem fizycznie zlikwidowana. Miano anegdot zyskały opowieści o jej lokalizacji, a to z racji położenia na kompletnym odludziu, niemal pięć kilometrów od wsi Podgaje, do której nie prowadziła żadna droga. O czynnej przez cały czas istnienia przystanku kasie biletowej mówiono, iż sprzedała zaledwie kilka biletów, a o nazwie mijanki, iż powinna brzmieć Borucino (najbliżej położona wieś) lub wręcz Jastrowie, gdyż administracyjnie leżała w granicach tej gminy. Fatalna aura towarzyszyła Podgajom także po zakończeniu ich działalności. Rozbiórkę przeprowadzono bowiem na tyle niechlujnie, iż resztki budynków i peronów szpeciły okolicę przez wiele lat (w oparciu o atlaskolejowy.net i pl.wikipedia.org).

Warzymice
Warzymice

Robert (2018-10-14 22:50:51)

To nie był dworzec tylko od zawsze budynek mieszkalny, dworzec znajdował się z drugiej strony ówczesnych dwóch torów.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...