OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Gniezno
Gniezno (wielkopolskie)
Pieńki Dubidzkie
Pieńki Dubidzkie (łódzkie)
Pieńki Dubidzkie
Pieńki Dubidzkie (łódzkie)
Pieńki Dubidzkie
Pieńki Dubidzkie (łódzkie)
Pieńki Dubidzkie
Pieńki Dubidzkie (łódzkie)
Pieńki Dubidzkie
Pieńki Dubidzkie (łódzkie)
Ostrów Wielkopolski
Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
Łożnica Wąskotorowa
Łożnica Wąskotorowa (zachodniopomorskie)
Śniaty
Śniaty (wielkopolskie)
Śniaty
Śniaty (wielkopolskie)
Żmigród Miasto
Żmigród Miasto (dolnośląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Słociniec
Słociniec

djSon (2018-06-20 10:01:11)

Jestem podobnym marzycielem do Ciebie. Tworca Rainsteda zezwolil na wykorzystanie tego programu w celu rozrysowania tras rozebranych, dlatego zabralem sie za to. Niestety musialem pominac drozke rowerowa, a tory postawic gdzie indziej, w troche korzystniejszym miejscu (zwazajac na dzialki, domostwa, wzniesienia), bo by mnie cyklisci zjedli. A mowa tu o okregu pyrzyckim. Mam co do tego pewne plany, wraz z pozyskaniem potencjalnych przewozow towarowych; ale sadze, ze jak trafia do PLK, to oni po prostu wykorzystaja to jako poduszke pod ... albo najprosciej jako podpalke. Reasumujac - probowac mozna, ale nie wiadomo jak z tym bedzie. Im po prostu brakuje "motywacji". ;) Jesli post za bardzo odbiega od tematyki bazy, to do wywalenia.

Łożnica Wąskotorowa
Łożnica Wąskotorowa

octanq (2018-06-20 08:03:30)

Do ok. zeszłego roku były jeszcze ślady po tej ławeczce i po peronach. Obecnie teren zaorany dokładnie do H = 0,0 m.

Zbąszynek
Zbąszynek

Bart (2018-06-20 00:51:19)

EP05-13 katastrofa w Sątopach przy którymś z Berlińskich pociągów.

Zarzecze
Zarzecze

Adrian Szenfeld (2018-06-19 23:50:33)

Tak.

Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)
Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)

wasiukibic (2018-06-19 21:13:38)

Ostatnimi czasy, ze względu na boom budowlany, ceny robocizny i materiałów poszybowały znacznie w górę. Oferenci przestrzeliwują też kosztorysy z uwagi na większe prawdopodobieństwo zapłacenia kary w wyniku niedotrzymania terminu i konieczność przepłacenia ludzi czy sprzętu.

Męcka Wola
Męcka Wola

Jacek Zaborowski (2018-06-19 19:03:47)

Bocznicę do elewatora i żwirowni obsługiwał posterunek w Sieradzu Męce. Tam też znajdowały się tory odstawcze. Bocznica do żwirowni pierwotnie była waskotorowa (600mm), dopierow latach siedemdziesiątych przebudowano ją na 1435 mm. W pomiesczeniu na dole nastawni mieścił się agregat prądotwórczy i kotłownia c.o.

Panewnik
Panewnik

... (2018-06-19 17:44:09)

Kolega robi jakieś fotki na wolnym powietrzu czy tylko zza szyby ?

Prądówka
Prądówka

Maciej (2018-06-19 15:05:20)

Słowo "adoptowali" w dziwny sposób usprawiedliwia działania, które należałoby nazwać kradzieżą, dewastacją zabytków itp. Takie ciche przyzwolenie na zwykłe draństwo...

Międzychód – Zbąszyń (373)
Międzychód – Zbąszyń (373)

Michał Kłosowski (2018-06-19 14:46:16)

Przy zjeździe na Stary folwark (z drogi Trzciel - Jabłonka, obok jeziora Żydowskiego) też zachowały się oznaczenia. :)

Pabianice
Pabianice

Michał Kłosowski (2018-06-19 14:44:04)

W dniu dzisiejszym dokonano dalszej "optymalizacji sieci" przed modernizacją LK14. Pierwsze "pod młot" poszły nieużytkowane bocznice dochodzące do ulicy Łaskiej (m.in. za market LIDL), przed chwilą zdemontowano zaś torowisko przecinające ulicę Wspólną, a biegnące na teren dawnej sekcji elektrycznej, gdzie stała Ls60-271, a gdzie od lat mieści się skupisko złomu. Co ciekawe w imię "optymalizacji' usunięto... odcinek 30 metrów, od zwrotnicy do przejazdu w ul. Wspólnej, oraz dalsze 50 metrów, pomiędzy tym przejazdem a bramą terenu dawnej sekcji. Wielkie mi oszczędności. Tarcza manewrowa na terenie sekcji, będąca przez lata wciąż czynną, została wygaszona. Ls60 zniknęła.

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...