OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Racewo
Racewo (podlaskie)
Racewo
Racewo (podlaskie)
Racewo
Racewo (podlaskie)
Racewo
Racewo (podlaskie)
Gliniszcze
Gliniszcze (podlaskie)
Gliniszcze
Gliniszcze (podlaskie)
Sokółka
Sokółka (podlaskie)
Wejherowo
Wejherowo (pomorskie)
Nowe
Nowe (kujawsko-pomorskie)
Brodnica
Brodnica (kujawsko-pomorskie)
Nowe Drezdenko
Nowe Drezdenko (lubuskie)
Nowe Drezdenko
Nowe Drezdenko (lubuskie)
Nowe Drezdenko
Nowe Drezdenko (lubuskie)
Nowe Drezdenko
Nowe Drezdenko (lubuskie)
Nowe Drezdenko
Nowe Drezdenko (lubuskie)
Szczecin Gocław
Szczecin Gocław (zachodniopomorskie)
Sokółka
Sokółka (podlaskie)
Sokółka
Sokółka (podlaskie)
Cieszyn
Cieszyn (śląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Kołobrzeg Stadion
Kołobrzeg Stadion

abb (2018-02-19 20:29:52)

Dokładnie to są głośniki EDE-1

Kołobrzeg Stadion
Kołobrzeg Stadion

abb (2018-02-19 20:27:36)

O, jeszcze widzę napędy EEG-1 w standardowym jasnoniebiesko-żółtym malowaniu. Później je przemalowali na szaro.

Rawicz
Rawicz

Marek Potocki (2018-02-19 20:16:19)

Jest i to na tej samej linii, 27 km w stronę Wrocławia: https://www.bazakole…

Puszczykówko – Osowa Góra (361)
Puszczykówko – Osowa Góra (361)

roman paul poznań (2018-02-19 19:08:20)

Mosina Pożegowo leży w samym Wielkopolskim Parku Narodowym, przygotowywano się do zbudowania tam stoku narciarskiego i saneczkowego, latem nad tamtejsze jezioro Góreckie kursowały pociągi i sobotnio-niedzielni "plażowicze" jechali się tam kapać i opalać, teraz jest to zabronione

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

Roman Paul Poznań (2018-02-19 19:04:34)

byłem ostatnio w Białymstoku i na pewno jest o ten wypadek, wtedy nie rozgłaszano o nim , aby nie siac paniki gdyby doszło do wybuchu/a groziło to tym/ ucierpieli by mieszkańcy tego ładnego miasta

Myślice – Szlachta (218/238)
Myślice – Szlachta (218/238)

Jacek B (2018-02-19 18:45:55)

Bardzo dziękuję za udostępnienie zdjęć tego mostu.

Jelenia Góra
Jelenia Góra

wasiukibic (2018-02-19 17:43:53)

Element widoczny w kadrze to blachownicowe przęsło wiaduktu nad przejściem podziemnym pod torami z podkładem płytowym. Po tak uformowanej płycie (z widocznymi w profilu poprzecznym kanałami odwadniającymi) przechodzić byłoby niebezpiecznie, zwłaszcza podczas opadów atmosferycznych czy mrozu. Inna sprawa, czy w Jelonce funkcjonuje obecnie jeszcze stanowisko dyżurnego ruchu peronowego, bo przyznam szczerze już od wielu lat takowego tam nie spotkałem.

Jelenia Góra
Jelenia Góra

wasiukibic (2018-02-19 17:34:13)

Dlatego, że po remoncie stacji ciężar obsługi głównej relacji Wrocław - Sz.P.G. spoczywa obecnie na peronach 2 (do Wrocławia) i 3 (z Wrocławia) - na 2 masz w kadrze sporą gromadę oczekujących na pociąg pasażerów. W trakcie remontu relacja ta była obsługiwana właśnie z 4. Natomiast niegdyś przeznaczona była ona przede wszystkim dla składów do Zgorzelca i Węglińca, które to obecnie startują z 1c, wcześniej przeznaczonej dla składów z Sz.P.G. kończących swój bieg w Jelonce.

Borowiany
Borowiany

Mateusz Kiszka (2018-02-19 17:25:04)

Ciekawe ile jeszcze podjeździ tam te minimum raz dziennie...

Jelenia Góra
Jelenia Góra

Marian (2018-02-18 21:27:25)

To co zarośnięte pomiędzy ŚKG a grupą towarową to właśne górka rozrządowa jak ta podmurówka, widać tam słup na którym był głośnik oraz skrzynke na telefon taki na korbkę.

| Dalej ==»

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...