OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Więcbork
Więcbork

Przemysław Biały (2018-05-24 09:35:20)

Coś tu nie gra z datami, 2011-04-15 i 2014-04-16?

Trawniki
Trawniki

Marek Kosmala (2018-05-23 20:21:05)

Właśnie dowiedziałem się, że kasa w Trawnikach została definitywnie i nieodwracalnie zlikwidowana :( Prawdopodobnie z końcem kwietnia 2018 lub 15 maja.

Jezioro Wirów
Jezioro Wirów

djSon (2018-05-23 20:08:01)

Mogę wstawić z 2017 roku (wyraźne, ładne, całkowicie o nich zapomniałem) lub te sprzed dwóch tygodni, przed tym zdjęciem. Czyli już z przeoraną podsypką, ale stojącym peronem. Miejmy nadzieję, że chociaż głazu nie usuną.

Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)
Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)

@ (2018-05-23 11:31:17)

Niestety, pociąg będzie się zatrzymywał w Sitkówce Nowinach a następnie dopiero w Busku-Zdroju, więc marnie...

Więcbork
Więcbork

... (2018-05-23 07:27:35)

Czy te fotki facebookowe są aż tak tu potrzebne ?

Szczecin Wzgórze Hetmańskie
Szczecin Wzgórze Hetmańskie

byjs (2018-05-22 23:20:31)

Możliwe, że rozkładowo pociąg zjeżdża na SWH i PLK przypadkowo to puściła w obieg. Zdarzały się już takie przypadki.

Folwark
Folwark

Dawid Jastrzębski (2018-05-22 22:57:03)

Nie wiem czy jest pod ochorną. Rozmawiałem z paroma mieszkańcami, robią co mogą na miarę możliwości by jakoś to wyglądało i było funkcjonalne, wcześniej wkładali sporo w remont tego obiektu bo ok. 40 lat temu jak się wprowadzali była tu spora ruina.

Folwark
Folwark

wasiukibic (2018-05-22 13:27:44)

Strzelam, że dach mansardowy oraz elementy konstrukcji stropu, wyprowadzonymi ozdobnymi detalami na elewację? Szkoda tylko, że ta przybudówka trochę zdeformowała oryginalną bryłę i te okna bez szprosów słabo pasują. Z drugiej strony dom ma być przede wszystkim funkcjonalny, a dopiero na drugim miejscu ładny.

Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)
Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)

Lukasy (2018-05-22 08:58:13)

Nie może tu być mowy o szlaku, gdyż formalnie to jest jeszcze rejon stacji Szczecin Główny.

Bytom Północny
Bytom Północny

semp (2018-05-21 22:31:03)

Zgodnie z definicją w § 3 Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 to jest właśnie osterunek odgałęźny.

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...