OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem
Śrem (woj. wielkopolskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Jelenia Góra
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Jelenia Góra
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Jelenia Góra
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Jelenia Góra
Jelenia Góra (woj. dolnośląskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)
Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia (woj. wielkopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Targowska Wola
Targowska Wola

Dawid Jastrzębski (2019-05-21 11:15:53)

Dziękuję choć chciałem zrobić realizacje na całej linii 262 ale w Dźwierzutach musiałem zakończyć gdyż miałem awarie taboru i musiałem szybko zjechać do Szczytna ale myśle ,że w przyszłości nie będzie problemu z dojechaniem do 4 zaległych obiektów.

Szczytno
Szczytno

Paweł (2019-05-21 11:13:16)

Obecnie jako LCS Szczytno, obsługuje stacje Marcinkowo i Pasym, a po remoncie całej linii także Spychowo, Pisz i Drygały.

Łaskarzew Przystanek
Łaskarzew Przystanek

polo (2019-05-21 10:23:51)

Budowa przystanku ślimaczyła się przez wiele miesięcy. Nie przyspieszyło jej nawet zakończenie prac elektryfikacyjnych na odcinku Pilawa - Dęblin i wprowadzenie do ruchu składów EZT. Dopiero tragedia z 17 sierpnia 1969 r., kiedy późnym wieczorem na stacji Łaskarzew, pociąg pospieszny zabił czwórkę oczekujących na prowizorycznym peronie podróżnych, przyniósł zaskakujący zwrot. W szaleńczym tempie dokończono budowę peronów i 19 dni później, 6 września 1969 r. przystanek otwarto, degradując jednocześnie stację Łaskarzew do roli stacji towarowej. Kilka miesięcy później dokończono budowę budynku poczekalni i kasy, która początkowo mieściła się w starym wagonie kolejowym (w oparciu o atlaskolejowy.net).

Łaskarzew
Łaskarzew

polo (2019-05-21 10:04:44)

Stację Łaskarzew zamknięto dla ruchu pasażerskiego wkrótce po tragicznym wypadku, do którego doszło późnym wieczorem 17 sierpnia 1969 roku. Prowadzone wtedy prace torowo-elektryfikacyjne wymusiły rozbiórkę stałych peronów, w miejsce których pomiędzy torami 1 i 2 powstał prowizoryczny, drewniany peron o bardzo wąskiej skrajni. Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, do regulaminu technicznego stacji wprowadzono zarządzenie o bezwzględnym pierwszeństwie pociągów osobowych, zbliżających się od strony stacji Sobolew. Pozostałe, jadące z obu kierunków pociągi miały do chwili opuszczenia peronu przez pasażerów i odjazdu pociągu osobowego zatrzymać się pod semaforami wjazdowymi. Feralnej nocy, oczekująca na przyjazd pociągu osobowego nr 90138 z Dęblina do Pilawy grupa podróżnych zgromadziła się zarówno na wąskim peronie, jak i częściowo na torze nr 1, na którym według zarządzenia nie miał prawa znaleźć się żaden pociąg. Jednak błąd dyżurnego ruchu, źle obliczającego godzinę przejazdu opóźnionego pociągu pospiesznego nr 1201 relacji Warszawa Zach. - Lublin doprowadził do tragedii. Rozpędzony skład znalazł się na stacji niemal równocześnie z przyjazdem pociągu osobowego (dyżurny liczył, iż przejedzie przez nią kilka minut wcześniej, jeszcze przed wyjściem na peron pasażerów), doprowadzając do śmierci czterech z nich. Paradoksalnie, dramat przyspieszył wlokącą się od paru lat budowę przystanku osobowego Łaskarzew Przystanek, oddanego do użytku zaledwie 19 dni później (!!!)... (w oparciu o atlaskolejowy.net).

Śrem Odlewnia
Śrem Odlewnia

wasiukibic (2019-05-21 09:55:28)

Słabo, który to już duży zakład ostatnimi czasy rezygnujący z transportu kolejowego? Ciekawe, czy taka była odgórna polityka firmy (odlewnia należy do Polskiej Grupy Odlewniczej) związana ze zmianą profilu produkcji i "uelastycznieniem" logistyki, czy nasze kochane spółeczki kolejowe (Cargo, PLK) swoimi działaniami zniechęciły przedsiębiorców. Za odlewnią znajduje się ciepłownia miejska, do której wożono węgiel. Ona kilka lat temu miała problemy finansowe, groziło jej bankructwo. Swoje chyba też zrobił remont stacji Czempiń i chwilowe odcięcie linii do Mieszkowa (z resztą do końca nie było wiadomo, czy wyjazd z Czempinia do Śremu zostanie zachowany). Nie zrozumiała jest też moim zdaniem polityka miasta - z jednej strony walczą o przywrócenie połączeń pasażerskich do Śremu, czyli zależy im na transporcie kolejowym, z drugiej strony ta likwidacja przejazdów kolejowych - w pobliżu obok odlewni i ciepłowni są także inne zakłady produkcyjne, powstają nowe. Zamiast wykorzystać potencjał kolei (transport zarówno towarów jak i pracowników) to się od niej odcina. Później będzie hurr-durr, że korki, ciężarówki niszczą drogi, wypadki i tym podobne historie. Nie zdziwiłbym się, gdyby za kilka lat okazało się, że przejazd trzeba będzie odbudować.

Śrem
Śrem

Damian Stupień (2019-05-21 07:28:13)

A to kolega już gdzieś pisywał ?

Ustka
Ustka

banowy (2019-05-20 14:24:00)

Stacja obecnie jest w przebudowie. Zmiany są duże. Podwyższono perony (peron 1 ma tylko jedną krawędź, peron drugi, nadal wyspowy ma dwie krawędzie. Całkowicie zmieniono układ torowy. Nowa podsypka i nawierzchnia oraz bramownice trakcji elektrycznej. Zabudowywane obecnie rozjazdy przystosowane (a ściślej ich napędy) są do scentralizowanego sterowania.

Kamienna Góra – Jelenia Góra (308/345)
Kamienna Góra – Jelenia Góra (308/345)

wasiukibic (2019-05-20 11:39:12)

Trochę odgrzewany kotlet ale wciąż aktualny: http://powiatowa.inf… Znamienne jest zdanie: "Zarządcą infrastruktury jest PKP PLK. Cargo jest przewoźnikiem. Ta druga spółka jest bardzo zainteresowana współpracą. Zarządca już mniej. Pojawił się jedynie na pierwszy inicjującym spotkaniu. Na kolejnym spotkaniu już przedstawiciel PKP PLK się nie pojawili. "

Chrzanów
Chrzanów

Damian Stupień (2019-05-20 07:40:11)

Brakuje mi tutaj bocznicy FABLOK. Wczoraj odbyło się jej zwiedzanie z okazji 100 lecia (*) zakładu.

Jelenia Góra
Jelenia Góra

Tytus Pullo (2019-05-19 03:04:12)

Gdzie? ...na bocznicy :D

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...