OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice (292)
Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice (292)

wasiukibic (2020-10-21 22:24:12)

#3 Sens jej istnienia na tym odcinku był niewielki, a koszty utrzymania trzeba było ponosić. Coś tam przebąkiwano o puszczeniu tamtędy pociągów aglomeracyjnych ale to pieśń przyszłości. #2 Nie puszczajcie odnośników do Rynku Kolejowego, zaś skuli tematu o Wrocławiu/Dolnym Śląsku pojawiają się komentarze tego ciula, z którym Redakcja nic nie robi. Ani mi się śni, żeby to szambo wylało się na Bazę Kolejową.

Stargard
Stargard

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-21 22:08:00)

Już NIGDY!

Stargard
Stargard

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-21 22:06:31)

Tak, ale już parę lat temu został zlikwidowany.

Toruń Wschodni
Toruń Wschodni

subsens (2020-10-21 21:52:53)

Widoczny w centrum kadru budynek pojawia się w galerii wielokrotnie: https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… https://www.bazakole… w towarzystwie i kontekście dworca, w tym nawet jako budynek mieszkalny. Nigdzie nie jest otagowany 'ruchowo', ale gdyby wziąć pod uwagę wykusz i balkon (warte jej mogą być nawet same kolumienki, które to dźwigają) oraz wywąchać (np. w podłożu przy ścianach) ślady wybiegające z domniemanej komory naprężaczy, to może objawić się akceptowalna kandydatka do konkursu piękności dawnych nastawni dysponujących.

Toruń Wschodni
Toruń Wschodni

subsens (2020-10-21 21:19:05)

Nie ma Torunia Gł. i Jabłonowa Pom., ani nawet bud.[ynku] - ale powtarza się biuro wag. Azaliż biura wagonowe są jakimś środowiskowym sweetest taboo?

Toruń Wschodni
Toruń Wschodni

subsens (2020-10-21 21:06:24)

Z całym uznaniem dla roli wag na kolei, chodzi zapewne o biuro wagonowe.

Toruń Wschodni
Toruń Wschodni

subsens (2020-10-21 21:02:11)

Warto odnotować semafor wyjazdowy na ultrakrótkim maszcie. IMHO zasługuje na tag 'ciekawostki', a nawet indywidualny portrecik.

Bytom Bobrek – bocznice
Bytom Bobrek – bocznice

Michal__TG (2020-10-21 19:29:56)

Precyzyjny komentarz wyjaśniający gdzie tu kiedyś była kolej.

Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)
Tarnowskie Góry – Opole Główne (144)

ACdVL (Andrzej) (2020-10-21 15:17:34)

Ciężko się z kolegą nie zgodzić - bo nie trzeba wszystkich ezt-ów zachowywać - jedna, może góra dwie sztuki wystarczą, bo po prawdzie to faktycznie nie bardzo wiadomo, gdzie byłyby trzymane te pojazdy no i nieco byłoby na wyrost przeznaczenie na cele muzealne więcej niż 1, góra kilku pojazdów, z racji ich - bądź co bądź - gabarytów. Niemniej jednak - możnaby w miarę możliwości - jeśli ten numer akurat wyżej wymienionego przedziału nie posiadał - w ramach renowacji - bo nie znam obecnie losów tego Ezt-u, poza tym że wciąż istnieje - wmontować je i sprawa z góry jest uproszczona. :) Tak czy siak - te przedziały był całkiem wygodne - swoisty powiew luksusu w typowym polskim standardzie. :)

Kutno – Piła Główna (18)
Kutno – Piła Główna (18)

Dawid Jastrzębski (2020-10-21 14:29:17)

Obecnie linia na odcinku Zielonczyn-Nakło nad Notecią nieprzejezdna. 02.10.2020 akurat po eksploracji stacji na linii 378 (Chodzież-Gołańcz) i dojechaniu do stacji Wyrzysk Osiek, załapałem się na pierwszy dzień cyrku z komunikacją zastępczą łącznie z rowerem i opóźnionym przyjazdem do Bydgoszczy Głównej o 180 minut... Ale przygoda była niezła, dzięki PR za to! Szkoda, że nie było ryzyka spędzenia całej nocy na stacji Piła Główna z aparatem bo akurat po 17 już nic nie jechało w kier. Piły bo kibel na wahadle się zepsuł. A mi było już obojętne czy ze stacji Wyrzysk Osiek wrócę do Gdyni p. Piłę czy Bydgoszcz, ale zgodnie z tym co miałem na bilecie powrót miałem przez Bydgoszcz i taki powrót wykonałem...

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...