OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Łagiewniki Dzierżoniowskie (dawna lokalizacja)
Łagiewniki Dzierżoniowskie (dawna lokalizacja)

Darek Nowak (2020-02-17 23:11:20)

Łącznica z pewnością była gdy nie była jeszcze łącznicą a częścia szlaku Strzelin - Niemcza. Ale co mogło zostać po 100 latch od likwidacji gdy nawet sam szlak do Kondratowic jest już dzisiaj słąbo widoczny.

Kobierzyce – Piława Górna (310)
Kobierzyce – Piława Górna (310)

Darek Nowak (2020-02-17 22:12:36)

W dużej części nie ma nawet już torów, tak jest np. w rejonie Łagiewnik. Ponadto, kto miałby tamtędy jeżdzić? Niemcza, Łagiewniki i coś tam jeszcze po drodze to max 10.000 mieszkańców. Doliczając wioseczki w promieniu 5 km od tych "metropolii" to max łącznie 15.000. Czyli można liczyć na 75 - 100 pasażerów czyli 2 autobusy. Z kolei jako skrót dla Dzierżoniowa/Bielawy nie ma sensu skoro można będzie zaraz jechać przez Świdnicę i Sobótkę, to tylko 15 km dalej niż przez Łagiewniki. Jesli nie ma przewozów towarowych to "kolejki" nie mają sensu.

Jelenia Góra – Żagań (283)
Jelenia Góra – Żagań (283)

ROPA Poznań (2020-02-17 21:41:25)

Trwa budowa, co widać na końcu zdjęcia. Może lżejsze i małe pojazdy poruszają się bokiem wzdłuż toru?

Bytom – Wrocław Główny (132)
Bytom – Wrocław Główny (132)

zenOBeK (2020-02-17 15:08:14)

>> wraz z budową łącznicy Ruda Orzegów – Ruda Śląska. Zauważ, że wtedy powstałoby bardzo fajne połączenie Bytom-Zabrze-Gliwice. Jeśli prędkość pociągów byłaby większa niż 40 km/h to byłoby to dużą konkurencją dla aktualnych tramwajów i autobusów, które zachaczają o wszystko o co da się zachaczyć. Torowiska tramwajowe pomiędzy Zabrzem i Bytomiem pewnie będą remontowane jeszcze przez dziesięciolecia i tu sytuacja jest jeszcze gorsza. Ciekawe.

Opalenie Tczewskie
Opalenie Tczewskie

Dawid Jastrzębski (2020-02-17 14:49:56)

A jak mieszkańcy mają zadbać o zabytek skoro budynek najprawdopodobniej podlega wciąż pod PKP. Myślę, że to bardziej do PKP trzeba mieć pretensje. Jestem w trakcie układania zdjęć z wizyty na stacjach przy tej linii i zauważyłem na jednym ze zdjęć, że w środku w tym budynku wciąż istnieje pomieszczenie poczekalni z okienkiem kasy biletowej na podstawie czego można założyć, że obiekt wciąż podlega pod PKP a takie pomieszczenie z założenia może jeszcze się przydać ;). Dyskusja na podobny temat zachowała się tutaj, nieco rozjaśniająca sytuacje niektórych budynków dworcowych(komentarz 6): https://www.bazakole…

Bytom
Bytom

wasiukibic (2020-02-17 13:17:19)

Internety mówią, że hala wraz z peronami 2, 3 i 4 ma zostać wyremontowana, natomiast likwidacji ulegnie peron 1: http://mojhistoryczn… W sumie to nawet logiczne, bo nawet przy reaktywacji wahadeł do Gliwic, 3 perony to i tak za dużo.

Szydłowiec
Szydłowiec

wasiukibic (2020-02-17 13:04:48)

Wygląda to na budynek uszkodzony podczas działań wojennych, częściowo odbudowany.

Bielany Wrocławskie
Bielany Wrocławskie

wasiukibic (2020-02-17 13:00:22)

W swojej historii spotkałem się z tablicami nazw stacji: - przeniesionymi z granic miejscowości i vice versa - przeniesione na granicę miejscowości ze stacji - umieszczonymi na patykach, miast na stalowych nogach - poprawianymi flamastrem - namalowane na kartce papieru, zamkniętej w plastikowej koszulce Niestety, nie spomnę nazw miejscowości.

Prabuty
Prabuty

Greta (2020-02-17 11:39:42)

Nakopcił kopciuch (Gagar)

Gutkowo – Bukwałd
Gutkowo – Bukwałd

Marek Potocki (2020-02-17 07:37:20)

Niestety narzędzia w takich przypadkach są zawodne. Oznaczenie węzeł/odejście torów oznacza w bazie tyle, że do tego punktu jest przypisana więcej niż jedna linia. Niestety nie mam aktualnie osobnego narzędzia do uwzględniania korekt przebiegu, czy linii, na których odległość pomiędzy torami jest znaczna. Jedyna nadzieja faktycznie tkwi w opisach. A co do używania nazw geograficznych zamiast kilometrażu problem jest w tym, że ten drugi nie jest tak naprawdę żadną stałą, a w przypadku dawnych linii czy wąskotorowych, często jest nie do ustalenia.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...