OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Wieliczka Rynek-Kopalnia
Wieliczka Rynek-Kopalnia

... (2018-06-24 14:31:45)

Komentarz ostatni? O co chodzi

Kopalnia Mysłowice Szyb Wsch.
Kopalnia Mysłowice Szyb Wsch.

Damian Stupień (2018-06-24 11:57:16)

Jeden z wielu zapowiadanych "ostatnich" pociągów na tym moście. Skład przyjechał aż z woj. opolskiego (Kotlarnia). Tak wygląda sytuacja na kolejach piaskowych ...

Choszczno
Choszczno

Matiii734 (2018-06-24 11:32:16)

Biedna szopa :'-(

Szczecin Gocław Towarowy
Szczecin Gocław Towarowy

irek (2018-06-24 07:32:58)

OK, zakręcone, wyprostowane :)

Wągrowiec
Wągrowiec

Michał Kłosowski (2018-06-24 04:49:10)

Bolesne o tyle, że do przejezdności na tej relacji brakuje naprawdę względnie niewiele kilometrów szlaku... A jaki był powód zamknięcia przewozów w 2004?

Łącznica Kobylepole Wąskotorowe – Franowo
Łącznica Kobylepole Wąskotorowe – Franowo

Bobik (2018-06-24 00:59:54)

Dziś znalazłem tam szynę z cechą z 1937r.

Ocypel
Ocypel

stoker (2018-06-23 21:31:06)

Na zdjęciu przedwojenny wagon budowy francuskiej określany jako typ OCEM. Po II WŚ na PKP znalazło się kilkanaście wagonów tego typu. Ten w Ocyplu stoi tam od wielu lat w charakterze wagonu wczasowego.

Czastary
Czastary

byjs (2018-06-23 14:59:25)

Fajne to były czasy, gdy na takiej stacji z czterema pociągami na dzień czynna była kasa biletowa. Niestety od strony finansowej już to takie fajne nie było.

Luzino
Luzino

Twardowski (2018-06-23 12:38:53)

Zadbana stacyjka, dzieki za aktualne zdjecia ; zamykanie szlabanow nadal na peronie z powodu zlej widocznosci przejazdu otwieranie jest mozliwe we wnetrzu nastawni jak pisze w 2oo7 roku Pan Marek Kloka - chyba i dobrze bo moglby ktos dla glupoty otworzyc przejazd mam tylko nadzieje , ze przejazd jest wlaczony w droge przebiegu pociagu ; tak zeby sam dyzurny nie popelnil bledu zwlaszcza ze ruch kolejowy i drogowy jak czytamy jest bardzo duzy

Munina
Munina

... (2018-06-23 07:23:24)

Następnym razem staraj się robić fotki z "słońcem" a nie pod. Taka luźna uwaga.

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...