OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Jasienica
Jasienica

Sławek (2018-08-15 21:47:47)

Posiadam zdjęcia dworca w Jasienicy z lat 50.

Jasienica
Jasienica

Iwona (2018-08-15 16:55:42)

Moi dziadkowie tam mieszkali.... Często jezdzilam tam na wakacje...

Pyrzyce
Pyrzyce

Stanisław Stanisław (2018-08-15 16:36:40)

Mała literówka wkradła się, Rz oznacza typ rozjazdu, w tym wypadku rozjazd zwyczajny (prawy lub lewy), ale np. Rłd - rozjazd łukowy dwustronny, Rkpd - rozjazd krzyżowy podwójny itp.

Słonawy
Słonawy

Maciej (2018-08-15 15:56:51)

Myślę zarówno o decydentach, którzy wiele lat temu podjęli decyzję o likwidacji linii, jak również o winnych z powodu znieczulicy i cichego przyzwolenia na ten proceder.

Pyrzyce
Pyrzyce

Majster (2018-08-15 14:07:16)

Tak jak i Myślibórz.

Warnowo
Warnowo

Zz (Angry Snake) (2018-08-15 13:18:28)

Tablica ta jest położona o okno i nic nie robi. Mam nadzieje ,że pomogłem ;-)

Ustka
Ustka

Kacper Michalski (2018-08-15 10:15:15)

Naprawdę nie macie o co robić gównoburzy tylko o kawałek uciętego dachu? Nie twierdzę że to zdjęcie jest idealne ale świetnie widać na nim to co jest najważniejsze. A jeżeli faktycznie wszystkim przeszkadza kawałek dachu, który został ucięty to niech administrator po prostu usunie to zdjęcie. W tym roku już raczej do Ustki nie pojadę więc zdjęcia nie będe mógł powtórzyć ale może komuś innemu się uda zrobić lepsze zdjęcie. :-)

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

Michał (2018-08-14 22:01:36)

A może to wojsko przygotowuje tory a nie domniemani jeńcy kluczowy jest semafor.

Oborniki Wielkopolskie Miasto
Oborniki Wielkopolskie Miasto

Marek (2018-08-14 21:40:23)

Stara prawda – dużo łatwiej coś zrobić/reaktywować niż potem utrzymywać. MY przywróciliśmy tor/linię do życia, ale ONI o nią teraz nie chcą dbać… Szczególnie odczuwalne przed wyborami.

Werbkowice Wąskotorowe
Werbkowice Wąskotorowe

ZenobeK (2018-08-14 21:17:09)

Złomiarze z Werbkowic są bardzo nieoperatywni!

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...