OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Folwark
Folwark

irek (2018-05-22 18:47:29)

Najlepszym komentarzem, jest brak komentarza, ale to wyższy poziom inteligencji!

Szczecin Wzgórze Hetmańskie
Szczecin Wzgórze Hetmańskie

DB (2018-05-22 09:38:49)

Dane o tym połączeniu znalazłem na plakatowym rozkładzie jazdy PKP PLK .

Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)
Szczecin Główny – Trzebież Szczeciński (406)

Lukasy (2018-05-22 08:58:13)

Nie może tu być mowy o szlaku, gdyż formalnie to jest jeszcze rejon stacji Szczecin Główny.

Bytom Północny
Bytom Północny

semp (2018-05-21 22:31:03)

Zgodnie z definicją w § 3 Instrukcji o prowadzeniu ruchu pociągów Ir-1 to jest właśnie osterunek odgałęźny.

Jezioro Wirów
Jezioro Wirów

djSon (2018-05-21 21:44:31)

Ja tylko czekam, aż prywaciarze w Pyrzycach się rozrosną na tyle, że przewozy kolejowe (towary) będą bezceremonialną koniecznością, a nie będą mogli transportować koleją, bo infrastruktura będzie cała zniszczona, a reszta linii kolejowych wycięta w pień. Czekam również, aż autobuś z/do Bań pęknie w szwach. :)

Jezioro Wirów
Jezioro Wirów

djSon (2018-05-21 14:30:27)

Byłem tam kilka dni temu i powiem szczerze, że to jest instne "pogorzelisko" kolejowe. Mogli chociaż peron zostawić, niczemu przecież nie wadzi... W sumie mam ze dwa zdjęcia tuż przed rozebraniem peronu, ale wstawiać nie będę, bo zostaną usunięte ze względu na powtarzanie się.

Kudowa-Zdrój
Kudowa-Zdrój

Maciej (2018-05-21 12:07:00)

Poprawniej będzie: św. Katarzyny lub Maryi ;)

Gościcino Wejherowskie
Gościcino Wejherowskie

Kaszub (2018-05-21 12:04:40)

http://www.goscicino…

Bytom Północny
Bytom Północny

... (2018-05-21 10:30:30)

to akurat autostrada a nie obwodnica ;)

Świdnica – bocznice
Świdnica – bocznice

W , Ostrowski (2018-05-20 22:21:16)

Dziękuję za informację , znalazłem i się doczytałem , że to prawdziwy unikat , do Polski trafiły tylko dwie sztuki LDH19 - 002 i LDH19 - 004 , mi się podoba :)

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...